آشپزخانه با نمای باز

آشپزخانه با نمای باز

آشپزخانه با نمای باز

اگر کمی متفاوت تر به دنیای طراحی نگاهی بیندازید به سراغ قسمت‌های باید برود که بیشتر با آن سر و کار دارید که بسیاری از افراد نمای باز در ساختمان را ترجیح می دهند به دلیل اینکه احساس آرامش به آنها دست می‌دهد.

دغدغه بسیاری از افراد این است که بتوانند در فضای با متراژ بزرگ زندگی کنند اما اگر خانه ای کوچک در اختیار دارید هم می توانید این خواسته خود را برآورده کنید.

با استفاده از طراحی های خلاقانه می توان وسایل های ضروری را دور از دسترس قرار داد و طراحی های باز را در آشپزخانه وسایل منزل اجرا کرد.

در صورتی که طراحی صحیح را انجام دهید می توانید نمای باز آشپزخانه را علاوه بر زیبایی کارایی هم به آن اضافه کنید.

این فضا می تواند محل مناسبی برای قرار دادن وسایل ها در آشپزخانه باشد و علاوه بر آن راهکارهایی وجود دارد که بتوان یک آشپزخانه نمای باز داشته باشد.

 

پیشنهاد نویسنده: کابینت آشپزخانه

 

آشپزخانه با نمای باز

راهکارهایی برای داشتن آشپزخانه ای با نمای باز

در ابتدا به سراغ چیدمان آشپزخانه می رویم.

وسیله هایی که بسیار پرکاربرد هستند و هر روز از آنها استفاده می کنید بهتر است در اولویت قرار دهید و آنها را در طاقچه ها بگذارید. وجود آنها باعث می شود که گرد و غبار بر روی آنها قرار بگیرد اما این تنها معضلی است که برای شما ایجاد می کند.

آشپزخانه

آشپزخانه

در زیبایی هر آشپزخانه‌ای یک‌ راهکار نهفته است که این راهکارها زیر می‌تواند فضای دکوراسیون داخلی آشپزخانه را تحت تاثیر قرار دهد.

همه ما علاقه داریم که در محیطی زندگی کنیم که بتوانیم در آن تغییراتی ایجاد نماییم.

چیدمان وسایلی که در معرض دید هستند باید با دقت انتخاب شوند و سلسله مراتب آنها رعایت گردد. معنی این هم یعنی ضروری است که سال‌هاست از آنها استفاده نکرده باشید.

در آشپزخانه معمولا وسیله‌ هایی هستند که برای زمان‌های طولانی است که از آنها استفاده نمی‌کنیم و یا این که خراب شده اند و هر روز چشممان به آن می افتد و باعث نارضایتی ما می‌شود. برای این کار بهتر است در ابتدا وسیله های غیرضروری را که دیگر از آنها استفاده نمی کنید و یا خراب شده اند را از معرض دید قرار دهید و یا آنها را در انباری نگهداری کنید.

 

پیشنهاد نویسنده: کابینت هایگلاس

 

تغییر ذهنیت برای چیدمان آشپزخانه

برخی از افراد فکر می‌کنند که وسایل ها را دور از دسترس قرار دهند تا نشکنند و وسایل هنری را در جایی قرار می‌دهند که خیلی کاربردی ندارد.

اما اگر بخواهید منطقی حساب کنید ما در فضایی که زندگی می کنیم؛ حس و حالمان را از دیدن این وسیله ها دریافت می‌کنیم. این چیدمان ها هستند که می‌توانند بر روی ما تاثیر گذار باشند و روند خوبی را برای ما ایجاد کنند.

چیدمان آشپزخانه

چیدمان آشپزخانه

بهتر است برای اینکه بتوانید های متفاوت را اجرا کنید از کارشناسان و طراحان کمک بگیرید که این حرفه را کار کردند و سابقه کاری دارند.

شما می توانید ایده هایی را هم از سایت های معماری داشته باشید و خودتان کار بازسازی آشپزخانه و یا طرحی را انجام دهید.

 

استفاده از ویترین در آشپزخانه

اگر به آشپزخانه هایی با نمای باز علاقه مند هستید بهتر است راه های تزیین کردن آن را هم در آشپزخانه اجرا کنید.

معمولا ظرف هایی را از دوستان هدیه می گیریم و یا آنها را خریداری می‌کنیم که دوست داریم هر روز آنها را ببینیم و از آنها استفاده کنیم.

برای این موارد قسمتی را در آشپزخانه تعبیه کنید تا بتوان این ظروف را در آنجا قرار دهید و از دیدن آنها لذت ببرید.

