جک های درب کابینت

جک های درب کابینت

جک های درب کابینت

جک در واقع نوعی یراق‌آلات به حساب می‌آید که باز و بسته شدن درب کابینت را انجام می دهد و انواع مختلفی دارد .

کابینت های آشپزخانه دارای تجهیزات و یراق آلات هستند به دلیل اینکه در دنیای مدرن زندگی می‌کنیم و دیگر خبری از دربهای لولادار نمی باشد .

امروزه جک های متنوعی می توانند بازشوهای کابینت را تحت شعاع قرار دهند و دیگر محدودیت باز شدن درب کابینت ها وجود ندارد و این تنوع در واقع دامنه متنوعی از کابینت های آشپزخانه را گسترش داده است .

کاربرد و کارایی این درب ها زیبایی منحصر به فردی در آشپزخانه به عنوان یک عنصر دکوراتیو وجود دارد که مانند موارد دیگر در خانه به حساب می آید .

برای همین بهتر است که برای زیبا دیده تر شدن فضای آشپزخانه از بازشوهای متفاوت استفاده کنید البته که این مورد بستگی به راحتی از آن استفاده کنند.

 

جک های درب کابینت

مکانیزم جک های کابینت

جک در واقع انواع مختلفی دارد که تفاوت آنها در مکانیزم عملکرد شان می باشد به راحتی می‌توانند نصب شود و نحوه بکارگیری از آنها هم راحت است از دیگر مزیت هایی که میتوان در خصوص جک های کابینت آشپزخانه می‌توان به آرام بند ها هم اشاره کرد که بدون هیچ گونه سر و صدایی درب کابینت باز و بسته می شود و عمر آنها بسیار زیاد است‌.

اگر خانه ای دارید که از کابینت های قدیمی استفاده می کنید و در هنگام باز و بسته شدن درب کابینت ؛صدای آن شما را اذیت می کند و به فکر بازسازی ساختمان هستید بهتر است که از این نمونه جک ها برای کابینت های خود استفاده کنید .

در بازسازی ساختمان معمولاً از نمونه‌های مدرن استفاده می‌کنند به دلیل اینکه باعث می‌شود فضای آشپزخانه زیباتر دیده شود و عملکرد آن برای افراد راحت تر باشد.

جک های درب کابینت آشپزخانه از لحاظ مکانیزم عملکرد در سه نوع تقسیم بندی می‌شود.

  • کلاسیک
  • اتوبوسی
  • دو تکه ها

هر سه این ها مستقل هستند و به صورت برقی می توانند اجرا شوند و با استفاده از سیستم لمسی با نیروی برق باز و بسته می شود .

در نمونه کلاسیک دو نوع باز شو دارند که یک نمونه آن روی محور با زاویه و دیگری بر روی تاج می باشد.

نحوه نصب آن و ابعاد و وزن استاندارد هستند و به عنوان یکی از محبوب ترین جک ها در دنیای کابینت آشپزخانه وجود دارد.

 

انواع جک کابینت آشپزخانه

جک_Aventos Hl

جک به صورت اتوبوسی حمل می کند و در هنگامی که میخواهد باز شود درب از طریق دستگیره و موازی با کابینت به سمت بالا هدایت خواهد شد .

از این جک ها بهتر است برای کابینت های بالایی استفاده شود و آن را در ارتفاع قابل قبول باید نصب کنید تا عملکرد آن برای افراد راحت انجام شود .

درب کابینت آشپزخانه از طریق کابینت ها به بدنه کابینت وصل می شوند و در حالت عادی هیچ کدام از آنها در معرض دید نمی باشد .

جک کابینت

جک کابینت

اگر بخواهیم مزیت این جک ها را نام ببریم می توان به امکان کنترل موقعیت درب در هنگام باز و بسته شدن اشاره کرد از دیگر ویژگی‌هایی که به چشم می‌خورد این است که امکان دسترسی کامل به تمام فضای داخلی کابینت وجود دارد و اشغال فضای کمی صورت می گیرد.

برای استفاده از این جک ها نیاز به وجود فضای خالی و تو رفته در کابینت نمی باشد اما ارتفاع آن باید برابر با درب کابینت قرار گرفته شود .

این مدل از جک ها مناسب برای کابینت های دیواری بزرگ هستند برای همین معمولاً از آنها برای کابینت‌هایی استفاده می شود که لوازم برقی در آن نگهداری می شود .

این کابینت ها به روش آسان نصب می‌شود و تنها به دقت نیاز دارد ابعاد مناسب برای اجرای این نوع جک ها در ارتفاع بین ۳۰۰ تا ۵۰۰ میلی متر است و حداکثر آن ۱۸۰۰ میلی متر می باشد.

 

جک کابینت آشپزخانه مدل Aventos_HK

این جک ها باعث می شود که درب مورد نظر ثابت باشد و تغییر موقعیت و چرخش حول محور بالا انجام می‌گیرد.

بهترین عملکرد را دارند و مقرون به صرفه می باشند به جز این محصول سایر جک ها به صورت روتاجی باز و بسته می‌شوند و در بالای کابینت قرار می‌گیرند .

در صورتی که از این نوع می خواهید استفاده کنید برای باز شدن کابینت درب بالا نیاز به فضای اضافه ندارید .

