کمد دیواری اتاق کودک

کمد دیواری اتاق کودک

کمد دیواری اتاق کودک

کمد دیواری در اتاق یکی از کاربردی ترین بخش هایی است که با آن سر و کار داریم به خصوص در اتاق بچه. تصور کنید که اتاق بچه کمد دیواری نداشته باشد؛ همه فضا نامنظم می‌شود و هرج و مرج به وجود می‌آورد؛ آن هم به خصوص در اتاق کودکان که وسیله ها و اسباب بازی های بسیاری در آن قرار دارد.

در طراحی کمد دیواری فرقی نمی کند که ابعاد آن کوچک یا بزرگ باشد. مهم کاربردی بودن و چند منظوره بودن آن است. کمد جالباسی و قفسه بندی داخل کمد نقش بسیار مهمی در نظم دهی یک فضا دارند.

 

کمد دیواری اتاق کودک

اتاق کودکان که همیشه ریخت و پاش می شود باید فضایی را در اختیار مادران و والدین قرار دهند که بتوانند به راحتی به وسیله ها دسترسی داشته باشند و لباس ها را به طور منظم در آنجا قرار دهند. اگر می خواهید که اجرای کمد دیواری اتاق کودک تان را انجام دهید و هنوز آن را آغاز نکرده اید بهتر است در ادامه این محتوا با ما همراه باشید تا بتوانید یک انتخاب صحیح داشته باشید.

کمد اتاق کودک

کمد اتاق کودک

در دکوراسیون داخلی اتاق کودک زیبایی یک اصل مهم به حساب می آید.

به دلیل اینکه در نظر والدین اتاق کودک مکانی است که باید به کودکشان آرامش دهد و علاوه بر نامنظم باشد. طراحی کمد دیواری ها در سبک کلاسیک و مدرن اجرا می‌شوند؛ اما بیشترین کاربردی که در سبک مدرن در اتاق کودکان مشاهده می‌شود طرفداران بیشتری داشته است.

 

پیشنهاد نویسنده: کمد دیواری باکسی

 

کمد دیواری اتاق خواب کودک

اگر بخواهیم در بهترین حالت اتاق کودک را تصور کنیم به طور کلی یک دیوار اشغال می‌شود. اگر فضای کافی در اختیار کارشناسان قرار دهید مشکل طراحی و نصب کمد در آن وجود ندارد؛ اما اغلب خانه ها امروزه متراژهای کوچکی دارند و علاوه بر آن اتاق کودک هم فضای کوچکی خواهد بود. طبق نظر کارشناسان یک فضای مشخص باید در اختیار کودک قرار بگیرد به دلیل اینکه احساس استقلال بیشتری می کند و حتی اگر این اتاق کوچک باشد فرزندتان آن را به قصر بهشت تبدیل می کند.

کمد دیواری ها انواع مختلفی دارند که در نوع لوکس و جذاب می‌توان آنها را اجرا کرد. انواع مدل آنها در اتاق کودکان می توانند ترکیب رنگ های مختلف اجرا شوند. در اتاق کودک نباید هیچ فضایی را نادیده گرفت حتی دیوارپوش و کفپوش هایی که برای اتاق کودکان استفاده می‌شود باید طبق استانداردها اجرا گردد.

 

انتخاب رنگ کمد دیواری برای اتاق کودک

کمد دیواری اتاق کودک علاوه بر اینکه کاربردی باشد باید با سایر تزیینات اتاق هماهنگی داشته باشد. بچه ها معمولا به فضای شاد و پر انرژی علاقه‌مند هستند و فارغ از هرگونه سبک و رنگ بندی های مختلف تمایل دارند که اتاقی دلباز و دلنشین داشته باشند.

کمد دیواری

کمد دیواری

علاوه بر آن استفاده از شخصیت های کارتونی بر روی کمد دیواری و دیوارها و کف پوش ها برای آنها جذاب به نظر می‌رسد. همه مواردی که گفته شد بر روی احساسات کودکان تاثیر گذار هستند و معمولا رنگ هایی که کودکان به آن علاقه دارند در طیف رنگی قرمز؛ زرد؛ نارنجی؛ سبز؛ آبی؛ رنگ های جذابی هستند.

مهم نیست که سبک دکوراسیون منزلتان چه چیزی باشد؛ بلکه شما به راحتی می توانید اتاق خواب کودک را یک فضای جدا در نظر بگیرید و سپس با مشورت کارشناسان آن را چیدمان کنید.

