طراحی آشپزخانه های مدرن

طراحی آشپزخانه های مدرن

طراحی آشپزخانه های مدرن ( قسمت دوم)

جزیره و کانتر در کابینت های مدرن

در طراحی کابینت آشپزخانه می توان جزیره را نقطه آشپزخانه دانست.

ارتفاع استاندارد جزیره در طراحی آشپزخانه های مدرن ۹۰ سانتی متر می باشد اما اگر قصد دارید به عنوان سطح کار از آن استفاده کنید ارتفاع بین ۷۰ تا ۷۵ سانتیمتر مناسب می باشد.

جزیره ها اغلب در وسط آشپزخانه های بزرگ قرار گرفته و اگر فضای آشپزخانه شما کوچک باشد در از مرز میان اتاق نشیمن به آشپزخانه طراحی می ‌شود.

به هر حال جزیره ها در هر کجا از فضای آشپزخانه طراحی شوند باید مطمئن باشید که به اندازه کافی از کابینت ها و دیوارها و دیگر وسایل آشپزخانه فاصله دارد و مانع رفت و آمد افراد نمی شود.

جزیره های آشپزخانه علاوه بر اینکه ظاهری زیبا و لوکس به آشپزخانه شما می دهند بسیار کاربردی نیز می باشند به عنوان مثال می ‌توان از فضای زیر آن به عنوان ذخیره سازی استفاده کرد و یا از سطح آن به عنوان میز غذا خوری استفاده کرد، همچنین می ‌توانید از یک  سینک ظرفشویی و یا از گاز رومیزی بر روی آن استفاده کنید.

طراحی آشپزخانه های مدرن

صفحه کابینت اشپزخانه مدرن

صفحه کابینت یکی از قسمت های بسیار تاثیرگذار در دکوراسیون آشپزخانه می باشد به طور کلی صفحه کابینت در سه دسته بندی قرار می گیرد که شامل صفحه اچ پی ال شرکتی، صفحه سنگ طبیعی مانند مرمر و گرانیت و صفحه سنگ مصنوعی مانند کوارتز و کورین می باشد.

صفحه کابینت اشپزخانه مدرن

صفحه کابینت اشپزخانه مدرن

معمولا در کابینت های مدرنی که در کابینت پایینی فاقد ستون هستند از صفحه‌ های اچ پی ال استفاده می کنند زیرا نسبت به دیگر صفحات موجود در بازار هزینه بسیار کمتری دارد و صفحه های اچ پی ال دارای ضخامت ۳ الی ۵ سانتیمتر بوده و دارای رنگ های متنوع می باشد این صفحات کاملاً صاف هستند و فاقد قابلیت ابزار خوردگی میباشد.

صفحه رو کابینت سنگ کورین نیز برای کابینت های سبک مدرن انتخاب مناسبی به شمار می رود این صفحات قابلیت ابزار خوردگی دارد اما پیشنهاد می ‌شود در کابینت سبک مدرن از صفحه ابزار خورده استفاده نکنید.

سنگ مصنوعی کورین دارای انواع مختلفی از طرح ها و رنگ های متنوع می باشد اما در مورد سنگ  طبیعی مانند مرمر و گرانیت باید به این نکته اشاره کرد که این سنگ ها دارای ظاهری زیبایی هستند اما از نظر تنوع در طرح و رنگ محدودیت دارند علاوه بر آن در صورتی که آسیب ببیند امکان تعمیر آن وجود ندارد.

 

انتخاب کاور هود در آشپزخانه مدرن

هود انواع متنوع و مختلفی دارد که شامل هود شومینه ای، هود اوریب و هود مخفی زیر کابینتی می شود.

با انتخاب کاور هود مناسب می توان یک دکوراسیون کامل و شیکی را برای آشپزخانه خود ایجاد کنید.

گریت کابینت | شرکت کابینت آشپزخانه گریت | modern design kitchens 4

انتخاب کاور هود در آشپزخانه مدرن

زیبایی و جذابیت سبک مدرن به طراحی یکپارچه و متقارن آن می باشد و به همین دلیل است که امروزه در طراحی آشپزخانه مدرن از هود مخفی زیر کابینتی زیاد استفاده می شود این نوع هود ها از لحاظ قیمت مقرون به صرفه تر از هود های اریب و هود های شومینه ‌ای هستند اما باید گفت که هود شومینه ای و اوریب قدرت بیشتری داشته و طرفداران خاص خود را دارند.

باید به این نکته نیز اشاره کرد که انتخاب نوع هود به نوع طراحی و محیط آشپزخانه و متریال کابینت بستگی دارد همانطور که طراحی هود باید زیبا و خاص باشد، طرح آن نیز باید متناسب با دکوراسیون و طراحی آشپزخانه شما انتخاب شود تا هماهنگی لازم را در آشپزخانه شما ایجاد کند.

 

پیشنهاد نویسنده: دکوراسیون داخلی

 

اکسسوری کابینت آشپزخانه مدرن

از تجهیزات آشپزخانه مدرن و حرفه ای که امروزه در صنعت کابینت سازی زیاد به چشم خورده و با استقبال مشتریان روبرو شده است اکسسوری کابینت آشپزخانه می باشد.

گریت کابینت | شرکت کابینت آشپزخانه گریت | modern design kitchens 3

اکسسوری کابینت آشپزخانه مدرن

اکسسوری به لوازم جانبی کابینت آشپزخانه میگویند اما در واقع همین اکسسوری ها هستند که یک کابینت آشپزخانه معمولی  را تبدیل به یک کابینت با طراحی اصولی و کاربردی تر می کند. اکسسوری های کابینت آشپزخانه شامل مواردی همچون :

  • سوپر مارکت
  • انواع سبد نگهدارنده
  • اکسسوری های تاشو و ریلی
  • تخت تا شو
  • و …

می ‌شود.

اکسسسوری ها برای داشتن آشپزخانه ای تمیز تر و مرتب تر به شما کمک می کنند.

علاوه بر آن شما با استفاده از این اکسسوری ها می توانید به راحتی به نقاطی کور کابینت که در دسترس نمی باشد دسترسی پیدا کرده و از تمام فضا حداکثر استفاده را ببرید به خصوص برای آشپزخانه هایی که دارای فضای کوچکی هستند بسیار کاربردی می باشد.

 

پیشنهاد نویسنده: قیمت کابینت آشپزخانه

 

می توانید از طریق لینک های زیر پروژه های مربوط به این مقاله را مشاهده کنید:

 

اگر از این نوشته لذت بردید و تمایل به کسب اطلاعات بیشتر داشتید، می‌توانید با شماره ۰۹۱۲۸۲۵۱۲۵۲ تماس بگیرید و از مشاوره کاملا رایگان متخصصان گریت کابینت در زمینه‌هایی مانند طراحی دکوراسیون آشپزخانه، تعمیرات و بازسازی آشپزخانه، سفارش و خرید انواع کابینت آشپزخانه و هر مورد و سوال دیگری استفاده کنید!

 

 

 

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 0 میانگین: 0]

دیدگاهتان را بنویسید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.