 درب کابینت

درب کابینت

معمولاً از این جنک ها برای کابینت های کوچک دیواری استفاده می‌شوند که درب های سبکی دارد و همچنین برای بازسازی کابینت هایی که عمر آنها کم هستند می توان از این درب ها استفاده کرد .

عمق داخلی کابینت باید حداکثر ۱۸۰ سانتی متر و ارتفاع آن برای استفاده از این جک ها ۲۴۰ تا ۶۰۰ میلیمتر باشد .

استفاده از این رنگ ها برای فضاهای گوشه‌ای هم کاربرد بسیاری دارد برای مثال در آشپزخانه که فضایی  گوشه قابل استفاده بهتر از این ها برای آن استفاده کنید.

اگر به فکر بازسازی ساختمان افتاده اید و میخواهید تغییراتی در آشپزخانه ایجاد کنید بهتر است که تمرکز خود را بر روی کابینت ها قرار دهید به دلیل اینکه کابینت به عنوان اصلی‌ترین المان در آشپزخانه وجود دارد و هنگامی که تغییرات بر روی آنها انجام می‌شود فضای کلی آشپزخانه به شدت تغییر خواهد کرد و یک محیط بسیار متفاوت را به نمایش می گذارد.

 

پیشنهاد نویسنده: کابینت روکش چرمی

 

جک کابینت آشپزخانه مدل_Aventos HF

در این مدل مکانیزم باز شدن به صورت عمودی می‌باشد و برای درب هایی که هر نوع ارتفاع کوچک یا بزرگ دارند می توانند استفاده شوند این محصول مانند سایر نمونه ها امکان دسترسی به تمام فضای آشپزخانه را و همان فضای داخلی کابینت را به ما می‌دهد.

این جک ها هنگامی که نصب می شوند که کمترین فضا برای باز و بسته شدن نیاز دارند از این رو استفاده از آنها برای طراحی کابینت آشپزخانه مناسب است .

سیستم جک ها به راحتی نصب می‌شود و تنها با داشتن یک پیچ گوشتی می‌توان آن را تنظیم کرد.

بازوهای اینکه در ۴ اندازه وجود دارند که ابعاد آنها:

  • 570*480
  • 710*560
  • 300*700
  • 1040*760

میلیمتر می باشد.

 

جک کابینت در آشپزخانه مدل_Aventos HS

در این جک ها سیستم جلو رونده و بالا برنده را برای باز کردن درب کابینت انجام می‌دهد و کارگیری آنها بسیار آسان می باشد .

معمولا برای کابینت دیواری های بزرگ از آن استفاده می کنند که سهولت بسیار بالایی در هنگام استفاده به افراد می‌دهد .

بهترین مدلی که می‌توان برای اینکه ها استفاده کرد باید با ارتفاع ۳۵۰ الی ۸۰۰ میلیمتر و عرض حداکثر ۱۸۰۰ میلی متر صورت گیرد.

 

نگهداری از جک های کابینت آشپزخانه

جک هایی که برای کابینت های آشپزخانه استفاده می شود علاوه بر زیبایی در دکوراسیون داخلی آشپزخانه می تواند از لحاظ کارایی برای افراد تامین کننده راحتی آنها باشند .

معمولاً در هنگام بازسازی ساختمان طراحان راحتی افراد را در رأس کار خود قرار می‌دهند و برای آن از متریال های با کیفیت استفاده می کنند .

هنگامی که متریال با کیفیت را خریداری می کنید و آن را در طراحی آشپزخانه استفاده می نمایید قطعاً سالیان سال برای تان باقی خواهد ماند و دیگر نیاز به تعویض و بازسازی آن وجود نخواهد داشت .

البته همه چیز بستگی به نحوه نگهداری شما دارد و اینکه چطور بخواهید آن را مراقبت کنید .

معمولاً جک هایی که برای کابینت استفاده می‌شوند اگر از متریال بی کیفیت باشد پس از مدتی دچار آسیب دیدگی می‌شوند و دیگر کابینت راحت باز و بسته نخواهد شد .

برای همین بهتر است که یک بار برای همیشه هزینه ای را انجام دهید که دیگر نیاز به تعویض و بازسازی آن وجود نداشته باشد.

در خانه هایی که از کابینت ها با جک های مدرن استفاده می کنند می دانند که راحتی کار با آنها بسیار است و به این راحتی می‌تواند در روحیه افراد هم تاثیرگذار باشد .

معمولاً یراق آلات را از لحاظ رنگ متناسب با جنس اصلی کابینت ها انتخاب می کنند به دلیل اینکه یک فضا هنگامی که با سبک مدرن انتخاب شود بهتر است سطح کابینت ها با یراق آلات استیل چیدمان شود.

 

پیشنهاد نویسنده: قیمت کابینت آشپزخانه

 

می توانید از طریق لینک های زیر پروژه های مربوط به این مقاله را مشاهده کنید:

 

اگر از این نوشته لذت بردید و تمایل به کسب اطلاعات بیشتر داشتید، می‌توانید با شماره ۰۹۱۲۸۲۵۱۲۵۲ تماس بگیرید و از مشاوره کاملا رایگان متخصصان گریت کابینت در زمینه‌هایی مانند طراحی دکوراسیون آشپزخانه، تعمیرات و بازسازی آشپزخانه، سفارش و خرید انواع کابینت آشپزخانه و هر مورد و سوال دیگری استفاده کنید!

 

 

 

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 0 میانگین: 0]

دیدگاهتان را بنویسید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.