طراحی متفاوت برای آشپزخانه ها

طراحی متفاوت برای آشپزخانه ها

طراحی متفاوت برای آشپزخانه ها

امروزه طراحی داخلی آشپزخانه ها اهمیت بسیاری پیدا کرده است و تقریباً در همه خانه‌ها از مصالح به روز استفاده می‌شود. آشپزخانه تقریباً در همه خانه ها جزو مهمترین قسمت هایی است که افراد با آن سر و کار دارند در خانه هایی که معمولاً فضای خانوادگی آنها گرمتر است از آشپزخانه به عنوان محلی برای صرف غذا استفاده می کنند. آشپزخانه می تواند محلی برای سپری کردن زمان افراد باشد و با یک دکوراسیون داخلی مناسب می‌توان آن را به فضای محبوب و مرغوب تبدیل کرد.

به غیر از صرف غذا فعالیت هایی مانند غذا پختن و تمیز کردن در آشپزخانه قرار می گیرد و این محل از لحاظ ارتباطی در مرکز خانه قرار دارد.

لوازم برقی بزرگ و کوچک محل ذخیره سازی برای وسایل در آشپزخانه توسط کابینت ها پوشش داده می‌شود. این مکان بهتر است با توجه به طراحی های روز اجرا گردد و به خصوص برای انتخاب کابینت آشپزخانه باید دقت بسیاری را به خرج دهید. ما در این محتوا قصد داریم با طراحی متفاوت کابینت آشپزخانه  را متناسب با هر اشپزخانه مورد بررسی قرار دهیم.

 

طراحی متفاوت برای آشپزخانه ها

هنگامی که صحبت از طراحی در آشپزخانه می شود کابینت ها معمولاً در راس تغییرات قرار دارد و بسیاری از خانه ها پس از مدتی دچار فرسودگی می شوند و ظاهر زیبای خود را از دست می‌دهند و طبق نظر کارشناسان نیاز به بازسازی دارند.

شکل و چیدمان کابینت ها به طور مستقیم بر روی ظاهر آشپزخانه تاثیر بسزایی دارد همچنین آشپزخانه بسته به فرم و اندازه ای که وجود دارد می‌تواند راه را برای طراحی به خود اختصاص دهد.

اما ما می خواهیم بدانیم که چگونه می توان طراحی کابینت آشپزخانه را در مدل و ابعاد و حتی ویژگی های متفاوت اجرا کرد؟

 

طراحی کابینت ها

امروزه کابینت های مختلفی در آشپزخانه با اشکال متفاوت وجود دارند که کابینت های ال شکل یکی از آنها می باشند و برای خانه های کوچک کاربرد بسیاری دارد به دلیل اینکه فضای بیشتری را به ذخیره‌سازی اختصاص می‌دهند و از لحاظ زیبایی جلوه های متفاوتی نسبت به کابینت‌های دیگر دارد.

طراحی کابینت

طراحی کابینت

نکته ای که وجود دارد این است که در نقطه کابینت های قائم به همدیگر متصل می شوند فضای خالی وجود دارد که معمولاً دسترسی به آن کار دشواری می باشد.

در این شرایط استفاده از کابینت های کانتری و سیستم های داخل کابینت می‌توانند دسترسی به فضا را راحت تر کنند. همچنین سیستم های داخلی کابینت برای ساماندهی و نظم باید با دقت انتخاب شود تا این فرایند راحت‌تر صورت گیرد این سیستم‌ها می‌تواند در هر نوع کابینتی استفاده شود و تنها کارشناسان حرفه ای و کابینت سازانی که سال‌ها فعالیت را انجام دادند می‌تواند این کار را به خوبی انجام دهند.

 

ظاهر مینیمال و بدون نقص در آشپزخانه

زمانی که کابینت های آشپزخانه را انتخاب می کنید مهم ترین ویژگی آن طراحی و انتخاب ابعاد صحیح و استاندارد برای منزل می باشد. در برخی از مواقع با تعویض درب کابینت می‌توان فضای آشپزخانه را به طور کلی تغییر داد همچنین سطوح و شکل ها و رنگ های مختلفی می تواند متناسب با هر سبکی ایجاد شود.

