کابینت چوبی و کابینت روکش چوبی (بخش اول)

کابینت چوبی و کابینت روکش چوبی (بخش اول)

کابینت چوبی و کابینت روکش چوبی؛ بهترین مدل های کابینت آشپزخانه کلاسیک و مدرن ( قسمت اول )

در این مقاله قصد داریم در مورد کابینت چوبی آشپزخانه و روکش چوب اطلاعاتی را در اختیار شما قرار داده و سپس معایب و مزایای هر یک را به صورت جداگانه بررسی کنیم.

چوب طبیعی در خود حسی از تازگی و طبیعت را به همراه دارد و همراه با حسی نوستالژیک است.

این احساسات باعث می شود که ما رغبت و میل بیشتری به استفاده از چوب و یا طرح های چوبی در طراحی دکوراسیون داخلی خانه و آشپزخانه خود داشته باشیم.

کابینت چوبی و کابینت روکش چوبی از کابینت های محبوب و در عین حال گران قیمت بازار می باشند.

 

کابینت چوبی و کابینت روکش چوبی

کابینت آشپزخانه چوبی

کابینت آشپزخانه چوبی در هر دو سبک کابینت کلاسیک و کابینت مدرن طراحی و اجرا می ‌شود.

امروزه کابینت های آشپزخانه کلاسیک با متریال های مختلف طراحی و تولید می ‌شود اما در زمان های گذشته با استفاده از چوب طبیعی و در موارد خیلی کم با نئوپان و روکش ملامینه این کابینت های آشپزخانه طراحی و تولید می شدند اما امروزه با پیشرفت علم و تکنولوژی کابینت کلاسیک آشپزخانه با استفاده از متریال های گوناگونی قابل طراحی و اجرا هستند یکی از کابینت های پر طرفدار و پر کاربرد این سبک کابینت ممبران است که این کابینت نیز در هر دو سبک کلاسیک و مدرن قابل طراحی و اجرا می باشد اما استفاده از آن در سبک کلاسیک بیشتر بوده و پرکاربرد تر میباشد.

کابینت چوبی و کابینت روکش چوبی

باید به این موضوع اشاره کرد که به طور کلی  کابینت های آشپزخانه کلاسیک غیر چوبی همواره به دنبال ایجاد طرح هایی مشابه به طرح کابینت چوبی اما با قیمت مناسب تر از این کابینت ها می باشند.

زمانی که صحبت از کابینت چوبی می شود این کابینت ها شامل دو سبک کابینت های چوب می باشند.

در نوع اول مختلف کابینت مانند درب ها و بدنه  از چوب طراحی و ساخته می‌ شود که کابینت ای خاص و لاکچری و همچنین بسیار گران قیمت می باشند فضا ها و خانه های خیلی خاص و گران قیمت می باشند چوب های به کار رفته در این مدل از کابینت های آشپزخانه می توانند تنوع زیادی داشته باشند و می‌ توان از چوب های راش ، گردو ،روسی و غیره استفاده کرد.

نوع دوم کابینت های چوبی دارای یونیت ای از جنس چوب و روی و درب چوبی می باشد طبیعتاً این کابینت ها نسبت به کابینت تمام چوب قیمت پایین تری دارد.

آشپزخانه هایی که در آن از کابینت های چوبی استفاده شده است به دلیل خاصیت و زیبایی رگهای موجود روی چوب طبیعی  فضای زیبا و چشم نوازی ایجاد می کند.

رنگ های به کار رفته  بر روی  چوب طبیعی دارای انواع مختلف می باشد، در صورتی که نوع رنگ آمیزی کابینت های آشپزخانه به گونه ‌ای باشد که این موج ها را بیشتر نمایان کند کابینت های آشپزخانه جلوه ای خاص به خود می ‌گیرد.

برخی از رنگ ها به گونه ای هستند که منجر به بروز بیشتر خود رنگ چوب می شوند این رنگ ها شفاف و بی رنگ می باشند و زمانی که بر روی چوب مورد استفاده قرار می گیرند خود رنگ اصلی چوب جلوه بیشتر و زیبا تری پیدا می کند.

 

جمع بندی – کابینت چوبی و کابینت روکش چوبی

بعضی دیگر از این رنگ ها مثل رنگ های گروه قبلی شفاف و بی رنگ نمی باشند و بعد از استفاده از آنها رنگ اصلی چوب تغییر می ‌کند و به رنگ ‌هایی مثل قهوه ای، قرمز، شرابی ، عسلی و غیره متمایل می ‌شوند.

گریت کابینت | شرکت کابینت آشپزخانه گریت | wooden cabinet and wooden model cabinet 2 1

در موارد هم که قصد استفاده از رنگ سفید را برای کابینت ها دارند پیش از رنگ کردن کابینت ها موج ها و آوند ها را به رنگ قهوه ای ،طلایی یا نقره ای رنگ می کنند سپس روی آن از رنگ سفید استفاده می کنند دلیل این کار این است که با وجود موج ها و آوند ها حس چوب طبیعی به خوبی منتقل می شود.

قیمت کابینت آشپزخانه تمام چوب به نسبت سایر کابینت ها گران تر بوده و جزء کابینت های گرانقیمت محسوب می شود. طراحی و نصب کابینت چوبی نسبت به سایر کابینت ها زمان برتر است.

کابینت آشپزخانه کلاسیک تمام چوب یکی از کامل ترین سبک های کابینت میباشد که در طول سالهای طولانی این سبک از کابینت در تمام دنیا مورد استفاده قرار گرفته است و توانسته خود را در ذهن و سلیقه های مختلف مردم جهان جای دهد با وجود پیشرفته علم و تکنولوژی  و به وجود آمدن متریال های مختلف که هر کدام ویژگی ها و زیبایی های خاص خود را دارند اما هنوز برترین و اولین  متریال در صنعت دیزاین، چوب طبیعی میباشد.

 

می توانید از طریق لینک های زیر پروژه های مربوط به این مقاله را مشاهده کنید:

 

اگر از این نوشته لذت بردید و تمایل به کسب اطلاعات بیشتر داشتید، می‌توانید با شماره ۰۹۱۲۸۲۵۱۲۵۲ تماس بگیرید و از مشاوره کاملا رایگان متخصصان گریت کابینت در زمینه‌هایی مانند طراحی دکوراسیون آشپزخانه، تعمیرات و بازسازی آشپزخانه، سفارش و خرید انواع کابینت آشپزخانه و هر مورد و سوال دیگری استفاده کنید!

 

 

 

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 0 میانگین: 0]

دیدگاهتان را بنویسید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.