انواع کابینت آشپزخانه مدرن

انواع کابینت آشپزخانه مدرن

انواع کابینت آشپزخانه مدرن

کابینت ها یکی از مهم ترین عناصر آشپزخانه به شمار می رود که علاوه بر ایجاد ظاهری زیبا در آشپزخانه بسیار کاربردی می باشند و به شما کمک می کنند تا فضای مرتب تری برای ذخیره سازی وسایل داشته باشید.

انواع مختلفی از کابینت های آشپزخانه با طرح ها و رنگ های مختلفی طراحی و اجرا می شود به طور کلی کابینت آشپزخانه به دو گروه دسته بندی می شود:

کابینت های کلاسیک دارای ظاهری با کنده کاری های زیبا و پیچیده می باشند کابینت های این سبک عمیق طراحی می شود و تقارن عضوی جدا ناپذیر در سبک کلاسیک می باشد.

در نقطه مقابل کابینت آشپزخانه کلاسیک کابینت مدرن قرار دارد و کابینت های مدرن در اوج سادگی طراحی می ‌شوند.

در این گونه از کابینت های آشپزخانه حداقل تزیینات وجود داشته و ظاهر آن کاملاً ساده و بی آلایش میباشد البته برای افرادی که نه شلوغی و پر زرق و برقی سبک کلاسیک را و نه سادگی سبک مدرن را دوست دارند می‌ توانید از سبک برای کابینت آشپزخانه خود استفاده کنید.

این کابینت ها دارای طرح های ساده تری نسبت به سبک کلاسیک می باشد.

 

انواع کابینت آشپزخانه مدرن

انواع کابینت های مدرن

کابینت های آشپزخانه مدرن به چهار دسته تقسیم بندی شده‌اند این سه سبک شامل کابینت ملامینه، کابینت ام دی اف، کابینت فوق برجسته ( فرامید )، کابینت های گلاس می باشد که هر کدام دارای خصوصیات و ویژگی های خاص خود هستند که در ادامه جداگانه به آنها اشاره خواهیم کرد.

کابینت آشپزخانه مدرن هم به صورت تک رنگ و هم با استفاده از ترکیب رنگی قابل طراحی و اجرا می باشد.

 

کابینت مدرن هایگلاس

کابینت آشپزخانه های گلاس بیشتر از هر ویژگی مثبت دیگری که دارد به دلیل براق بودن سطح معروف و شناخته شده می باشد.

این کابینت ها دارای مغزی ام دی اف و روکش پلکسی گلاس می باشد پلکسی گلاس یک نوع پلاستیک شفاف می باشد که دارای ظاهری شبیه به شیشه است اما نسبت به شیشه وزن سبک تری دارد.

کابینت مدرن هایگلاس

کابینت مدرن هایگلاس

از دیگر روکش های کابینت های گلاس می‌ توان به روکش اکریلیک و روکش هایگلاس نیز اشاره کرد.

این کابینت ها معمولا ایرانی یا ترک هستند و بسته به کیفیت مواد اولیه و رنگ دارای قیمت های متفاوتی هستند.

این سبک از کابینت آشپزخانه این قابلیت را دارد که با رنگهای دیگر ترکیب شده و به اصطلاح کابینت مدرن دو رنگ را تشکیل ‌دهنده و یا اینکه به صورت تک رنگ استفاده شود.

به دلیل جنس تنظیف کابینت هایگلاس به راحتی امکان پذیر می باشد این نوع از کابینت آشپزخانه در برابر خط و خش و رطوبت آسیب پذیر است.

کابینت هایگلاس به دلیل سطح براقی که دارند انعکاس نور بالایی دارد و می توان گفت که تمام نوری که به آن می تابد را منعکس می کند و اگر فضای آشپزخانه شما کوچک و کم نور باشد گزینه مناسبی است به خصوص رنگهای روشن آن مانند رنگ سفید.

