هوم آفیس یا دفتر خانگی چیست؟

هوم آفیس یا دفتر خانگی چیست؟

هوم آفیس چیست؟

در این روزها کار کردن و درآمدزایی از خانه بسیار متداول شده است. با وجود تکنولوژی حال حاضر، اکثر افراد می توانند بسیاری از کارهای مورد علاقه ی خود را با یک سیستم کامپیوتری و بدون نیاز به حضور در شرکت یا مکان خاصی انجام دهند. از این رو تعداد زیادی از افراد در خانه ی خود فضاهایی را طراحی می کنند که بتوانند بیشترین بازدهی را هنگام کار کردن داشته باشند.

وجود آرامش و مرتب بودن فضایی که در آن به انجام کار مشغول هستیم از اهمیت بالایی برخوردار است. پس برای کسانی که کارشان را خیلی دوست دارند و جز اولویت های زندگیشان است، توصیه می شود که سعی کنند حتی الامکان همچین فضاهایی را، هرچند کوچک، برای خود در خانه در نظر بگیرند.

هوم آفیس یا دفتر خانگی (Home Office) به فضایی در خانه گفته می شود که از المان هایی مانند، میز، کتابخانه، شلف و غیره تشکیل شده است. این فضاها معمولا آرامش و سکوت خاصی دارد و همچنین برای مطالعه و انجام پروژه های متفاوت کاری یا درسی بسیار مناسب است.

یکی از ویژگی های مثبت هوم آفیس آن است که به دلیل وجود نداشتن تخت خواب یا فضاهای گرم و نرم، تمرکز شما را بر روی کارتان بیشتر می کند.

 

المان های قابل استفاده در هوم آفیس

در طراحی دکوراسیون داخلی دفتر های خانگی از المان های مخصوصی استفاده می شود. برای مثال یک دفتر خانگی ایده آل نباید تخت خواب داشته باشد. برای قرار دادن جای استراحت می توان از صندلی های تابی سقفی در کنار پنجره یا مبل تک یا دو نفره استفاده کرد.

 

هوم آفیس یا دفتر خانگی

المان های موجود در یک هوم آفیس شیک و ساده

میزکار، مهم ترین المان دفتر خانگی

برای انجام کار با کامپیوتر، نوت برداری، مطالعه و.. مهم ترین المان میز کار شماست. یک میز کار استاندارد با اندازه ای متناسب می تواند تا حد زیادی بازدهی شمارا بالا ببرد. داشتن میزکارهایی که متناسب با قد و زاویه دید شما تنظیم نشده باشد می تواند به سرعت شما را خسته کند. پس حتما به این مورد دقت داشته باشید.

مدل و رنگ میز کار مورد استفاده در هوم آفیس تا حد زیادی بستگی به سلیقه ی شما دارد که خوشبختانه مدل های بسیار متفاوتی از میز کارهای جذاب در سطح بازار موجود است. بسته به نیازتان می توانید از میز کارهایی استفاده کنید که کشوهای زیادی دارد. وجود کشو در کنار میز کار باعث می شود بتوانید خیلی از پرونده ها و یا وسایل مورد نیاز خود را دم دست و مرتب شده یک جا داشته باشید. اما بعضی از افراد ساده پسند و مینیمال میتوانند میز های ساده تر را برای دیزاین دفتر کار خانگی شان انتخاب کنند.

پیشنهاد نویسنده: قیمت میز منشی

صندلی های کاری

صندلی هم از جمله المان های مهم دفتر خانگی می باشد. راحتی، سلامت و آرامش اعضای بدنتان تا حد زیادی بستگی به صندلی شما دارد. صندلی های چرخ دار از جمله متداول ترین انواع صندلی ها برای هوم آفیس هستند چره که جا به جایی و حرکت دادن آن ها بسیار راحت است. صندلی هایی که مخصوص افراد گیمر طراحی می شوند، از جمله صندلی های بسیار راحت و مناسب بهتر قرار گرفتن ستون فقرات شما هستند. اما شکل ظاهری آن ها معمولا کمی زمخت و بزرگ است. اگر به زیبایی، شیک و ساده بودن دکور دفتر خانگی خود اهمیت بیشتری می دهید، می توانید از صندلی ها نرم و ساده تر خریداری کنید.