 

طراحی کمد دیواری اتاق خواب کودک

با گسترش شهرنشینی خانه‌هایی که ساخته می‌شود بیشتر شده است و در نهایت متراژ خانه ها کمی متغیر شده است.

برای همین بسیاری از افرادی که در خانه های کوچک زندگی می‌کنند علاقه دارند که طراحی و دکوراسیون منزل متناسب با سلیقه آنها چیدمان گردد.

مدل کمد دیواری برای اتاق کودکان تنوع بسیاری دارد یکی از این نمونه ها کمد دیواری هایی است که به سبک مدرن اجرا می گردد.

در کمد دیواری های مدرن معمولاً یک قسمت برای لباس‌ها در نظر گرفته می‌شود و در زیر آن کمد جالباسی قرار دارد.

علاوه بر آن یک کشوی بزرگ برای وسیله های دم دستی کودکان و والدین آنها باید در نظر گرفته شود. بسیاری از طراحان از ایده های خلاقانه برای اجرای کمد دیواری ها استفاده می کنند و از فضاهای کوچک ایده پردازی های جذابی می کنند. یکی از این ایده ها تلفیق کمد دیواری و تخت خواب با یکدیگر است که امروزه بسیار باب شده است.

در واقع عملکرد این تختخواب به این صورت است که تخت بر روی زمین و کنار دیوار قرار دارد و قفسه بندی ها در بالای آن اجرا می‌شود.

معمولاً قفسه های بزرگ و جادار در آن قسمت وجود دارد که می‌تواند دکوراسیون داخلی اتاق کودک را تحت تاثیر قرار دهد و علاوه بر آن فضای مناسبی برای قرار دادن وسیله کودکان باشد. علاوه بر آن می توان لباس های خارج از فصل کودکان و اسباب بازیهای قدیمی را در آن قرار داد.

معمولاً در اتاق کودکان فضای کافی از مهمترین المان هایی است که می تواند والدین را راضی نگاه دارد.

 

پیشنهاد نویسنده: کمد دیواری ریلی

 

جنس مناسب برای کمد دیواری اتاق بچه

در ساخت تعداد بسیاری از انواع مدل کمد دیواری ام دی اف دخیل می باشد.

می توان بر روی آنها از آینه کاری و نمونه‌های دیگر هنرهای ایرانی استفاده کرد. استفاده از آینه در اتاق کودک فضا را بزرگتر نشان می‌دهد. ساخت کمد دیواری ریلی هم ایده بسیار مناسبی است و معمولاً در اتاق کودک فضای جذابی به وجود می‌آید. متریالی که برای ساخت کمد دیواری کودک استفاده می‌شود باید دوام و ماندگاری بالایی داشته باشد به دلیل اینکه تعویض کمد دیواری  کمی زمان بر می باشد.

برای ساخت کمد دیواری کودک می‌توان از کمد های هایگلاس و ام دی اف استفاده کرد به دلیل اینکه قیمت مناسب تری نسبت به سایر کمدهای دیگر دارد.

 

در پایان

اهمیت طراحی اتاق کودک بر روحیه کودکان بسیار تاثیر گذار است. معمولا دنیای آنها با دنیای افراد بزرگتر بسیار متفاوت است و آنها تنها به دنبال شادی و نشاط هستند پس بهتر است فضایی را برای آنها به وجود بیاوریم که هر روز از بودن در آن محیط احساس رضایت داشته باشند. در برخی از موارد مشاهده شده است که بی توجهی به دکوراسیون داخلی اتاق کودک فضا را کمی دلگیر و نابسامان جلوه می دهد و این یک امتیاز منفی به حساب می آید.

 

پیشنهاد نویسنده: قیمت کمد دیواری

 

می توانید از طریق لینک های زیر پروژه های مربوط به این مقاله را مشاهده کنید:

 

اگر از این نوشته لذت بردید و تمایل به کسب اطلاعات بیشتر داشتید، می‌توانید با شماره ۰۹۱۲۸۲۵۱۲۵۲ تماس بگیرید و از مشاوره کاملا رایگان متخصصان گریت کابینت در زمینه‌هایی مانند طراحی دکوراسیون آشپزخانه، تعمیرات و بازسازی آشپزخانه، سفارش و خرید انواع کابینت آشپزخانه و هر مورد و سوال دیگری استفاده کنید!

 

 

 

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 0 میانگین: 0]

دیدگاهتان را بنویسید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.