 

کابینت آشپزخانه مدرن فوق برجسته (فرامید)

کابینت آشپزخانه فوق برجسته با ضخامت ۱۶ میل و مغزی ام دی اف و همچنین روکش ‌های متنوع کره ای طراحی و تشکیل شده ‌اند.

شرکت فرامید یک شرکت ایرانی در عرصه تولید کابینت آشپزخانه فوق برجسته می باشد این سبک از کابینت آشپزخانه مقرون به صرفه بوده و دارای ظاهری زیبا است.

کابینت فوق برجسته فرامید شباهت زیادی به کابینت کلیف ایتالیا داشته و در واقع از آن الهام گرفته شده است.

کابینت آشپزخانه مدرن فوق برجسته (فرامید)

کابینت آشپزخانه مدرن فوق برجسته (فرامید)

همانند سایر کابینت های مدرن در این سبک کابینت نیز قابلیت طراحی دو رنگ وجود دارد به این روش طراحی و ساخت کابینت یک رنگ از فرامید مات و رنگ دوم از متریال های گلاس براق طراحی و اجرا می ‌شود.

این ترکیب، جذابیت و زیبایی آشپزخانه شما را دوچندان میکند و برای افرادی که قصد دارند از  ترکیب دو رنگ در کابینت های خود استفاده کنند پیشنهاد جالبی می باشد.

این مدل از کابینت آشپزخانه دارای گروه های مصنوعی چوب می باشد و طراحان آن سعی بر این دارند که با هزینه‌ ای بسیار کمتر جلوه و زیبایی طبیعت را وارد فضای آشپزخانه کنند.

این سبک کابینت آشپزخانه پرفروش بوده و طرفداران زیادی دارد.

 

کابینت آشپزخانه ملامینه

روکش ملامینه سبک ‌ترین روکش ام دی اف می باشد ملامینه ورقی است که مغزی آن از جنس نوپان بوده که بر روی آن روکش نازک به نام ملامینه قرار دارد.

این لایه نازک در کابینت ملامینه ضد خش و ضد آب می باشد.

اما نقطه ضعف ملامینه حساسیت نئوپان نسبت به نفوذ آب و رطوبت می باشد بنابراین توصیه می شود در فضا هایی که در معرض آب نیستند از ورق ملامینه استفاده کنید مانند کمد دیواری یا نقاطی از کابینت آشپزخانه که از سینک  دور می باشد.

کابینت آشپزخانه ملامینه

کابینت آشپزخانه ملامینه

این کابینت به نام کابینت ام دی اف نیز معروف است البته با کمی تفاوت؛ ورق های ام دی اف شباهت زیادی با ملامینه دارند (ورقی با روکش ملامینه) اما مغزی آن متفاوت می باشد در مغز این ورق ها به جای نئوپان از ام دی اف استفاده می‌شود که فشردگی بیشتری دارد و دارای طرح ها و رنگ های بسیار متنوع است.

روکش ملامینه دارای برجستگی های قابل لمس است که این مدل از ام دی اف را سادگی بیش از حد خود کمی دور کرده است.

این کابینت نیز مانند سایر سبک های کابینت آشپزخانه مدرن قابلیت طراحی به صورت دو رنگ را دارد.

 

پیشنهاد نویسنده: قیمت کابینت هایگلاس

 

می توانید از طریق لینک های زیر پروژه های مربوط به این مقاله را مشاهده کنید:

 

اگر از این نوشته لذت بردید و تمایل به کسب اطلاعات بیشتر داشتید، می‌توانید با شماره ۰۹۱۲۸۲۵۱۲۵۲ تماس بگیرید و از مشاوره کاملا رایگان متخصصان گریت کابینت در زمینه‌هایی مانند طراحی دکوراسیون آشپزخانه، تعمیرات و بازسازی آشپزخانه، سفارش و خرید انواع کابینت آشپزخانه و هر مورد و سوال دیگری استفاده کنید!

 

 

 

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 0 میانگین: 0]

دیدگاهتان را بنویسید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.