دکوراسیون های مدرن برای آشپزخانه های اوپن

دکوراسیون های مدرن برای آشپزخانه های اوپن

دکوراسیون های مدرن برای آشپزخانه های اوپن

دکوراسیون داخلی خانه باید طوری باشد که نظر هر بیننده ای را جذب خود کند و نظر آن را دوچندان سازد.

یکی از مکان هایی که جلوه بسیار زیادی در خانه دارد، آشپزخانه است که باید در چیدمان داخلی آن بسیار دقت کرد. برای همین است که باید در انتخاب کابینت آشپزخانه سلیقه  به خرج داد.

کابینت انواع مختلفی دارد که قدمت آن به زمان دور و درازی برمی‌گردد.  از جمله قدیمی ترین مدل های کابینت که در ایران رایج بوده گنجه های چوبی بوده اند که با طرح های زیبا و جذاب هر بیننده ای را سر ذوق می اورده.

اما قدمت این مدل از کابینت که امروزه در زندگی ما مورد استفاده قرار می‌گیرد به قرن بیستم میلادی بر می گردد. درگذشته جنس کابینت ها محدود به چوب یا فلز بود  اما با پیشرفت تکنولوژی تنوع بسیار زیادی در جنس کابینت ها به وجود آمده است.

 

دکوراسیون های مدرن برای آشپزخانه های اوپن

چند نکته درخصوص کابینت

یکی از کشورهای سازنده متریال مرغوب در کابینت ایران است که طرفدارهای بسیار زیادی دارد.

عناصر مهمی در انتخاب کابینت باید به آن توجه کرد جنس،زیبایی و قیمت آن است.

کابینت آشپزخانه به دو دسته مدرن و کلاسیک تقسیم می شوند.

دکوراسیون های مدرن

دکوراسیون های مدرن

کابینت های مدرن ساده و در عین حال شیک و خاص می باشد و معمولا از ترکیب مواد هایی به نام مواد های پلیمری،پلاستیک،فلز و چوب  ساخته شدند.

کابینت های کلاسیک معمولا از چوب تشکیل شدند و معمولا طرح های زیادی روی آنها به کار رفته است و برخلاف کابینتهای مدرن براق و با طرح های شلوغ ساخته شدند.

کابینت جزیره‌ای یک نوع کابینت می باشد که به صورت مستطیل و مربع در وسط آشپزخانه قرار میگیرد که از آن می‌توان به عنوان یک میز،سینک و غیره استفاده نمود.

یکی از روش هایی که می توان با استفاده از آن بین آشپزخانه و محیط نشیمن ارتباط مستقیم ایجاد کرد اپن است.

 

آشپزخانه های و استفاده از ترکیبات جدید در طراحی

آشپزخانه ها در گذشته محلی برای پخت و پز بودند و تنها کاربرد آنها پختن غذا بوده است. اما امروزه با گسترش صنعت ساخت و ساز و کابینت سازی نمونه های متنوعی از طراحی داخلی در آشپزخانه به وجود آمده که توانستند سلیقه های مختلفی را اجرا کنند.

همین موضوع دلیلی شده است که آشپزخانه به محلی که دیوار کشیده شده است و برای آن درب گذاشته شده اطلاق می شود.

اما به مرور زمان با توجه به متدهای جدید طراحی نمونه های متنوعی از آشپزخانه ها به وجود آمده است که به صورت اپن یا باز اجرا می‌شود.

آشپزخانه‌ها فرقی نمی‌کند که کوچک یا بزرگ باشند همه‌چیز بستگی به معماران دارد که می‌خواهند از متراژی که در اختیار قرار دارند چه نوع طراحی را استخراج کنند.

آشپزخانه ها انواع مختلف در چند مورد از آنها را به صورت تخصصی مورد بررسی قرار دادیم و افرادی که می‌خواهند بازسازی ساختمان و یا طراحی اولیه آشپزخانه را انجام دهند بتوانند از آن ها ایده بگیرید.

 

آشپزخانه اپن

از سال ۱۳۷۰ در ایران خانه های خیلی مدرن به وجود آمد که معمولاً قشر روشنفکر آن را برای خود انتخاب می کردند.

ظاهرض آنها متفاوت بوده است و چهره متنوعی داشته است که معماران معمولاً در این نوع طراحی ها یک دیوار را به صورت نیمه در نظر می‌گرفتند. در اصطلاح آشپزخانه اپن به آن گفته می‌شود.

 

آشپزخانه ها اپن با طراحی مدرن

آشپزخانه های مدرن که به صورت اپن هستند معمولاً با رنگ‌های تیره اجرا می‌شوند.

مانند طوسی و خاکستری در ترکیب با کابینت های سفید رنگ می تواند یک فضای متفاوتی را به وجود بیاورند و خانه را بزرگتر نشان دهد.

در آشپزخانه‌هایی که اُپن هستند معمولاً همه چیز در معرض دید افراد قرار می‌گیرد برای همین باید در طراحی داخلی آن دقت کافی را به خرج دهید. برای این کار بهتر است از کابینت هایی که به صورت مدرن هستند ایده بگیرید و یا آنها را به صورت مات و براق در دکوراسیون داخلی آشپزخانه به کار گیرید.

