طراحی کابینت کلاسیک آشپزخانه (قسمت اول)

طراحی کابینت کلاسیک آشپزخانه (قسمت اول)

طراحی کابینت کلاسیک آشپزخانه ( قسمت اول)

کابینت های آشپزخانه کلاسیک کابینتی پرطرفدار بوده  و توانسته است محبوبیت زیادی در بین افراد کسب کند.

این کابینت ها حسی از دوران گذشته و گرما و صمیمیت را وارد فضای آشپزخانه می کند و طراحی آشپزخانه به سبک کلاسیک یکی از لوکس ترین طراحی ها محسوب میشود.

در این مقاله قصد داریم طراحی انواع آشپزخانه و کابینت های آشپزخانه سبک کلاسیک را به شما عزیزان معرفی کنیم.

 

طراحی کابینت کلاسیک آشپزخانه

کابینت آشپزخانه کلاسیک

کابینت آشپزخانه کلاسیک کابینتی لوکس محسوب می شود و بری شما آشپزخانه ای لاکچری و مجللی را ایجاد می کند.

می ‌توان گفت که کلاسیک در نقطه مقابل مدرن قرار دارد و مشخصه اصلی کابینت آشپزخانه کلاسیک ستون ها و سرستون های منبت کاری شده و تاج و زیر چراغ ابزار خورده آن می باشد. درست بر عکس کابینت مدرن آشپزخانه کابینت های کلاسیک دارای طرح های پیچیده و پر زرق و برق می باشد.

کابینت آشپزخانه کلاسیک

کابینت های کلاسیک بسیار جا دار می باشد و این کابینت ها عمق زیادی دارد و به همین دلیل است که می توان ظروف و وسایل زیادی را به راحتی در آن جای داد و کابینت های کلاسیک علاوه بر این که جنبه تزیینی دارند حداکثر  استفاده را از فضا در طراحی می گیرند و نقش مهمی در بهینه سازی فضا ایفا می کنند.

اما جدا از تمام ویژگی های کابینت آشپزخانه کلاسیک اولین چیزی که در مورد این کابینت ها توجه افراد را به خود جلب می کند طراحی لوکس و ظاهر زیبای آن است .کابینت کلاسیک دارای طرح های بسیار زیبا می باشد که توجه هر بیننده ای را جلب خود می کند.

از دیگر ویژگی‌ های طراحی آشپزخانه به این سبک می توان به استفاده از ویترین کابینت کلاسیک نیز اشاره کرد. این ویترین ها دارای درب شیشه ای و محفظه ای با طراحی‌ های لوکس و زیبا هستند و می توان با استفاده از ظروف دکوری زیبا جلوه آن را دو برابر کرد.

از دیگر ویژگی های آشپزخانه های سبک کلاسیک می توان به ایجاد قرینگی  در طراحی اشاره کرد.

در این گونه آشپزخانه ها هود به صورت مخفی طراحی می شود و کنده کاری و طرح های پیچیده زیبا دیده می شود.

این کابینت ها دارای برجستگی و حکاکی های زیبا می باشد که نمایی سلطنتی به آشپزخانه شما می دهد. در سبک طراحی کلاسیک از درب های جکی استفاده نمی شود و کانتر از جنس کوارتز و کورین طراحی و اجرا می شود.

دستگیره های کابینت آشپزخانه کلاسیک باید دارای ظاهری زیبا و کلاسیک باشند تا با نمای کابینت شما همخوانی داشته باشد.

چوب طبیعی و رنگ و طرح آن از پرکاربردترین رنگ های این سبک کابینت به شمار می‌رود به طور کلی در این کابینت ها از رنگ های گرم ، مات و سفید استفاده می کنند.

در طراحی آشپزخانه های کلاسیک از یراق آلات برنزی و مسی نیز استفاده می شود.

کابینت چوبی کلاسیک یکی از زیباترین کابینت های این سبک می باشد در واقع این مدل از کابینت ها هستند که اصالت و ذات سبک کلاسیک را به نمایش می گذارد. حکاکی های اجرا شده روی این کابینت ها هنر دست می باشد و طراحی  این کابینت ها  کمی زمانبر  می باشد و بدلیل گران قیمت بودن متریال چوب دارای قیمت بالایی می باشد و جزء کابینت های گرانقیمت محسوب می شود.

امروزه با پیشرفت علم و تکنولوژی انواع کابینت های آشپزخانه طراحی و تولید شده‌اند که می‌توان از آنها در سبک کلاسیک استفاده کرد یکی از آنها کابینت روکش چوبی می باشد. در طراحی این کابینت ها طراحان تمام تلاش خود را کرده اند  ظاهری شبیه به کابینت تمام چوب کلاسیک ایجاد کنند علاوه بر این کابینت چوبی اما با قیمت بسیار پایین تر به شما عزیزان ارائه دهند.

کابینت ممبران  کابینتی دیگر در این سبک می باشد که   امروزه بسیار پرکاربرد می باشد و هم در سبک کلاسیک و هم در سبک مدرن  طراحی و اجرا می‌شود اما استفاده آن در سبک کلاسیک بیشتر است.

 

تفاوت کابینت مدرن با کابینت کلاسیک

کابینت مدرن آشپزخانه دارای ظاهری ساده می باشد و با استفاده از متریال هایی مانند پی وی سی ، هایگلاس ، چوب ، پلی گلاس و …. طراحی و تولید می شود اما کابینت آشپزخانه کلاسیک اغلب یک کابینت تمام چوب می باشد.

تفاوت کابینت مدرن با کابینت کلاسیک

کابینت مدرن در اوج سادگی و بی آلایشی طراحی میشود و دارای تنوع رنگ بالایی است.

کابینت های کلاسیک دارای ظاهر پیچیده و شلوغ می باشد و تداعی کننده سبک روستیک  بوده و رایج ترین رنگ هایی که  در این سبک کابینت مورد استفاده قرار می گیرد رنگ و طرح چوب، قهوه ای و سفید می باشد.

نحوه تمیزکاری کابینت مدرن به دلیل داشتن ظاهر ساده آن به راحتی و با یک دستمال انجام می‌گیرد اما در سبک کلاسیک به دلیل حکاکی  ها و برجستگی های روی آن کمی سخت تر می باشد.

 

پیشنهاد نویسنده: قیمت کابینت آشپزخانه

 

می توانید از طریق لینک های زیر پروژه های مربوط به این مقاله را مشاهده کنید:

 

اگر از این نوشته لذت بردید و تمایل به کسب اطلاعات بیشتر داشتید، می‌توانید با شماره ۰۹۱۲۸۲۵۱۲۵۲ تماس بگیرید و از مشاوره کاملا رایگان متخصصان گریت کابینت در زمینه‌هایی مانند طراحی دکوراسیون آشپزخانه، تعمیرات و بازسازی آشپزخانه، سفارش و خرید انواع کابینت آشپزخانه و هر مورد و سوال دیگری استفاده کنید!

 

 

 

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 0 میانگین: 0]

دیدگاهتان را بنویسید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.