منبت کاری بر روی کابینت های چوب

منبت کاری بر روی کابینت های چوب

منبت کاری بر روی کابینت های چوب

یکی از زیباترین طرح هایی که می‌توان برای کابینت کلاسیک استفاده کرد منبت است.

منبت در واقع نوعی هنر بومی و ایرانی به حساب می‌آید که در صنعت کابینت سازی گسترش بسیاری پیدا کرده است. این هنر البته در ایران به زمانهای گذشته برمی‌گردد و تخمینی که برای دوره آن زده شده است مربوط به دوره مادها یا هخامنشیان است.

امروزه استفاده از طرحهای زیبا و جذاب منبت کاری در صنعت کابینت و دکوراسیون اشپزخانه رواج پیدا کرده است.

با منبت کاری می توان کابینت هایی با سبک سنتی اجرا کرد و حس و حال سال‌های گذشته را به افراد منتقل کرد.

اما امروزه کارشناسان با توجه به خلاقیتی که دارند توانستند تلفیق هنر های امروزی و هنرهای قدیمی را انجام دهند و یک فضای خاص به وجود آمده است.

 

منبت کاری بر روی کابینت های چوب

منبت چیست؟

پیش از اینکه بخواهیم هنر منبت کاری را بر روی کابینت های آشپزخانه ببینیم بهتر است که در خصوص این حرفه و نحوه ساخت آن مطالبی را بگوییم.

منبت در واقع نوعی هنر و صنعت است که طرح ها و مدل های مختلفی که بر روی چوب قابل اجرا هستند؛ توسط کنده کاری به دست افراد باتجربه صورت می گیرد.

اساس کار منبت کاری این گونه است که در ابتدا طرح مورد نظرتان بر روی چوب طبیعی کشیده می شود و سپس به وسیله ابزارهای مخصوص این طرح کنده کاری می شود و به صورت طرح برجسته از دل چوب بیرون می‌آید.

منبت روی کابینت چوب

منبت روی کابینت چوب

هنگامی که این کار تمام شد نوبت به سنباده زدن می‌رسد. این مرحله بسیار اهمیت دارد به دلیل اینکه طرح موردنظر اگر صاف و یکنواخت سمباده زده شود یک سطح صیقلی به وجود می آید.

در مرحله بعد نوبت به زدن روغن پلی استر می رسد که سطح کارتان را جلا می‌دهد علاوه بر آن مراقبت در برابر گرد و غبار را به عهده دارد که باعث می شود سالیان سال ماندگار بماند.

 

چوب متریال محبوب

قطعاً همه ما از متریال چوب برای تزیینات داخلی ساختمان و یا حتی موارد های مختلفی استفاده می کنیم و یا استفاده کرده ایم. علت استفاده از چوب حس و حالی است که از طبیعت به همراه دارد و آن را به ما منتقل می کند. هنر منبت کاری باعث می‌شود که کابینت های آشپزخانه از سادگی خارج شوند بهترین متریال که منبت کاری بر روی آن به خوبی انجام می گیرد چوب است.

چوب ها با توجه به استحکامی که دارند می‌توانند این هنر را به خوبی نشان دهند.

کابینت های چوب

کابینت های چوب

امروزه به دلیل پیشرفت تکنولوژی طرح های منبت کاری بر روی متریال هایی به غیر از چوب هم قابل اجرا هستند.

یکی از این نمونه ها کابینت های ممبران می باشد. کابینت ممبران که از مغزی ای ام دی اف تشکیل شده است توسط روکش های pvc پوشانده می شود و به وسیله دستگاه های سی ان سی طرح‌های موردنظر کنده کاری می شود.

اما اصالت و ظرافت منبت کاری بر روی چوب آن هم توسط دست انسان ها چیز دیگری است.

 

انواع طرح منبت کاری بر روی کابینت های چوبی

همانطور که گفته شد  با پیشرفت تکنولوژی های دیگر هم قابل اجرا است.

اما چوب حساب دیگری دارد و ظاهر متفاوت را در هر محیطی ایجاد می‌کنند.

منبت کاری ها می توانند در آشپزخانه بر روی سر ستونها؛ پایه ها و حتی پایه جزیره کابینت هم اجرا گردند.

استفاده از هنر منبت کاری بر روی پایه های جزیره باعث می‌شود که خانه کلاسیک تر به نظر برسد. اما انتخاب رنگ هم اهمیت بسیاری دارد به دلیل اینکه با توجه به فرورفتگی یا برجستگی هایی که بر روی این کابینت ها به وجود می آید شما می توانید از ترکیب دو رنگ شاخص استفاده نمایید. برای مثال رنگ صدفی و طلایی در تعادل با یکدیگر هستند و می‌توانند در کنار یکدیگر به خوبی ظاهر شوند.

 

پیشنهاد نویسنده: قیمت کابینت آشپزخانه

 

می توانید از طریق لینک های زیر پروژه های مربوط به این مقاله را مشاهده کنید:

 

اگر از این نوشته لذت بردید و تمایل به کسب اطلاعات بیشتر داشتید، می‌توانید با شماره ۰۹۱۲۸۲۵۱۲۵۲ تماس بگیرید و از مشاوره کاملا رایگان متخصصان گریت کابینت در زمینه‌هایی مانند طراحی دکوراسیون آشپزخانه، تعمیرات و بازسازی آشپزخانه، سفارش و خرید انواع کابینت آشپزخانه و هر مورد و سوال دیگری استفاده کنید!

 

 

 

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 0 میانگین: 0]

دیدگاهتان را بنویسید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.