قفسه، کمد و کتاب خانه

برای افرادی که اهل مطالعه بیشتری هستند و یا به جمع آوری کتاب علاقه مندند، وجود کتاب خانه ای پر از کتاب های گوناگون به آن ها حس خوبی می دهد. شما می توانید طبق نیاز خود قفسه هایی را در طرح، اندازه و مدل های مختلف تهیه کنید.

همچنین وجود کمد یا کمد دیواری برای قرار دادن وسایل دیگری مانند لوازم تحریر، پوشه ها و پرونده ها و از این قبیل، ضروری می باشد.

پنجره های دو جداره

شرط اصلی برای تمرکز حین کار سکوت و آرامش است. قطعا شما به عنوان کسی که مشغول کار است، دوست ندارید که هر از گاهی صداهای مختلف از بیرون خانه تمرکزتان را به هم بریزد. پس استفاده از پنجره های دو جداره که تا حد زیادی عایق صدا هستند می تواند بسیار کمک کند. این نوع پنجره ها، همچنین، عایق گرما و سرما هم هستند. پس در فصول مختلف خیالتان از بابت مناسب بودن دمای اتاق راحت است.

لوازم پخش موسیقی

آرامشی که موسیقی خوب می تواند حین کار به شما ببخشد، قابل وصف نیست. اگر شما هم به گوش دادم موسیقی های آرامش بخش حین کار علاقه دارید، توضیه می شود که لوازم پخش موسیقی تهیه کنید. یا اگر بودجه ی کافی ندارید میتوانید از تلویزیون یا همان لپتاپ کارتان هم استفاده کنید.

شما همچنین می توانید با یک تیر دو نشان بزنید. استفاده از گرامافون هم جنبه ی تزیینی زیبایی دارد و هم میتوانید با آن موسیقی گوش دهید. اگر علاقه مند به سبک دکور نوستالژی هستید، وجود گرامافون می تواند حس خوبی را به شما بدهد.

تابلو و لوازم دکوری

وجود تابلو هایی با جملات انگیزشی یا گل و گلدان های متعدد به دفتر خانگی شما روح می بخشد. حتما برای انتخاب دکور و گل وقت بگذارید و فضایی که در آن کار می کنید را با توجه به علایقتان شخصی سازی کنید. این کار باعث میشود که هر روز با انرژی بالاتر و حس خوب بیشتری شروع به کار کنید.

 

پیشنهاد نویسنده: میز منشی

 

نور مناسب برای فضای کار

نور یکی از موارد بسیار مهم است که باید همیشه در طراحی و معماری داخلی خانه به آن توجه ویژه ای داشته باشیم.

دفتر خانگی

نور پردازی هوم آفیس

جلوگیری از بازتاب نور روی صفحه مانیتور

اگر فضایی که شما برای هوم آفیس خود در خانه در نظر گرفته اید پنجره های بزرگی دارد، باید بدانید که بازتاب نور ممکن است روی صفحه ی مانیتورتان افتاده و شما را اذیت کند. اگر سحر خیز هستید و صبح ها بیشتر مشغول کارید باید توجه ویژه ای به این قضیه داشته باشید. برای جلوگیری از بازتاب نور روی صفحه ی مانیتور باید مانیتور خود را پشت به پنجره قرار دهید و خودتان رو به روی پنجره بنشینید.

برای این که نور آفتاب چشمتان را اذیت نکند، باید پرده ی مناسبی را برای پنجره اتاقتان انتخاب کنید. بهتر است پرده هایی را انتخاب کنید که نور تا حدی از آن عبور می کند و حالت خفگی به فضای اتاقتان نمی دهد.

نورپردازی مناسب دفتر خانگی

اگر شب کار هستید، لامپ های مورد استفاده از  اهمیت بالایی برخوردارند. چراغ های سقفی یا لامپ آویز مناسب اتاق کار نیست. از نور های غیر مستقیم در اتاق استفاده کنید. به جای لوستر یا چرغ های مهتابی، از نورهای موضعی برای روشن کردن فضای دفتر کار خود استفاده کنید. آباژورها یا چراغ های مطالعه با نور نرم و بدون ایجاد حرارت زیاد، بهترین گزینه برای ایجاد نور مناسب موضعی و متمرکز است و از ایجاد روشنایی غیرضروری روی سقف و دیوارها جلوگیری میکند.

تجربه ی بدی که نورهای سقفی ممکن است برای شما ایجاد کند، افتادن سایه خودتان یا خورکارتان بر روی دفتر یا کتاب است که به شدت می تواند آزار دهنده باشد و تمرکز شما را مختل کند.

