اصول طراحی کابینت با استفاده از رنگ سبز

اصول طراحی کابینت با استفاده از رنگ سبز

اصول طراحی کابینت با استفاده از رنگ سبز

هنگامی که طراحی دکوراسیون آشپزخانه را انجام می‌دهید باید دقت داشته باشید که از رنگ‌های با آرامش و لطیف استفاده کنید تا بتوانند در روی شما تاثیر خود به جای بگذارندرنگ آمیزی در آشپزخانه باعث می شود که یک فضای دلنشین برای شما و افراد خانواده ایجاد گردد و به طور کلی آشپزخانه یکی از قسمت های مهی است که در خانه وجود دارد.

اما در این محتوا رنگ سبز را در نظر گرفته‌ایم تا آن را در آشپزخانه و بر روی کابینت ها مشاهده کنیم و خاصیت آن را بدانیم.

رنگ سبز به دلیل این که نشان دهنده طبیعت است در هر سبک زیبا دیده می شود حس و حالی که در طبیعت به افراد القا می‌شود را وسیله رنگ های سبز بر روی کابینت آشپزخانه می تواند به داخل خانه هم منتقل گردد. اگر به دنبال متریال های طبیعی و رنگ های خاص هستید بهتر است که رنگ سبز را در بین رنگ های لوازم دکوراسیون داخلی منزل به کار ببرید.

 

اصول طراحی کابینت با استفاده از رنگ سبز

استفاده از رنگ سبز

رنگ سبز نماد تازگی و سرزندگی سلامتی است که باعث می‌شود یک محیط از سادگی خارج شود. رنگ های متنوعی در طیف رنگ سبز وجود دارد که متناسب با هر سلیقه قابل اجرا هستند علاوه بر کابینت ها می توانید از رنگ ها بر روی دیوارها، میز صندلی، پرده ها هم به کار ببرید با استفاده از تکنولوژی های روز دنیا و وجود رنگ‌های متنوعی که در بازار و در دنیای کابینت سازی وجود دارد که افراد می‌توانند آشپزخانه متناسب با سلیقه خود چیدمان کنند و دیگر مانند گذشته نیست که تنها متریال چوب و فلز در آشپزخانه دیده شود.

اصول طراحی کابینت سبز

اصول طراحی کابینت سبز

اغلب افراد ترجیح می‌دهند که اگر سبک مدرن را انتخاب می‌کنند از رنگ های ساده و خنثی برای طراحی آشپزخانه استفاده کنند.

اما این موضوع می‌تواند با نگاهی دیگر و چهره متفاوت تر در آشپزخانه ایجاد گردد. برای مثال در آشپزخانه هایی که از کابینت های ساده و مدرن استفاده می شود بهتر است از رنگ‌های دیگر هم با هم ترکیب کنید تا یک فضای زیبا به وجود بیاید.

 

رنگ آمیزی دیوار با رنگ سبز در آشپزخانه

طراحی دکوراسیون آشپزخانه باید با دقت کافی و طبق استانداردها انجام شود. اگر به فکر بازسازی آشپزخانه افتاده اید و ترجیح می دهید که از رنگ های ملایم استفاده نمایید بهتر است سبز را انتخاب کنید. این رنگ باعث می‌شود که فضا بزرگتر دیده شود و همچنین رنگ های سبزی که از طیف ملایم انتخاب شده‌اند باعث می‌شود سردی رنگ سفید گرفته شود و همچنین در ترکیب با متریال چوبی نمای بسیار زیبایی به وجود می‌آورد.

 

انتخاب متریالی با رنگ سبز در آشپزخانه

استفاده از چوب در آشپزخانه در ترکیب با این رنگ ها باعث می شود که گرمای خاصی در محیط پراکنده شود.

همچنین هماهنگی و هارمونی که در المان ها وجود دارد باید با یکدیگر همخوانی هم داشته باشد. رنگ سفید در ترکیب با متریال چوبی در خانه های مدرن بسیار اهمیت پیدا کرده است به دلیل اینکه چوب های تیره می توانند بر روی رنگ های سفید جلوه ویژه‌ای را به وجود بیاورند.

کابینت سبز

کابینت سبز

همچنین می توانید از رنگ سبز تیره برای کابینت های پایینی استفاده کنید و متریال چوب را از رنگ های روشن تر انتخاب کنید.

