دستگیره های کمد دیواری

دستگیره های کمد دیواری

دستگیره های کمد دیواری

یکی از اصلی ترین چیزهایی که در کمد و کابینت ها وجود دارد و از لحاظ کارایی و زیبایی می توانند ایفای نقش کند  دستگیره ها می باشند.

دستگیره ها از نظر انواع و شکل ظاهری به چند نوع ریلی، دکمه ای، خطی، منحنی، مخفی و لاکچری تقسیم می شوند که اگر بخواهید هر کدام را به طور جداگانه مورد بررسی قرار دهیم باید ساعت‌ها در مورد آن صحبت کنیم.

اما چند مورد از این موارد گفته شده را مورد بررسی قرار داده و به طور خلاصه آنها را در اختیار شما عزیزان قرار داده ایم با ما همراه باشید.

 

دستگیره های کمد دیواری

 در ابتدا باید بدانیم که چطور دستگیره مناسبی برای کمد و کابینت انتخاب نمایید؟

یکی از سوالاتی که ذهن افراد را به خود درگیر می‌کند و  آنها را برای انتخاب سردرگم می‌کند.

بهترین کار این است که اول از همه انواع آن ها را بشناسید تا خودتان با توجه به سبک و حال و هوایی که در منزلتان دارید بتوانید این متریال را انتخاب کنید.

 

دستگیره کمد دیواری ریلی

این دستگیره ها برای کمد های کشویی مناسب هستند و دلیل آن هم باز و بسته شدن درب ها می باشد که ما بسیار از آن استفاده می‌کنیم.

علاوه بر آن هم این دستگیره ها به صورت عمودی نصب می شوند و از درب کمد دیواری محافظت می‌کند تا  قوس دار نشوند.

جنس این دستگیره ها از شمش آلومینیومی است.

این دستگیره ها مدل های دیگری هم دارند که نوع دیگر آن دستگیره های طلایی است و جزء همین مدل ریلی به حساب می‌آید که در اکثر خانه ها می توان از این کمد دیواری ها استفاده کرد.

 

 دستگیره های خطی

این دستگیره ها به صورت افقی و عمودی و یک خط می باشند که با استفاده از دو یا چند پیچ بر روی کمد دیواری ها و کابینت های آشپزخانه قابلیت نصب را دارند.

سادگی در این دستگیره ها باعث می‌شود که افرادی که دنبال متریال های فانتزی و مدرن هستند کارشان راحت تر شود.

 

 دستگیره های دکمه ای

این دستگیره ها جزء طرح های قدیمی و سنتی هستند که در کابینت های قدیمی زیاد استفاده می شدند.

انتخاب دستگیره‌ها حس نوستالژیک بودن را به افراد منتقل می‌کند و در قدیم از آن به عنوان نماد تجمل‌گرایی استفاده می شده.

اگر کمد دیواری های سنتی دارید، می توانید با انتخاب این دستگیره ها نمایی متفاوت را در محیطی ایجاد نمایید.

 

دستگیره های منحنی

این دستگیره ‌ها،  همان دستگیره های خطی به حساب می آیند اما تفاوت آنها انحنای داخل آن می باشد که زیبایی آنها را نسبت به سایر دستگیره ها بیشتر کرده .

این دستگیره ها با پیچ بر روی درب کمد دیواری و درب کابینت ها نصب می شود .

اگر کابینت و کمد هایی با متریال mdf دارید می توانید از دستگیره های منحنی با رنگ طلایی یا مشکی بر روی آن استفاده کنید زیرا تضادی که بر روی آن ایجاد می‌شود و باعث خواهد شد که چشم هر بیننده ای را به خود جلب کند.

 

دستگیره های مخفی   

این دستگیره ها معمولاً در آشپزخانه هایی با سبک مدرن به کار می روند زیرا سادگی در خانه های مدرن یکی از اصلی ترین موارد در طراحی می باشد.

اما معایب این نوع دستگیره ها به دلیل اینکه مخفی هستند تمیز کاری و گردگیری آنها سخت انجام می‌شود. هنگامی که با فشار دست درب کابینت ها را باز می کنیم اثر انگشت برروی آنها باقی می‌ماند و برای همین تمیز کردن آنها باید زمان زیادی را اختصاص دهیم و اغلب افراد باید هر روز آنها را تمیز نمایند.

مورد بعدی هم هزینه بالای آن نسبت به دستگیره های دیگر در بازار می باشد.

 

پیشنهاد نویسنده: قیمت کمد دیواری

 

می توانید از طریق لینک های زیر پروژه های مربوط به این مقاله را مشاهده کنید:

 

اگر از این نوشته لذت بردید و تمایل به کسب اطلاعات بیشتر داشتید، می‌توانید با شماره ۰۹۱۲۸۲۵۱۲۵۲ تماس بگیرید و از مشاوره کاملا رایگان متخصصان گریت کابینت در زمینه‌هایی مانند طراحی دکوراسیون آشپزخانه، تعمیرات و بازسازی آشپزخانه، سفارش و خرید انواع کابینت آشپزخانه و هر مورد و سوال دیگری استفاده کنید!

 

 

 

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 0 میانگین: 0]

دیدگاهتان را بنویسید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.