 

پیشنهاد نویسنده: دکوراسیون داخلی

 

دمای رنگ نور

بسیاری از مطالعات نشان می دهد که نورپردازی با دمای رنگی بالا، تقریبا نزدیک به 3500k مستقیماً روی بالا رفتن سطح خلاقیت و یادگیری ما تاثیر می گذارد و باعث می شود که راحت تر بتوانیم اطلاعات را به دست بیاوریم و روی وظایف خود تمرکز کنیم.

هر چقدر که دمای رنگ بالاتر باشد، تمرکز ما افزایش پیدا می کند. به همین دلیل پیشنهاد می کنیم که از لامپ های 5000k یا بالاتر برای اتاق کارتان استفاده کنید.

 

هوم آفیس در خانه های کوچک

شاید با خودتان بگویید که چطور ممکن است در خانه های کوچک هم فضایی را برای کارمان درست کنیم؟ پاسخ شما را با جمله ی «هیچ چیز غیر ممکن نیست» می دهیم. در خانه های کوچک هم می توانید میز و وسایل کاری خود را در گوشه ای از پذیرایی قرار دهید. می توانید از پارتیشن استفاده کنید. ولی در کل بهتر است که فضایی که برای هوم آفیس اختصاص می دهید حتی الامکان دور از جای خواب شما باشد.

اگر میخواهید فضای کارتان را در قسمتی از پذیرایی قرار دهید، حتما یک چراغ مطالعه برای قرار دادن روی میز کارتان تهیه کنید. سپس هنگام کار چراغ های سقفی را خاموش کنید. این کار سایه های قابل ایجاد از چراغ و لوستر های سقفی پذیرایی تان را از بین می برد.

 

پیشنهاد نویسنده: پارتیشن های دو جداره و تک جداره

 

شما با اختصاص دادن فضایی کاری جدا، در واقع برای خود و کارتان ارزش به خصوصی قائل می شوید و علاوه بر این بازدهی خود را بالا می برید و در نتیجه نتایج بهتر و رضایت بخش تری به دست می آورید. اگر بودجه ی کافی برای ساختن چنین فضایی ندارید از همان چیز های کوچک لذت ببرید و همیشه سعی کنید میز تحریر و اطراف جایی که کار و مطالعه می کنید را تمیز و مرتب نگه دارید.

 

بهترین شرکت طراحی هوم آفیس یا دفتر خانگی با قیمت مناسب

آیا به دنبال یک هوم آفیس یا دفتر خانگی شیک و کاربردی هستید؟ آیا می‌خواهید با صرف هزینه‌ای مناسب، یک فضای کاری ایده‌آل برای خود ایجاد کنید؟ اگر جوابتان به این سوالات مثبت است، شرکت گریت کابینت بهترین گزینه برای شماست. گریت کابینت با بیش از 15 سال سابقه فعالیت در زمینه طراحی و ساخت کابینت‌های آشپزخانه، دکوراسیون داخلی، بازسازی و ساخت تمام ادوات چوبی یکی از پیشروترین شرکت‌های این حوزه در ایران است.

هوم آفیس یا دفتر خانگی

این شرکت با بهره‌گیری از تیمی از متخصصان و طراحان حرفه‌ای، می‌تواند هوم آفیس یا دفتر خانگی شما را با توجه به نیازها و بودجه‌تان طراحی و اجرا کند. گریت کابینت در طراحی هوم آفیس یا دفتر خانگی، به نکات مختلفی توجه می‌کند. این نکات شامل موارد زیر هستند:

  • کارایی: هوم آفیس یا دفتر خانگی باید فضایی کاربردی و کارآمد باشد که نیازهای شما را به طور کامل برآورده کند.
  • راحتی: هوم آفیس یا دفتر خانگی باید فضایی راحت و آرامش‌بخش باشد که شما بتوانید در آن به راحتی کار کنید و تمرکز داشته باشید.
  • زیبایی: هوم آفیس یا دفتر خانگی باید فضایی زیبا و چشم‌نواز باشد که به دکوراسیون منزل یا محل کار شما بیاید.

