انتخاب رنگ مناسب برای کابینت

انتخاب رنگ مناسب برای کابینت

چگونه رنگ مناسب برای کابینت آشپزخانه را انتخاب کنیم؟

کابینت آشپزخانه به دلیل اینکه سطح زیادی از دیوار فضای آشپزخانه را می پوشاند نقش تعیین کننده ای در دکوراسیون آشپزخانه ایفا می کند و تاثیر قابل توجهی در بیننده می گذارد.

رنگ و مدل کابینت آشپزخانه در واقع بیشترین تاثیر را در نمایش سبک دکوراسیون آشپزخانه می گذارد.

کابینت های آشپزخانه از نظر سبک و مدل , رنگ بندی و غیره دارای انواع بسیار متنوعی میباشند و با هر سلیقه ای همخوانی دارند از جمله کابینت های رایج آشپزخانه می ‌توان به کابینت ممبران، کابینت هایگلاس ، کابینت کلاسیک ، کابینت روکش چوبی و کابینت مدرن و غیره اشاره کرد.

انتخاب رنگ کابینت بسیار مهم می باشد و باید مطابق با سلیقه افراد ، اندازه فضای آشپزخانه ،میزان نورگیری آشپزخانه ، سبک مورد نظر، رنگ مناسب برای آشپزخانه را انتخاب کرد .

رنگ بندی کابینت ها چه در سبک کلاسیک و سنتی و چه در سبک مدرن و  امروزی باشد می تواند نمای آشپزخانه شما را به طور کلی تغییر دهد و جلوه ای زیبا به فضای داخلی شما دهد.

 

انتخاب رنگ مناسب برای کابینت

انتخاب رنگ کابینت انتخابی مهم برای آشپزخانه

هر فردی که وارد آشپزخانه شما می شود در ابتدای ورود کابینت های آشپزخانه توجه او را جلب خواهد کرد زیرا کابینتها فضای قابل توجهی از دیوار را به خود اختصاص می ‌دهند و اگر رنگ آنها از رنگ های پر انرژی و شاد انتخاب شود بسیار بیشتر در نگاه اول جلب توجه می کند.

رنگ مناسب برای کابینت - تصویر اول

طراحی کابینت آشپزخانه چه به صورت دو تکه و  با فاصله باشد و یا چه به صورت بلند و از زمین تا سقف امتداد داشته باشد در هر دو صورت فضای زیادی از دیوارهای آشپزخانه را به خود اختصاص می‌ دهند علاوه بر آن سینک ظرفشویی، گاز، هود ماشین ظرفشویی ماشین لباسشویی و در بسیاری از طراحی ها حتی یخچال و دیگر لوازم برقی در کابینت ها قرار می گیرد و اگر آشپزخانه شما باز یا اپن باشد باز هم رنگ آن بسیار مهم بوده و هم برروی دکوراسیون آشپزخانه و هم برروی دکوراسیون نشیمن شما تاثیر می گذارد.

رنگ مناسب برای کابینت - تصویر دوم

جدا از موارد ذکر شده در خانه های امروزی معمولاً به صورت باز و اپن طراحی می‌شود بنابراین فضای درونی آشپزخانه و کابینت ها از زاویه پذیرایی و نشیمن کاملا قابل رویت می باشد و حتی در برخی از طراحی ها هیچ جزیره یا …  بین اتاق نشیمن و فضای آشپزخانه نمی باشد و این دو فضا به صورت یکپارچه طراحی می شود همه این موارد نامبرده باعث می شود تا با دقت بیشتری انتخاب رنگ و سبک کابینت آشپزخانه و پردازیم.

 

انتخاب مناسب ترین رنگ

رنگ مناسب برای کابینت - تصویر سوم

رنگ ها از نظر روانشناسی ویژگی‌ ها و خصوصیات بخصوص خود را دارند انتخاب نامناسب رنگ دکوراسیون می‌ تواند جلوی نامناسب از لحاظ روانی و ظاهری در فضای شما ایجاد کند حال اگر این اشتباه در انتخاب رنگ قسمتهای بزرگتر مانند کابینت آشپزخانه انجام گیرد می تواند مخرب تر و پر رنگ تر باشد. در انتخاب رنگ کابینت باید به این نکات تاثیرگذار و مهم توجه ویژه‌ای نماییم:

