طراحی آشپزخانه مدرن

طراحی آشپزخانه مدرن

طراحی آشپزخانه مدرن ( قسمت اول)

آشپزخانه یکی از مهم ترین بخش های خانه بخصوص در خانه های ایرانی به شمار می رود.

این بخش از خانه می تواند با استفاده از سبک های مختلفی طراحی و اجرا شود که یکی از محبوب ترین و امروزی ترین سبک های آن سبک طراحی مدرن می باشد.

سبک مدرن سبکی پرطرفدار بوده که در اوج سادگی فضایی شیک، آرام و زیبایی را ایجاد می کند.

کابینت آشپزخانه یکی از مهم ترین عناصر آشپزخانه به شمار می رود و به دلیل آنکه فضای زیادی از دیوار آشپزخانه را به خود اختصاص می ‌دهد رنگ و سبک آن تاثیر چشمگیری در طراحی آشپزخانه می ‌گذارد در واقع باید گفت که این کابینت های آشپزخانه هستند که بیشتر از هر چیز سبک آشپزخانه شما را تعیین می کنند.

کابینت آشپزخانه مدرن ،کابینتی محبوب، امروزی و  پر طرفدار می باشد.

کابینت مدرن از نظر اقتصادی مقرون به صرفه  می شود به خصوص نسبت به کابینت کلاسیک قیمت مناسب تری دارد.

کابینت مدرن شامل مدل های متفاوتی از متریال های مختلف و در طرح ها و رنگ های متفاوتی می باشد.

انواع کابینت آشپزخانه مدرن  شامل کابینت فوق برجسته (فرامید )کابینت هایگلاس کابینت ملامینه ( کابینت ام دی اف ) و کابینت دو رنگ می شود که هر کدام ویژگی های خاص خود را دارند.

 

طراحی آشپزخانه مدرن

کابینت مدرن چیست؟

در واقع خود کلمه کابینت ریشه فرانسوی دارد و در اصل کابینت ها به معنای قفسه بندی میباشند در زمان گذشته از گنجه ها به عنوان فضای ذخیره سازی استفاده میشد اما از قرن بیستم کابینت ها به شکل امروزی طراحی شدند.

با وجود تنوع بسیار در صنعت کابینت سازی کابینت مدرن همچنان توانسته است به دلیل ویژگی ‌هایی که دارد طرفداران زیادی را جذب زیبایی خود کند اما می ‌توان به عنوان اصلی ترین مشخصه آن تنوع بالای این کابینت ها  در رنگ بندی و مقرون به صرفه تر بودن نسبت به کابینت کلاسیک اشاره کرد.

کابینت مدرن

کابینت مدرن

کابینت آشپزخانه مدرن درست در نقطه مقابل کابینت کلاسیک قرار دارد و این کابینت ها در اوج سادگی طراحی می شود و در این سبک طراحان سعی بر این دارند که آشپزخانه ای ساده اما امروزی و شیک طراحی کنند.

در این گونه از آشپزخانه ها هیچ گونه تزئینات اضافی یا طرح ‌های پیچیده و مختلف دیده نمی ‌شود.

کابینت مدرن چیست؟

کابینت مدرن چیست؟

ظاهر کابینت های مدرن نیز کاملاً یکدست و ساده می باشد. .سادگی این کابینت ها به گونه ای است که حتی در برخی از مدل ها از دستگیره ها هم استفاده نمی شود و کابینت بدون دستگیره طراحی می‌ شود و در مواردی که دارای دستگیره هستند از دستگیره های ساده و کشیده این سبک استفاده می ‌شود.

از دیگر ویژگی‌ های کابینت مدرن می ‌توان به حداقل تزیینات ،دارای سطحی صاف و بدون شیب، استفاده از اشکال هندسی ،مات بودن یا براق بودن به صورت کامل، زاویه دار بودن و سادگی در چارچوب ها و درب های کابینت اشاره کرد.

 

مزایا و معایب کابینت آشپزخانه مدرن

با شناخت مزایا و معایب کابینت آشپزخانه مدرن شما میتوانید یک انتخاب آگاهانه برای کابینت آشپزخانه خود داشته باشید مزایای کابینت مدرن بسیار بیشتر از معایب آن می ‌باشد ما در ادامه مقاله مهم ترین مزایا و معایب کابینت مدرن را برای شما عزیزان ارائه داده ایم:

 

مزایای کابینت های آشپزخانه مدرن

  1. این کابینت ها نسبت به کابینت کلاسیک قیمت مقرون به صرفه تری دارد.
  2. طرح و رنگ در کابینت مدرن دارای تنوع زیادی می باشد.
  3. در صورتیکه از متریال مرغوب و با کیفیت استفاده شود دوام و طول عمر بالایی داشته و می تواند سالیان طولانی در آشپزخانه شما کاربرد داشته باشد.

 

معایب کابینت آشپزخانه مدرن

  1. این کابینت ها نسبت به رطوبت و حرارت حساس هستند.
  2. کابینت های آشپزخانه مدرن نسبت به اشیا تیز و برنده نیز آسیب پذیر بوده و مقاومتی از خود نشان نمی ‌دهند.
  3. در صورت آسیب پذیری درب های کابینت امکان تعمیر وجود ندارد .

 

دستگیره کابینت آشپزخانه مدرن

انتخاب دستگیره برای کابینت های آشپزخانه  انتخابی ساده به نظر می ‌آید اما همین نکات ریز و کوچک م ی‌باشد که تفاوت ها را ایجاد کرده و در نتیجه نهایی کار تاثیر چشمگیری می گذارد.

دستگیره کابینت مدرن به چند دسته تقسیم بندی می شود :
  • دستگیره سرامیکی
  • دستگیره استیل
  • دستگیره مخفی

در زمان گذشته بیشتر از دستگیره های استیل استفاده می شد و هم هزینه کمتری داشته و هم در مدل های مختلفی موجود بودند اما امروزه در این سبک کابینت آشپزخانه بیشتر از دستگیره مخفی استفاده می شود.

اینگونه از کابینت های آشپزخانه جلوه مدرن تری به  فضای آشپزخانه شما می بخشند دستگیره های سرامیکی نیز در کابینت های مدرن کمتر مورد استفاده قرار می ‌گیرد و استفاده آن اغلب در کابینت کلاسیک می باشد.

 

پیشنهاد نویسنده: قیمت کابینت آشپزخانه

 

می توانید از طریق لینک های زیر پروژه های مربوط به این مقاله را مشاهده کنید:

 

اگر از این نوشته لذت بردید و تمایل به کسب اطلاعات بیشتر داشتید، می‌توانید با شماره ۰۹۱۲۸۲۵۱۲۵۲ تماس بگیرید و از مشاوره کاملا رایگان متخصصان گریت کابینت در زمینه‌هایی مانند طراحی دکوراسیون آشپزخانه، تعمیرات و بازسازی آشپزخانه، سفارش و خرید انواع کابینت آشپزخانه و هر مورد و سوال دیگری استفاده کنید!

 

 

 

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 0 میانگین: 0]

دیدگاهتان را بنویسید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.