 

آشپزخانه دو طرف اپن

برخی از خانه دارای متراژهای بزرگتری هستند و می‌توان بر روی طراحی داخلی آنها مانور بیشتری داد. این مدل از آشپزخانه هایی که از دو طرف اپن می باشند معمولاً از یک سمت به آشپزخانه و در قسمت دیگر سالن پذیرایی می باشد.

خانه های امروزی که فضای بزرگتری نسبت به خانه های کوچک در اختیار دارند معمولا از این نوع آشپزخانه ها استفاده می کنند.

 

آشپزخانه های اپن چه ویژگی هایی دارند؟

این آشپزخانه‌ها که امروزه در دنیای طراحی های ایرانی هم بسیار آن را مشاهده می کنند دارای مزایایی هستند.

در آشپزخانه های اپن ایرانی معمولا می توان از کل فضا بهره برداری کرد.

 آشپزخانه های اوپن

آشپزخانه های اوپن

طراحی هایی مانند طراحی باز می باشد که می تواند فضا را بزرگتر نشان دهند. شما می توانید در یک سمت از میز و صندلی مخصوص غذاخوری استفاده کنید که باعث می‌شود فضا متفاوت‌تر باشد.

علاوه بر ظاهر زیبای آشپزخانه از لحاظ کاربردی هم برای افراد متفاوت تر می باشد.

خانه های بدون اپن را معمولاً در خانه های کلنگی بیشتر می بینیم که حس و حال خانه های قدیمی را دارند که در برخی از موارد می توان با بازسازی آنها را به سمت طراحی های مدرن سوق داد.

ممکن است پس از اینکه این مطالب را خوانده باشید حالا به فکر این هستید که کدام یک از این آشپزخانه‌ها برای طراحی آشپزخانه شما به درد می خورد.

در حال حاضر آشپزخانه مدرن می تواند گزینه مناسبی برای خانه های کوچک باشد. اگر متراژ خانه برایتان اهمیتی ندارد می توانید از طراحی های متفاوتی برای آشپزخانه خود استفاده کنید و چیدمان را متناسب با المان هایی که در سال ۲۰۲۱ تولید شدن استفاده کنید.

 

آشپزخانه اپن تک دیوار

در این آشپزخانه ها معمولا از یک دیوار به عنوان قسمت اصلی استفاده می‌شود که در فضای نشیمن مشخص می باشد و این دو بخش  به وسیله جزیره از یکدیگر جدا می‌شود.

آشپزخانه تک دیوار می تواند گزینه مناسبی برای سوئیت های شهرهای بزرگ و خانه هایی که خیلی کوچک هستند باشد که دلیلی برای دیوارکشی در بین هال و آشپزخانه وجود ندارد.

این دیوارها و اپن برای این گونه آشپزخانه‌ها گزینه مناسبی هستند.

 

آشپزخانه های اپن دار ال شکل

در این آشپزخانه معمولا دیوار بر یکدیگر عمود هستند و فضای باقی مانده به وسیله کابینت ها پر می شود و در قسمت جلوی آنها جزیره یا میز کوچکی قرار می گیرد.

بهتر است که این آشپزخانه را برای محیط هایی که فضای بزرگتری در اختیار دارید به کار بگیرید به دلیل اینکه در قسمت جلوی این کابینت ها می تواند فضایی باشد برای گذراندن اوقات و برای صرف وعده های غذایی.

 

آشپزخانه اپن با جزیره

آشپزخانه ها معمولا نیاز به فضای بزرگی دارند و از کابینت جزیره برای بهینه‌سازی در فضا استفاده می‌شود.

البته استفاده از کابینت جزیره در هر فضایی می تواند اجرا شود. در برخی از موارد دیده شده است که سینک یا اجاق گاز را بر روی این کابینت ها قرار می دهند تا بتوانند از سایر کابینت ها برای قرار دادن وسایل استفاده های بیشتری کنند.

آشپزخانه هایی که جزیره دار هستند معمولاً در ترکیب با سایر المان های موجود در آشپزخانه و سایر کابینت ها دارای تعادل و هماهنگی می باشند.

 

پیشنهاد نویسنده: قیمت کابینت آشپزخانه

 

می توانید از طریق لینک های زیر پروژه های مربوط به این مقاله را مشاهده کنید:

 

اگر از این نوشته لذت بردید و تمایل به کسب اطلاعات بیشتر داشتید، می‌توانید با شماره ۰۹۱۲۸۲۵۱۲۵۲ تماس بگیرید و از مشاوره کاملا رایگان متخصصان گریت کابینت در زمینه‌هایی مانند طراحی دکوراسیون آشپزخانه، تعمیرات و بازسازی آشپزخانه، سفارش و خرید انواع کابینت آشپزخانه و هر مورد و سوال دیگری استفاده کنید!

 

 

 

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 0 میانگین: 0]

دیدگاهتان را بنویسید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.