هر آنچه که باید در مورد کابینت های آشپزخانه کلاسیک بدانید(قسمت اول)

هر آنچه که باید در مورد کابینت های آشپزخانه کلاسیک بدانید(قسمت اول)

هر آنچه که باید در مورد کابینت های آشپزخانه کلاسیک بدانید (قسمت اول)

کابینت آشپزخانه یک عنصر مهم و حیاتی در آشپزخانه محسوب می شود.

کابینت ها علاوه بر فضای ذخیره سازی که برای شما ایجاد می کنند به  دلیل اینکه فضای زیادی از دیوار آشپزخانه را به خود اختصاص می ‌دهند تاثیر چشمگیری در دکوراسیون آشپزخانه شما داشته و در واقع این کابینت ها هستند که رنگ و سبک آشپزخانه شما را مشخص می کنند.

کابینت های آشپزخانه از طرح، رنگ و متریال های متفاوتی طراحی و ساخته شده اند که هر کدام با توجه به ویژگی های منحصر بفرد خود مورد استفاده قرار می گیرند.

به طور کلی کابینت آشپزخانه به دو دسته کابینت مدرن و کلاسیک تقسیم بندی می شود.

امروزه در بین افراد کابینت کلاسیک محبوبیت زیادی پیدا کرده است زیرا حسی از زمان گذشته و صمیمیت خاصی را وارد فضای آشپزخانه می کند.

 

پیشنهاد نویسنده: کابینت کلاسیک

 

کابینت های آشپزخانه کلاسیک

کابینت های آشپزخانه  یکی از موارد بسیار مهم در طراحی آشپزخانه می باشد.

کابینت ها در آشپزخانه یک عنصر کاربردی می باشد و بیشتر کارهای روزمره افراد را در فضای آشپزخانه پشتیبانی میکند.

کابینت کلاسیک یکی از محبوب ترین و پرطرفدارترین کابینت های آشپزخانه می باشد این کابینت ها اغلب  درب های آن به صورت برجسته و روی آنها حکاکی می ‌باشد این نوع کابینت ها نمای صادراتی دارند و فضایی فوق العاده مجلل و شیک را در آشپزخانه شما ایجاد می کند دستگیره های کابینت دارای نقش و نگارهای زیبا می باشد حکاکی های اجرا شده روی آن هماهنگی کرده و جلوه های زیبا می دهد.

کابینت آشپزخانه کلاسیک

یکی از ویژگی های منحصر به فرد این کابینت ها جادار بودن آن می باشد زیرا کابینت های کلاسیک با عمق زیادی طراحی می شوند و به همین دلیل می توان وسایل و لوازم آشپزخانه را به راحتی در آنجا قرار داد علاوه بر این که این نوع کابینت ها جنبه تزیینی نیز در آشپزخانه دارند در طراحی آن حداکثر استفاده را از فضا می کنند و نقش بسیار مهمی در بهینه سازی فضا ایفا می کند.

در این سبک از کابینت های درب شیشه ای یا نیز استفاده می ‌کنند و زیبایی خاصی به نمای آشپزخانه شما می دهند و باعث می ‌شوند که دیوار شما عمیق تر دیده شود علاوه بر آن با استفاده از ظروف دکوری می توانید فضای زیباتری را ایجاد کنید.

به دلیل استفاده از چوب در طراحی این کابینت ها در آشپزخانه فضایی صمیمی و گرم ایجاد می کند.

این کابینت ها فضایی نوستالژیک دکوراسیون خانه شما می بخشند و تداعی کننده آشپزخانه تمام چوب بوده  و حس و حال یک فضای طبیعی را میدهند.

کابینت آشپزخانه کلاسیک

کابینت چوبی به دلیل هزینه بالایی که دارد ممکن است متناسب با بودجه تمام افراد نباشد بنابراین می توان برای ایجاد فضایی کلاسیک و شیک اما با هزینه کمتر از کابینت روکش چوبی یا کابینت ممبران نیز استفاده کرد.

از دیگر مشخصات کابینت کلاسیک می توان به تاج و سرستون های منبت کاری شده و درب های ابزار خورده اشاره کرد.

پیشنهاد نویسنده: کابینت چوب طبیعی مدرن

این نوع از کابینت ها اغلب در رنگ‌ های تیره استفاده می‌ شود و به وسیله لامپ های تزئینی و لوستر ها می توان فضای آشپزخانه را نورپردازی کرد.

باید این نکته را در نظر داشته باشید که هر چه رنگ کابینت های آشپزخانه تیره تر باشد نیازمند به نورپردازی اصولی  و قوی تری می باشد به خصوص در فضاهای کوچک.

در زمانهای گذشته بیشتر از رنگ قهوه ای برای طراحی کابینت های کلاسیک استفاده می شد اما امروزه با توجه به تنوع بالا در طرح ها و رنگ های کابینت ها دیگر محدودیتی در استفاده از رنگ ها وجود ندارد اما به طور کلی در این سبک از رنگ قهوه ای، طرح و رنگ چوب و یا رنگ های سنگین استفاده می ‌شود.

یکی از رنگ های پرکاربرد در این سبک رنگ سفید می باشد کابینت های این رنگ باعث می شوند که فضای آشپزخانه شما  تمیز تر و روشن تر و همچنین بزرگ تر از آنچه که هست به نظر برسد.

اگر قصد طراحی آشپزخانه ای لوکس و رسمی را دارید پیشنهاد می شود که از رنگ چوب گردو برای کابینت های آشپزخانه خود استفاده نمایید.

از دیگر  ویژگی ها و خصوصیات  کابینت آشپزخانه کلاسیک می توان به موارد زیر اشاره کرد:
  1. ایجاد طرح های زیبا و پیچیده
  2. استفاده از رنگ های مات ، گرم و سفید
  3. در اغلب موارد استفاده از چوب طبیعی استفاده می شود آیا با استفاده از کابینت های روکش چوبی نمایی شبیه به چوب را ایجاد می ‌کند.
  4. دارای ابعاد حجیم و برجسته
  5. ستون و دربهای منبت کاری و حکاکی شده.

 

پیشنهاد نویسنده: قیمت کابینت آشپزخانه

 

می توانید از طریق لینک های زیر پروژه های مربوط به این مقاله را مشاهده کنید:

 

اگر از این نوشته لذت بردید و تمایل به کسب اطلاعات بیشتر داشتید، می‌توانید با شماره ۰۹۱۲۸۲۵۱۲۵۲ تماس بگیرید و از مشاوره کاملا رایگان متخصصان گریت کابینت در زمینه‌هایی مانند طراحی دکوراسیون آشپزخانه، تعمیرات و بازسازی آشپزخانه، سفارش و خرید انواع کابینت آشپزخانه و هر مورد و سوال دیگری استفاده کنید!

 

 

 

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 0 میانگین: 0]

دیدگاهتان را بنویسید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.