تامین امنیت در آشپزخانه

تامین امنیت در آشپزخانه

تامین امنیت در آشپزخانه

در بسیاری از خانه ها فرزند کوچک قرار دارند که پس از مدتی به راه رفتن یافتن برای همین ترجیح می دهند که به سراغ آشپزخانه بروند.

معمولا کودکان در آشپزخانه علاقه بسیاری دارند و دوست دارند که همه وسایل را بر روی زمین بریزند و با آنها بازی کنند.

اما از این موارد که گذر کنیم موضوع امنیت فرزندان و امنیت افراد خانواده یکی از موارد مهمی است که طراحان در هنگام طراحی به آن توجه می کنند.

در آشپزخانه موضوعی که در هنگام طراحی برای طراحان قرار دارد امنیت می باشد .معمولاً کودکان برای کنجکاوی به آشپزخانه می روند و ممکن است چاقوهای تیز و ماهی تابه داغ و قابلمه های سنگین را جابجا کنند و ممکن است مشکلات جبران‌ناپذیری به وجود بیاید.

در این محتوا مواردی از امنیت آشپزخانه را مورد بررسی قرار دهیم تا شما بتوانید با خیال راحت در خانه به زندگی بپردازید.

ممکن است که این موضوع فکر شما را به خود مشغول کرده باشد و نمی دانید که با چه کار هایی می توانید امنیت آشپزخانه را برقرار کنید .در ادامه با ما همراه باشید.

پایه ای در زیر دست خود قرار دهید با این راهکار می توانید به راحتی به کابینت های بالایی دسترسی پیدا کنید.

برای جلوگیری از افتادن کودک تان می توانید بر روی پله هایی که وجود دارد بر چسب های ضد لغزش بچسبانید تا دچار مشکل نشوند و فضای زیر کابینت ها قسمتی هستند که می توانید در طراحی داخلی آشپزخانه از آنها به خوبی استفاده کنید.

 

پیشنهاد نویسنده: انواع کابینت آشپزخانه

 

تامین امنیت در آشپزخانه

معمولاً در زیر کابینت ها از وسایلی که کمتر استفاده می کنید را قرار دهید بهتر است آنها را فضایی دور از گاز و فر قرار دهید.

لوازم تیز مانند چاقو و ساطور و حتی رنده را در قسمتی قرار دهید که دست کودک به آنها نرسد.

می توانید از ریل های دیواری که آهنربا دارند استفاده کنید و چاقو ها را بر روی آنها نصب نمایید.

آشپزخانه

آشپزخانه

معمولا  کودکان به سراغ درب کابینت و کشو ها میروند. بهتر است برای این کار قفل مخصوصی برای کابینت و کمد ها تعبیه کنید تا برای مثال در مواد شوینده و مواد خطرناک وجود دارد که کودکان دسترسی به آن نداشته باشند.

لوازم برقی و کابل های برق باید حتماً دور از دسترس اطفال نگهداری شود.

سیم های برق را به دیوار بچسبانید و جای آنها را ثابت نگه دارید و سعی کنید که از مسیرهای ارتباطی سیم ها استفاده نمایید تا هر بار که از آنها استفاده می‌کنید به طور اتوماتیک جمع شوند.

از قرار دادن کشوها در کنار گاز جدا خودداری کنید زیرا کودکان از آنها بالا می‌روند و به گاز دسترسی پیدا می‌کنند و این ممکن است یک معضل بسیار بزرگی را به وجود بیاورند.

برای اینکه کودکان به سراغ گاز نروند می‌توانید از حفاظ های مخصوص گاز استفاده کنید که ارتفاع آنها می‌تواند قابل تنظیم باشد این گونه کودکان دسترسی به گاز نخواهند داشت.

 

پیشنهاد نویسنده: کابینت ام دی اف (MDF)

 

برنامه ریزی در امنیت آشپزخانه

می‌توانید در یک آشپزخانه برنامه‌ریزی مناسبی داشته باشید هم می‌تواند به امنیت آشپزخانه کمک کند علاوه بر آن در طراحی داخلی آشپزخانه یک فضای منظم به وجود می‌آید که شما بدون فوت وقت می توانید به سراغ متریال مورد نیازتان بروید.

قسمت مواد شوینده را از مواد خوراکی و پخت و پز دور نگه دارید. اینگونه می توانید وسایل های خود را به راحتی پیدا کنید و همچنین بوی محصولات شیمیایی بر روی مواد خوراکی شما تاثیر گذار نباشند.

فر را در ارتفاعی قرار دهید که به راحتی بتوانید از آن استفاده کنید اما کودکان دسترسی به آن نداشته باشند بهترین فاصله فر از روی زمین ۷۳ سانتی متر است که در دست زدن کودک به آن جلوگیری می‌شود.

 

پیشنهاد نویسنده: کابینت کلاسیک

 

فاصله مورد نیاز بین گاز و هود را برقرار کنید و هنگام نصب از کارشناس بخواهید که این فاصله را رعایت کنند.

تا حد امکان از قرار دادن سیم ها در کنار سینک ظرفشویی خودداری کنید .به دلیل اینکه برخورد آب با سیم‌های برق ممکن است مشکلات جبران‌ناپذیری را به وجود بیاورد که افراد دچار مشکل های عظیم شوند.

 

پیشنهاد نویسنده: قیمت کابینت آشپزخانه

 

می توانید از طریق لینک های زیر پروژه های مربوط به این مقاله را مشاهده کنید:

 

اگر از این نوشته لذت بردید و تمایل به کسب اطلاعات بیشتر داشتید، می‌توانید با شماره ۰۹۱۲۸۲۵۱۲۵۲ تماس بگیرید و از مشاوره کاملا رایگان متخصصان گریت کابینت در زمینه‌هایی مانند طراحی دکوراسیون آشپزخانه، تعمیرات و بازسازی آشپزخانه، سفارش و خرید انواع کابینت آشپزخانه و هر مورد و سوال دیگری استفاده کنید!

 

 

 

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 0 میانگین: 0]

دیدگاهتان را بنویسید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.