کابینت کلاسیک چیست ؟!

کابینت کلاسیک چیست ؟!

معرفی کابینت کلاسیک

آشپزخانه  از مهمترین بخش های هر خانه‌ای محسوب می‌شود بنابراین باید با دقت و ظرافت طراحی شده و تمامی اصول رعایت شود کابینت آشپزخانه را می توان یکی از مهمترین تجهیزات آشپزخانه نام برد که می‌تواند جذابیت و زیبای آشپزخانه شما را دوچندان کند و بیشترین فضای آشپزخانه را پوشش می دهد کابینت یک واژه فرانسوی می‌باشد و به عنوان محفظه یا قفسه برای نگهداری اشیا می باشد. از قرن ۲۰ شکل امروزی کابینت های آشپزخانه شکل گرفتند و  امروز دارای طراحی های مختلف با جنس های گوناگون می باشد اما با وجود تمام این تنوع ها ، کابینت کلاسیک را میتوان یکی از محبوب ترین کابینت ها نام برد .

طراحی آن به گونه ای است که می تواند به راحتی زیبایی چشمگیر و آشپزخانه لوکس و مجلل را برای شما به ارمغان اورد.

برای آشنایی بیشتر با این سبک کابینت با شرکت کابینت گریت همراه شوید.

 

پیشنهاد نویسنده: انواع کابینت آشپزخانه

 

معرفی کابینت کلاسیک

  • کابینت کلاسیک چیست؟

کابینت کلاسیک

یکی از قدیمی ترین ،زیباترین و لوکس ترین کابینت های آشپزخانه کابینت کلاسیک می باشد که همواره جزو محبوب ترین کابینت های آشپزخانه به شمار می رود و دلیل آن هم طراحی های متنوع و جذاب ،بکارگیری چوب طبیعی در ساختار کلی،پوشش دهی بالای فضای داخلی آشپزخانه و … می باشد و به دلیل اینکه یک ماده طبیعی زنده و گرم می باشد به فضای آشپزخانه شما جذابیت و صمیمیت می بخشد.

طریقه پوشش دهی این کابینت ها به گونه ای می باشد که به جای گسترش در طول به صورت عرضی و عمقی طراحی می شوند بنابر این علاوه بر اینکه تمام فضا را پوشش می دهند و مناسب تمامی افراد با هر قد و فیزیکی می باشد یک انتخاب فوق العاده محسوب می شود علاوه بر موارد ذکر شده به کارگیری مستحکم ترین چوب ها مانند چوب راش ،افرا ،گردو ،بلوط و غیره در ساختار آن محبوبیت این کابینت را بیشتر  کرده است.

 

  • ویژگی های کابینت کلاسیک

از ویژگی‌های بارز ظاهری این کابینت ‌ها می‌توان به مواردی همچون حکاکی و برجسته سازی در چوب، طراحی دستگیره ها و سرستون ها، معرق و منبت کاری ،فضای جادار، استفاده از رنگ های مات ،محفظه های عمیق ،ویترین های جذاب وزیبا ،تاج و پاخور ،طرح های زیبا و شلوغ و قرینه سازی فوق العاده اشاره کرد.

اگر شما کابینت آشپزخانه کلاسیک را برای طراحی داخلی آشپزخانه خود انتخاب کردید مسلما به فضایی لوکس و اشرافی دست پیدا خواهید کرد در این سبک از کشو های جدار استفاده می‌شود و در تمامی فضاها قرینه سازی انجام می گردد، کابینت های یکپارچه طراحی شده و هود به صورت مخفی می باشد اغلب طراحی های کابینت این سبک دارای قفسه های کوتاه و عمیق است.

  • مزایا و معایب کابینت کلاسیک

کابینت کلاسیک

با استفاده از کابینت  کلاسیک شما می توانید از مزایای بیشمار آن بهره مند شوید اما برای  یک خرید آگاهانه بهتر است پیش از خرید با مهمترین مزایا و معایب آن آشنا شوید.