گریت کابینت با استفاده از متریال‌های باکیفیت و طراحی‌های مدرن و خلاقانه، می‌تواند هوم آفیس یا دفتر خانگی شما را به یک فضایی تبدیل کند که هم کارآمد و هم زیبا باشد. اگر به دنبال یک هوم آفیس یا دفتر خانگی شیک و کاربردی با قیمت مناسب هستید، همین امروز برای مشاوره رایگان با شماره‌ی ۰۹۱۲۸۲۵۱۲۵۲ تماس بگیرید!

 

پیشنهاد نویسنده: قیمت میز منشی

 

می توانید از طریق لینک های زیر پروژه های مربوط به این مقاله را مشاهده کنید:

 

اگر از این نوشته لذت بردید و تمایل به کسب اطلاعات بیشتر داشتید، می‌توانید با شماره ۰۹۱۲۸۲۵۱۲۵۲ تماس بگیرید و از مشاوره کاملا رایگان متخصصان گریت کابینت در زمینه‌هایی مانند طراحی دکوراسیون آشپزخانه، تعمیرات و بازسازی آشپزخانه، سفارش و خرید انواع کابینت آشپزخانه و هر مورد و سوال دیگری استفاده کنید!

 

 

 

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 0 میانگین: 0]

نظرات (٪)

  1. آواتار S.s
    S.s
    آذر ۱۶, ۱۴۰۲ at ۱:۱۰ ب.ظ

    سلام من یه هوم آفیس می‌خوام حدودا ۱۵ نفر پرسنل و فضای جلسه هزینه طراحی رو بفرمایید

    • آواتار تیم محتوا
      تیم محتوا
      آذر ۱۶, ۱۴۰۲ at ۱:۱۷ ب.ظ

      سلام دوست عزیز وقت شما به خیر، ممنونیم که همراه گریت کابینت هستید،
      مورد شما نیاز به بررسی بیشتر و همچنین مشاوره جزئی‌تر دارد، برای مشاوره کاملا رایگان و تخصصی با مهندس میرزایی می‌توانید با شماره ۰۹۱۲۸۲۵۱۲۵۲ تماس گرفته و یا از مشاوره واتساپی به همین شماره استفاده کنید.

  2. آواتار Bita
    Bita
    آذر ۱۶, ۱۴۰۲ at ۱:۳۹ ب.ظ

    مفید بود ممنونم

  3. آواتار Ayda
    Ayda
    آذر ۱۷, ۱۴۰۲ at ۵:۱۵ ب.ظ

    دکوراسیون اداری هم کار میکنید؟

    • آواتار تیم محتوا
      تیم محتوا
      آذر ۱۷, ۱۴۰۲ at ۵:۴۰ ب.ظ

      بله آیدای عزیز دکوراسیون اختصاصی اداری هم کار می‌شود.

  4. آواتار کسری
    کسری
    آذر ۲۱, ۱۴۰۲ at ۷:۴۲ ب.ظ

    بسیار عالی درجه یک و کاربلد

    • آواتار تیم محتوا
      تیم محتوا
      آذر ۲۲, ۱۴۰۲ at ۸:۴۶ ق.ظ

      کسری جان ممنون از لطفی که به تیم گریت کابینت دارید.

  5. آواتار Keyvan
    Keyvan
    آذر ۲۱, ۱۴۰۲ at ۸:۱۵ ب.ظ

    Perfect thank you

    • آواتار تیم محتوا
      تیم محتوا
      آذر ۲۲, ۱۴۰۲ at ۸:۴۳ ق.ظ

      سپاس از شما کیوان عزیز.

  6. آواتار محمدرضا
    محمدرضا
    آذر ۲۲, ۱۴۰۲ at ۱۲:۱۸ ب.ظ

    برای بازسازی راهنمایی میخواستم

    • آواتار تیم محتوا
      تیم محتوا
      آذر ۲۳, ۱۴۰۲ at ۶:۳۷ ب.ظ

      درود بر شما محمدرضای عزیز، برای مشاوره کاملا رایگان و تخصصی با مهندس میرزایی می‌توانید با شماره ۰۹۱۲۸۲۵۱۲۵۲ تماس گرفته و یا از مشاوره واتساپی به همین شماره استفاده کنید.

  7. آواتار کوثر
    کوثر
    آذر ۲۳, ۱۴۰۲ at ۵:۳۴ ب.ظ

    عالی بود ممنون از شما

    • آواتار تیم محتوا
      تیم محتوا
      آذر ۲۳, ۱۴۰۲ at ۶:۴۴ ب.ظ

      سپاس از همراهی گرم شما.

دیدگاهتان را بنویسید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.