برای خانه های کوچک معمولاً افراد از درب های ساده و مینیمال استفاده می‌کنند که بدون هر دستگیره ای می‌توانند یک فضای متفاوت را به وجود بیاورند.

 

انتخاب مصالح مناسب برای آشپزخانه

یکی از مواردی که در انتخاب کابینت ها اهمیت دارد مصالحی است که آن را تشکیل می دهند که امروزه تنوع بسیاری در این زمینه وجود دارد که انتخاب را برای خریداران دشوار کرده است. برای مثال شما می توانید متریال های مختلفی را برای کابینت در نظر داشته باشید همچنین ترکیب چند متریال با یکدیگر می تواند طراحی داخلی آشپزخانه را به کلی تغییر دهد.

 

کابینت های با سبک کانتری

یکی از محبوب ترین سبک هایی که برای کابینت استفاده می شود سبک کانتری است که در سال‌های اخیر از آن استفاده های بسیاری شده. در این کابینت ها بیشترین ویژگی که مشاهده می‌شود درب شیشه آن برای کابینت های ردیف بالاست و همچنین دستگیره های منحصر به فرد برای باز و بسته شدن آنها می باشد. در این نمونه از کابینت ها معمولاً آشپزخانه حالت ساده ای را به خود اختصاص می‌دهد که در ترکیب این سادگی نمونه‌هایی از جزئیات سبک کلاسیک هم با آن همراه است.

 

کابینت هایی با رنگ سیاه

ممکن است به خانه ای وارد شده باشید که آشپزخانه آنها به وسیله کابینت های سیاه طراحی شده است. رنگ سیاه از رنگ‌هایی است که محیط را تاریک نشان می‌دهد و کمتر کسی از آن استفاده می کنند. اما امروزه با توجه به طراحی و ترکیب که در متریال ها وجود دارد می‌توانید فضای متفاوتی در آشپزخانه به وجود بیاورید که حتی استفاده از رنگ سیاه در ترکیب با سایر رنگ های روشن می تواند کنتراست جذابی را پدید آورد.

 

آشپزخانه های با نمای باز

طراحی های مختلفی برای آشپزخانه وجود دارد که هر کدام از آنها متناسب با فضایی که در اختیار طراحان قرار می‌گیرد و می‌تواند انتخاب شود. در آشپزخانه هایی که به صورت باز طراحی شده اند یک کانتر حدفاصل آشپزخانه و اتاق نشیمن قرار می‌گیرد و این کانترها می‌تواند فضایی برای نشستن و غذا خوردن باشد.

آشپزخانه

آشپزخانه

کانتر را بهتر است که در ابعاد کوچک انتخاب کنید تا فضای کمتری را اشغال کند اما طراحی داخلی آن می‌تواند به گونه‌ای باشد که محل ذخیره سازی اشیا را تامین نماید.

 

استفاده از کابینت هایی که تا سقف ادامه دارند

یکی از ویژگی هایی که در طراحی آشپزخانه ها از آن استفاده می‌شود این است که کابینت‌ها تا سقف ادامه داشته باشند تا بتوان فضای بیشتری را برای ذخیره سازی در اختیار داشت استفاده از درهای شیشه‌ای برای این کابینت ها می توانند از دلگیر شدن فضا جلوگیری کند و گزینه مناسبی برای فضاهای کوچک به حساب بیاید.

در خانه هایی که فضای کوچکی دارند معمولاً افراد به دنبال متریال هایی هستند که بتوانند کاربرد فضا را دوچندان کند.

 

پیشنهاد نویسنده: قیمت کابینت آشپزخانه

 

می توانید از طریق لینک های زیر پروژه های مربوط به این مقاله را مشاهده کنید:

 

اگر از این نوشته لذت بردید و تمایل به کسب اطلاعات بیشتر داشتید، می‌توانید با شماره ۰۹۱۲۸۲۵۱۲۵۲ تماس بگیرید و از مشاوره کاملا رایگان متخصصان گریت کابینت در زمینه‌هایی مانند طراحی دکوراسیون آشپزخانه، تعمیرات و بازسازی آشپزخانه، سفارش و خرید انواع کابینت آشپزخانه و هر مورد و سوال دیگری استفاده کنید!

 

 

 

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 0 میانگین: 0]

دیدگاهتان را بنویسید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.