همه رنگ ها دارای طیف گسترده ای هستند که می توانید آنها را برای آشپزخانه ها و محیط های مد نظر خود انتخاب کنید. رویه صفحه کابینت از بهترین و پرطرفدارترین قسمت هایی است که در دکوراسیون داخلی از آن استفاده می‌شود.

 

ترکیب رنگ سبز با متریال چوبی

همانطور که در ابتدا گفته شد این رنگ سبز دارای طیف گسترده‌ای است که باید دقت داشته باشید کدام یک از این رنگها برای منزل انتخاب می کنید. رنگ هایی که در طیف پررنگ قرار دارند به شما انرژی می دهند و رنگ‌هایی که در طیف کمرنگ انتخاب می‌شوند آرامش شما را تضمین می کنند.

همانطور که می دانید در دکوراسیون داخلی آشپزخانه باید از رنگ های پر انرژی و فعال استفاده کنید به دلیل اینکه شما مدام در طول روز در آشپزخانه مشغول انجام کاری هستید و بهتر است که حس آرامش را از آن محیط دریافت نمایید.

رنگ های سبز ملایم گزینه مناسبی برای آشپزخانه های با متراژ کوچک هستند که می توانند فضای متفاوتی را ایجاد نمایند و تاثیر انتخاب صحیح این رنگ ها هم بر روی افراد نمایان خواهد شد.

 

استفاده از رنگ سبز برای دیوار در ترکیب با کابینت های چوبی

همانطور که همه ما می‌دانیم کابینت های چوبی باعث می‌شود تا یک فضا شکیل تر و تجملاتی تر به نظر برسد و اغلب اینگونه است که این طرح چوبی در آشپزخانه های کلاسیک استفاده می‌شود که دارای تزئینات و جزئیاتی هست که فضا را سرزنده تر نشان می دهد.

در این تصویر می توانید تازگی و آرامش را در ترکیب با کابینت های چوبی مشاهده کنید که رنگ سبز در کنار آنها به خوبی مشاهده می‌شود.

برای راحت تر شدن در دکوراسیون داخلی می توانید از رنگ آمیزی هایی استفاده کنید که متناسب با رنگ صندلی ناهار خوری و یا میز های موجود در آشپزخانه باشد.

اگر در آشپزخانه ای هستید که متراژ آن کوچک است نگران این موضوع نباشید. می‌توانید رنگ کابینت های چوبی را از طیف روشن تر انتخاب کنید به دلیل اینکه باعث می‌شود فضای اصلی آشپزخانه بزرگ تر دیده شود.

به طور کل در آشپزخانه هایی که فضای کوچکی دارند بهتر است که از رنگ‌های روشن استفاده نمایید علاوه بر آن رنگ هایی که در کنار یکدیگر و در کنار متریالهایی مانند چوب استفاده می شوند هم باید با دقت کافی انتخاب شوند.

اغلب افراد فکر می‌کنند که تهیه کابینت های چوبی بسیار هزینه بر دارد است؛البته که هزینه تهیه کابینت های چوبی بیشتر از کابینت های دیگر است اما باید به کیفیت آن هم دقت کنید.

شما می توانید از ترکیب دو متریال در کنار یکدیگر استفاده کنید که یکی از آنها هم چوب می‌باشد. کابینت های چوبی با اصالت هستند و نگهداری از آنها باید به مراتب نسبت به دیگر باید بیشتر باشد. برای مثال کابینت های چوبی نباید در معرض آب و رطوبت قرار بگیرد به دلیل اینکه ممکن است دچار آسیب‌دیدگی و پوسته پوسته شدن شوند.

 

پیشنهاد نویسنده: قیمت کابینت آشپزخانه

 

می توانید از طریق لینک های زیر پروژه های مربوط به این مقاله را مشاهده کنید:

 

اگر از این نوشته لذت بردید و تمایل به کسب اطلاعات بیشتر داشتید، می‌توانید با شماره ۰۹۱۲۸۲۵۱۲۵۲ تماس بگیرید و از مشاوره کاملا رایگان متخصصان گریت کابینت در زمینه‌هایی مانند طراحی دکوراسیون آشپزخانه، تعمیرات و بازسازی آشپزخانه، سفارش و خرید انواع کابینت آشپزخانه و هر مورد و سوال دیگری استفاده کنید!

 

 

 

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 0 میانگین: 0]

دیدگاهتان را بنویسید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.