 

استفاده از رنگ بندی صحیح در آشپزخانه

در آشپزخانه هایی که از رنگ های ساده استفاده می کنند بهتر است که  دل به دریا بزنید و برای تغییرات از رنگ‌های دیگر استفاده کنید آشپزخانه به عنوان محلی است که افراد در آن زیاد رفت و آمد می‌کنند و قرار است یک ویژه را از آن داشته باشند برای همین هنگامی که آشپزخانه هایی با نمای باز در اختیار دارید بهتر است که از رنگ هایی استفاده کنید که هر بار با آن نظاره می کنید انرژی مثبت دریافت کنید.

 

مزایا و معایب طراحی آشپزخانه های باز و بسته چیست؟

آشپزخانه بسته معمولاً فضایی برای آشپزی ایجاد می کند که می توانید به راحتی مشغول به کارهای خود شوید. در برخی از این آشپزخانه‌ها معمولا فضای آزاد و راحت برای خانم خانه دار ایجاد می شود و می تواند کارهای خود را به راحتی انجام دهد.

اما در مقابل آن آشپزخانه هایی با طراحی باز قرار دارند که باعث می‌شود یک فضا متفاوت تر دیده شود.

یکی از مشکلات که در خصوص طراحی آشپزخانه های باز وجود دارد کمبود جا می باشد به دلیل اینکه در این آشپزخانه‌ها دیوار کمتری وجود دارد و نسبت به آن هم جای کمتری برای قرار دادن وسایل در اختیارتان قرار خواهد گرفت.

در طراحی آشپزخانه به سبک باز معمولاً مزایایی هم وجود دارد که بیشتر افراد آن را انتخاب می کنند اما یکی از معایب دیگر این آشپزخانه‌ها می‌توان به پیچیدن بوی غذا در فضای اصلی منزل می باشد که یکی از معضلاتی است که افراد منزل آن را  نمی‌پسندند.

 

استفاده از فضای آشپزخانه

موضوع مهمی که در طراحی اشپزخانه وجود دارد استفاده بهینه از فضا است.

به دلیل اینکه طراحی پلان های باز و بسته هر کدام دارای استانداردهایی هستند که باید با رعایت اصول صورت گیرد تا خلاقیت و سلیقه طراحان بسیار در این قسمت اهمیت دارد.

در برخی از موارد مشاهده شده است که طراحی به صورت ترکیبی یعنی آشپزخانه باز و بسته ایجاد شده است که ایده مناسبی برای آشپزخانه هایی است که می خواهند از این رو طراحی بهره ببرند.

رنگ سفید می‌تواند فضای آشپزخانه را به محیطی دلنشین تبدیل کند که طراحی ها به صورت باز هست و فضا کوچکتر می‌شود اما استفاده از رنگ سفید طوری استفاده می‌شود که این نقطه ضعف به چشم نیاید. فضاهایی که از نور سقفی استفاده می کنند می تواند تامین کننده نور آشپزخانه باشد.

 

استفاده از رنگ هایی مناسب برای آشپزخانه

همچنین طراحی آشپزخانه ها در ترکیب با رنگ های دیگر می تواند فضای جذابی را به وجود بیاورد. هماهنگی رنگها و انتخاب میز نهارخوری مناسب در ترکیب با قاب عکس ها می تواند هوش طراح را برساند که آن را به صورت عناصر متفاوت به نمایش افراد خانه می گذارد.

همانطور که در تصاویر می بینید نمونه‌هایی از این آشپزخانه‌ها نیز وجود دارند که هر کدام با سبک های متنوعی اجرا شده.

اغلب خلنه های مدرن می‌توانند برای زیباتر دیده شوند به دلیل اینکه با گسترش شهرنشینی خانه های کوچک بیشتر شده‌اند و معمولاً افرادی که در آنها زندگی می‌کنند دغدغه این موضوع را دارند که چگونه دکوراسیون داخلی منزل خود را اجرا کنند.

رنگ هایی که برای این انتخاب می شود بهتر است که طیف روشن و خنثی باشد. برای مثال رنگ سفید و قهوه ای روشن گزینه مناسبی برای کابینت های آشپزخانه با این نوع طراحی می باشد.

 

پیشنهاد نویسنده: قیمت کابینت آشپزخانه

 

می توانید از طریق لینک های زیر پروژه های مربوط به این مقاله را مشاهده کنید:

 

اگر از این نوشته لذت بردید و تمایل به کسب اطلاعات بیشتر داشتید، می‌توانید با شماره ۰۹۱۲۸۲۵۱۲۵۲ تماس بگیرید و از مشاوره کاملا رایگان متخصصان گریت کابینت در زمینه‌هایی مانند طراحی دکوراسیون آشپزخانه، تعمیرات و بازسازی آشپزخانه، سفارش و خرید انواع کابینت آشپزخانه و هر مورد و سوال دیگری استفاده کنید!

 

 

 

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 0 میانگین: 0]

دیدگاهتان را بنویسید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.