کابینت مدرن یا کابینت کلاسیک؟ ( قسمت دوم )

کابینت مدرن یا کابینت کلاسیک؟ ( قسمت دوم )

کابینت مدرن یا کابینت کلاسیک؟ ( قسمت دوم )

در مقاله قبلی به شما عزیزان تفاوت های این دو سبک کابینت را توضیح دادیم و به طور مختصر با کابینت های مدرن آشنا شدیم حال به معرفی کابینت های کلاسیک می پردازیم.

 

پیشنهاد نویسنده: دکوراسیون داخلی

کابینت مدرن یا کابینت کلاسیک؟ ( قسمت دوم )

  • انتخاب کابینت کلاسیک

اگر شما علاقه مند به  فضاهای کلاسیک و سنتی هستید و قصد طراحی یک آشپزخانه لاکچری و مجلل را دارید به شما کابینت های آشپزخانه سبک کلاسیک را پیشنهاد می کنیم.

این کابینت ها اغلب از جنس چوب طبیعی می باشد اما به دلیل اینکه چوب طبیعی متریالی بسیار گرانقیمت هستند از کابینت  روکش چوبی و کابینت ممبران استفاده کرد.

کابینت ممبران امروزه پرکاربرد می باشد و طرفداران زیادی دارد.

اگر قصد دارید برای طراحی کابینت آشپزخانه خود از کابینت چوبی استفاده کنید باید این موضوع را بدانید که قیمت این کابینت ها بسیار بالا می باشد و یکی از گرانقیمت ترین کابینت های آشپزخانه است علاوه بر آن اجرای این کابینت ها بسیار زمانبر میباشد و حکاکی های انجام شده بر روی این کابینت ها کار دست است.

چوب در هر فضایی که قرار گیرد گرما و صمیمیت خاصی را ایجاد می‌کند و ظاهری بسیار زیبا دارد و حس و حال یک فضای طبیعی را برای افراد ایجاد می نماید.

 

پیشنهاد نویسنده: انواع کابینت آشپزخانه

 

کابینت مدرن - تصویر یک

امروزه با پیشرفت علم و تکنولوژی انواع و اقسام متریال های گوناگونی برای طراحی کابینت ها در نظر گرفته شده است یکی از این کابینت ها که دارای ظاهری شبیه به کابینت تمام چوب می باشد اما با هزینه کمتر کابینت روکش چوبی است این کابینت ها دارای ظاهری شبیه به کابینت چوبی می‌ باشند اما هزینه ساخت آنها کمتر از کابینت چوبی بوده و اقتصادی تر می باشد.

علاوه بر آن کابینت ممبران نیز یکی از کابینت هایی میباشد که امروزه استفاده از آنها به خصوص در سبک کلاسیک بسیار رایج است.

بر روی کابینت های کلاسیک جکاکی ها و طرح های بسیار زیبا به وجود می‌آورند و  بر خلاف کابینت  آشپزخانه مدرن، کابینت کلاسیک ساده طراحی نمی شود و دارای طرح های پیچیده می باشد و در آن از دستگیره های تزئینی و طرح های زاویه دار استفاده می شود.

 

پیشنهاد نویسنده: کابینت کلاسیک

 

گریت کابینت | شرکت کابینت آشپزخانه گریت | 159 2

علاوه بر رنگ و طرح چوب رنگ سفید نیز یکی از پرطرفدارترین رنگ های استفاده شده در این سبک می‌ باشد که فضایی تمیز، دلباز و بزرگ را برای شما ایجاد می کند.

اگر از کاربردهای مدرن  سفید رنگ استفاده می ‌کنید بهتر است از کفپوش های طرح چوب برای کف فضای آشپزخانه تان استفاده کنید تا فضایی گرم تر را  ایجاد نماید. علاوه بر آن ترکیب رنگ قهوه ای با سفید نیز گزینه های پرکاربرد و مناسب می باشد.

کابینت مدرن - تصویر سه

در طراحی کابینت های کلاسیک تقارن به خوبی قابل مشاهده می باشد و هود به صورت مخفی طراحی می شود. علاوه بر آن از ویترین های کلاسیک یا کابینت های درب شیشه ای محافظ دار استفاده می شود. در این سبک کابینت ها دارای طرح های پیچیده و حکاکی های بسیار زیبا می باشد که جلوه ای لاکچری به فضای آشپزخانه شما می دهند.

اگر از رنگ های تیره برای طراحی کابینت آشپزخانه کلاسیک خود استفاده می کنید باید علاوه بر داشتن فضای کافی و بزرگ نورپردازی قوی نیز تعبیه گردد و آشپزخانه شما نورگیر و روشن باشد.

 

پیشنهاد نویسنده: قیمت کابینت آشپزخانه

 

  • کابینت کلاسیک یا کابینت مدرن؟ کدام بهتر است؟

برای انتخاب میان دو کابینت کلاسیک و کابینت مدرن باید ابتدا معایب و مزایای هر کدام را در نظر گرفته و سپس به این نتیجه برسید که نسبت به فضای آشپزخانه شما کدام یک بهتر است البته این موضوع به سلیقه شما نیز بستگی دارد اگر شما علاقه مند به دکوراسیون های مدرن و مینیمال هستید باید کابینت مدرن را انتخاب کنید اما اگر علاقه مند به فضاهای کلاسیک و سلطنتی هستید و بودجه کافی را دارید می ‌توانید از کابینت های کلاسیک استفاده کنید.

کابینت مدرن - تصویر چهار

البته اندازه فضای آشپزخانه نیز در انتخاب سبک  تاثیرگذار می‌ باشد اگر فضای آشپزخانه شما خیلی کوچک باشد بهتر است از سبک مدرن استفاده کنید زیرا سبک کلاسیک دارای طرح های پیچیده و شلوغ می باشد و باعث می‌ شود آشپزخانه شما نا مرتب و شلوغی دیده شود.

کابینت مدرن - تصویر پنج

اما طرح های مدرن به دلیل سادگی که دارند باعث می شود  آشپزخانه شما منظم و مرتب به نظر برسد علاوه بر آن طرح های ساده کابینت به خصوص اگر  از نوع براق و رنگ روشن انتخاب شود بازتاب نور بیشتری دارند اما اگر آشپزخانه شما بزرگ است هر دو سبک مدرن و کلاسیک برای شما مناسب است.

 

  • معایب کابینت مدرن

  1. کابینت هایگلاس مدرن و کابینت های بدون دستگیره اثر انگشت را نمایان می کند.
  2. این کابینت ها طاهری بسیار ساده در آشپزخانه شما ایجاد می کند البته این موضوع یک عیب نمی باشد اما برای علاقه مندان به طرح های سلطنتی مناسب نمی باشد..

 

می توانید از طریق لینک های زیر پروژه های مربوط به این مقاله را مشاهده کنید:

 

اگر از این نوشته لذت بردید و تمایل به کسب اطلاعات بیشتر داشتید، می‌توانید با شماره ۰۹۱۲۸۲۵۱۲۵۲ تماس بگیرید و از مشاوره کاملا رایگان متخصصان گریت کابینت در زمینه‌هایی مانند طراحی دکوراسیون آشپزخانه، تعمیرات و بازسازی آشپزخانه، سفارش و خرید انواع کابینت آشپزخانه و هر مورد و سوال دیگری استفاده کنید!

 

 

 

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 0 میانگین: 0]

دیدگاهتان را بنویسید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.