پیشنهاد نویسنده: دکوراسیون داخلی

اصول مهم در انتخاب رنگ کابینت

رنگ مناسب برای کابینت - تصویر پنجم

  1. ایجاد همخوانی با دیوار آشپزخانه، سقف و کفپوش ها

رنگ انتخاب شده برای کابینت ها باید با رنگ دیوارها ، سقف و کف پوش آشپزخانه همخوانی داشته باشد زیرا عدم هماهنگی بین دیوار و کف پوش و کابینت ها ظاهری نامناسب به فضای آشپزخانه شما می بخشد که به زودی شما را دلزده و خسته می کند بنابر این اگر رنگ کفپوش ها و دیوارها آشپزخانه شما از قبل انتخاب شده باید برای انتخاب رنگ کابینت ها دقت بیشتری نمایید و رنگی را انتخاب کنید که با فضا هماهنگی ایجاد کند.

  1. انتخاب رنگ باید متناسب با نور فضای آشپزخانه انجام گیرد

میزان نور دریافتی آشپزخانه تاثیر قابل توجه و چشمگیری در انتخاب رنگ کابینت ها می گذارد هر چقدر میزان نور دریافتی اشپزخانه بیشتر باشد شما می توانید از بین موارد بیشتری رنگ دلخواه خود را انتخاب نمایید علاوه بر آن می ‌توانید از رنگ ‌های تیره ‌تر نیز استفاده کنید.

  1. ایجاد هماهنگی بین رنگ کابینت ها و دکوراسیون کلی خانه

برای داشتن دکوراسیون داخلی دلنشین و زیبا بهتر است در تمامی نقاط خانه توجه ویژه ای به ایجاد هماهنگی و هارمونی نمایید هر چه اجزای منزل و دکوراسیون ان با یکدیگر هماهنگ تر باشند بدون شک فضای ارام بخش تری را طراحی خواهید کرد.

رنگ مناسب برای کابینت - تصویر چهارم

  1. توجه به متراژ آشپزخانه

یکی دیگر از نکات مهم که هنگام انتخاب رنگ کابینت باید به ان توجه ویژه ای کرد متراژ و ابعاد اشپزخانه می باشد پیشنهاد می شود برای اشپزخانه های کوچک و کم نور از رنگ های روشن تر با انعکاس نور بیشتری استفاده شود تا فضا بزرگ تر و دلباز تر به نظر برسد.

  1. رنگ های خنثی با سلیقه عمومی سازگارتر بوده و ماندگارترند

رنگ های خانواده خنثی برای اشپزخانه مناسب می باشند و به راحتی با دیگر رنگ ها ست می شوند و ترکیبات زیبایی را ایجاد می کنند.علاوه بر ان رنگ های خنثی فضای دلنشینی را ایجاد میکند و شما از فضا خسته یا دلزده نخواهید شد.

  1. هرگز در بکارگیری رنگ ها زیاده روی نکنید

کابینت های با ترکیب رنگ و یا کابینت های تک رنگ هر کدام زیبایی خاص خود را وارد فضای شما میکند اما موضوع این است که چه در انتخاب رنگ کابینت با ترکیب چند رنگ چه کابینت تک رنگ زیاده روی نکنید یعنی نه از یک رنگ خالص به صورت افراطی استفاده کنید و نه از ترکیب چندین رنگ کابینت کنار هم استفاده نمایید. در تمامی بخش های منزل به این نکته توجه داشته باشید که برای مخاطب زیاده روی همیشه ازاردهنده می باشد.

پیشنهاد نویسنده: قیمت کابینت آشپزخانه

می توانید از طریق لینک های زیر پروژه های مربوط به این مقاله را مشاهده کنید:

 

اگر از این نوشته لذت بردید و تمایل به کسب اطلاعات بیشتر داشتید، می‌توانید با شماره ۰۹۱۲۸۲۵۱۲۵۲ تماس بگیرید و از مشاوره کاملا رایگان متخصصان گریت کابینت در زمینه‌هایی مانند طراحی دکوراسیون آشپزخانه، تعمیرات و بازسازی آشپزخانه، سفارش و خرید انواع کابینت آشپزخانه و هر مورد و سوال دیگری استفاده کنید!

 

 

 

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 0 میانگین: 0]

دیدگاهتان را بنویسید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.