  • مزایا

  1. پوشش دهی کامل فضای آشپزخانه
  2. متناسب با فیزیک افراد طراحی شده و دسترسی به تمامی کابینت امکان پذیر است
  3. به کارگیری رنگ های متنوع، زیبا و گرم.
  4. یکی از جذاب‌ترین کابینت ها می باشد که با هر دکوری هماهنگ می‌شود
  5. تنوع در طرح
  6. ایجاد فضای لوکس و مجلل
  • معایب

    1. در صورت آسیب دیدن کابینت امکان تعمیر و ترمیم وجود ندارد
    2. قیمت بالا
    3. نسبت به حرارت و رطوبت حساس می باشد و در صورتی که از روکش استفاده نشده باشد موجب پوسته پوسته شدن آن می شود
    4. وزن بالا و نصب دشوار و نیاز به مدت زمان بیشتری برای آماده سازی
    5. به دلیل وجود کنده کاری تمیز کردن آن کمی سخت است
  • انواع کابینت های کلاسیک

کابینت کلاسیک

کابینت کلاسیک از جمله کابینت هایی می باشد که در سر تا سر جهان پر طرفدار می باشد.

پیشنهاد نویسنده: کابینت کلاسیک

کابینت کلاسیک دارای انواع مختلف می باشد و  می توان در ساختار آن علاوه بر چوب طبیعی از چوب مصنوعی نیز استفاده کرد از مهمترین انواع کابینت کلاسیک می توان به این موارد اشاره کرد:

  1. کابینت نئوکلاسیک

ترکیبی از طرح های مدرن و کلاسیک

  1. کابینت  چوب طبیعی

تمام اجزای آن را از چوب طبیعی ساخته اند

  1. کابینت ممبران

یکی از محبوب ترین انواع کابینت کلاسیک، کابینت ممبران می باشد.

  1. کابینت کلاسیک رومی

این نوع کابینت را می‌توانید از محبوب ترین کابینت های کلاسیک در جهان نام برد، طراحی آن در ایتالیا شکل گرفت و مطابق با هنر روم باستان می باشد.

  1. روکش چوبی

کابینت روکش چوب یکی از انواع کابینت های کلاسیک می باشند که میتوان با پرداخت قیمت کمتر نسبت به کابینت های تمام چوب به همان زیبایی و جذابیت دست پیدا کرد

  • ویترین کابینت کلاسیک

کابینت کلاسیک

می توان گفت که ویترین های کابینت کلاسیک یکی از پرطرفدار ترین اجزای این کابینت ها به شمار می رود همانطور که در اول مقاله نیز به آن اشاره کردیم این کابینت ها دارای محفظه های عمیق و جادار بسیاری برای جای گذاری لوازم برقی و سایر وسایل دارد یکی از آنها بوفه یا ویترین این کابینت ها با نمای چوبی برای چیدمان سرویس دکوری می باشد بوفه های این کابینت هم مانند دیگر بخش‌های کابینت دارای طراحی منحصر به فرد و زیبایی می باشد که می تواند شکوه و نمایش دکوری شما را دو چندان کند.

پیشنهاد نویسنده: کابینت چوب طبیعی کلاسیک

  • نکات مهم نصب و نگهداری کابینت های آشپزخانه کلاسیک
  • اگر فضای آشپزخانه شما کوچک است از کابینت های استفاده کنید که طرح های آن درشت می باشد استفاده از طرح های شلوغ وریز باعث می‌شود که فضای شما کوچک نشان داده شود
  • اگر فضای آشپزخانه شما بزرگ است کابینت های قهوه ای تیره انتخاب مناسبی می باشد
  • اگر آشپزخانه ای کم نور دارید پیشنهاد می‌شود که از کابینت های با رنگ روشن استفاده کنید
  • داخل های کابینت را با استاندارد چیدمان کنید و از بیش از حد شروع کردن آن بپرهیزید
  • از قرار دادن اجسام تیز در مجاورت کابینت چوبی بپرهیزید
  • برای طول عمر بیشتر توصیه می شود هرگز این کابینت ها را با مواد شوینده و آب تمیز نکنید و بهترین راهکار استفاده از دستمال نم می‌ باشد.

پیشنهاد نویسنده: قیمت کابینت آشپزخانه

 

می توانید از طریق لینک های زیر پروژه های مربوط به این مقاله را مشاهده کنید:

 

اگر از این نوشته لذت بردید و تمایل به کسب اطلاعات بیشتر داشتید، می‌توانید با شماره ۰۹۱۲۸۲۵۱۲۵۲ تماس بگیرید و از مشاوره کاملا رایگان متخصصان گریت کابینت در زمینه‌هایی مانند طراحی دکوراسیون آشپزخانه، تعمیرات و بازسازی آشپزخانه، سفارش و خرید انواع کابینت آشپزخانه و هر مورد و سوال دیگری استفاده کنید!

 

 

 

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 0 میانگین: 0]

دیدگاهتان را بنویسید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.