کاشی بین کابینتی برای آشپزخانه های خاص

کاشی بین کابینتی برای آشپزخانه های خاص

کاشی بین کابینتی برای آشپزخانه های خاص

زمانی که می خواهید آشپزخانه ای متفاوت را طراحی کنید ابتدا باید عناصر اصلی آن را بشناسید .

عناصر اصلی آشپزخانه عبارتند از کابینت ها ،صفحه کابینت ،پوشش دیوار و کف آشپزخانه می باشد که میان این عناصر باید هماهنگی وجود داشته باشد .

یک برنامه ریزی درست می تواند فضایی متفاوت را برایتان به همراه داشته باشد .این که کدام مواد و رنگ ها در کنار یکدیگر سازگار هستند و می‌توانند محیطی متفاوت را به وجود بیاورند اهمیت دارد .

آشپزخانه هایی که توسط طراح و معمار حرفه ای طراحی می شوند بسیار جذاب می باشند اما اگر قرار است که خودتان طراحی آن را به عهده بگیرید در  ابتدا بهتر است که اطلاعاتی در این خصوص را به یاد داشته باشید و آنها را مطالعه کنید.

اگر می خواهید اطلاعاتی در خصوص چیدمان آشپزخانه داشته باشید بهتر است که در این مطلب با ما همراه باشید.

 

پیشنهاد نویسنده: کابینت آشپزخانه

 

کاشی بین کابینتی برای آشپزخانه های خاص

انتخاب رنگ و مصالح در طراحی آشپزخانه

یکی از سخت‌ترین مرحله هایی که در طراحی داخلی آشپزخانه وجود دارد انتخاب رنگ و مصالح است .زمانی که هر وسیله ای را می خواهید تغییر دهید کاملا دقت داشته باشید که جایگزین آن یک وسیله را قرار دهید تا بتواند در تعامل با سایر وسایل باشد.

کاشی بین کابینتی

کاشی بین کابینتی

همیشه برای تغییرات در آشپزخانه سعی کنید تا از این عنصر خاص شروع کنید بسیاری از طراحان به دو دلیل کار طراحی کابینت ها را در ابتدا آغاز می‌کنند .دلیل اول این است که به عنوان اصلی ترین تجهیزات اشپزخانه هستند که ماندگاری آنها نسبت به سایر اجزا بالاتر است و دوم اینکه گران ترین بخش در طراحی آشپزخانه به حساب می‌آید.

کابینت ها می توانند دکوراسیون آشپزخانه را تغییر دهند اما تا زمانی که می توانید دست به تعویض آنها نزنید اگر به فکر بازسازی کابینت ها افتاده اید بهتر است که با تغییرات جزئی ظاهر آنها را تغییر دهید.

کابینت ها از وسایلی هستند که فضای زیادی در آشپزخانه را اشغال می کنند برای همین به عنوان نقطه مرکزی در طراحی به حساب می آیند.

علاوه بر آن کابینت ها می توانند با تضادی که در آن‌ها وجود دارند و فضای متفاوت را به وجود بیاورند .

البته انتخاب رنگ این کابینت ها بهتر است که متناسب با فضایی که در اختیارتان قرار گرفته است انتخاب شود برای مثال کابینت های روشن محبوبیت بیشتری دارند و  در خانه های کوچک امروزی جایگاه بیشتری دارند.

 

کاشی های آشپزخانه

معمولا دیواری که در بین کابینت ها قرار دارد ساده و بدون طراحی است .

اما امروزه طراحان با توجه ویژه‌ای که بر روی این قسمت داشتند توانستند طراحی های متفاوتی را در این زمینه به وجود بیاورند .

برای مثال از متریال های مانند چوب ،آجر ،سنگ و کاغذ دیواری می توان برای آن بخش استفاده کرد .

کاشی ها علاوه بر نقش موثری که در ظاهر آشپزخانه دارند هنگام پختن غذا اگرلکه و خوراکی بر روی آن ها ریخته شوند به راحتی تمیز می شوند و این یکی دیگر از دلایلی است که طراحان کاشی ها را برای طراحی داخلی آشپزخانه یعنی در بین کابینت ها استفاده می کنند.

کابینت ها می توانند در ترکیب با متریالی که در بین کابینت های بالا و پایین انتخاب می‌شوند دارای تضاد باشد .

همین تضاد می‌تواند فضای آشپزخانه را جذابتر کند در نهایت چه از رنگ تیره و چه از رنگ روشن استفاده می کنید سعی کنید که همه آنها با یکدیگر در تعادل باشند.

 

انتخاب صفحه کابینت

صفحه کابینتی که قرار است برای طراحی آشپزخانه انتخاب کنید باید با مدل آشپزخانه و بودجه‌ای که در اختیار دارید هماهنگ باشد .

اما مهمتر از همه سبکی است که با خلق و خوی شما سازگاری دارد .

شما قرار است مدت زیادی را در آشپزخانه سپری کنید و حس و حال روزانه تان را از آن محیط دریافت می کنید.

سنگ مرمر با ظاهر لوکسی که دارد می‌تواند برای صفحه کابینت مناسب باشد .برای همین استفاده از آن در خانه هایی که هزینه بسیاری را می خواهند پرداخت کنند معمولاً استفاده می‌شود .

سنگ گرانیت هم از جمله متریال هایی است که برای صفحه کابینت مناسب است و محبوبیت بسیاری در سال‌های اخیر پیدا کرده است که در برابر حرارت مقاومت بسیاری از خود نشان می دهد.

معمولاً استفاده از سنگ مرمر هزینه بسیاری دارد و وزن آن هم سنگین می باشد اما از لحاظ لوکس بودن محیطی متفاوت را در اختیار شما قرار خواهد داد.

اغلب فکر کنید برای تزئینات داخلی آشپزخانه از متریالی استفاده کنید که جلوه متفاوتی داشته باشد و علاوه بر زیبایی کارآمد بودن آن هم اهمیت دارد .

به دلیل اینکه شما در طول روزانه وسیله هایی بر روی آن می گذارید و حتی ممکن است غذا صرف کنید و گاهی اوقات هم وسیله های سنگین بر روی آن قرار می دهید؛پس بهتر است که یک متریال با کیفیت در آنجا وجود داشته باشد تا بتواند سالیان سال ماندگاری داشته باشد.

 

انتخاب کاشی بر اساس رنگ کابینت ها

با وجود اینکه کابینت عناصری بسیار کاربردی است اما نمی توان کاشی و صفحه کابینت را جدا در نظر گرفت .

کابینت به عنوان یکی از اصلی‌ترین تجهیزات در آشپزخانه وجود دارد که متریال هایی که در کنار آن قرار می‌گیرند بهتر است با کیفیت و زیبا انتخاب شوند .

کاشی های متنوع از جمله ساده ؛طرح دار ؛تیره یا روشن وجود دارد که هرکدام متناسب با فضای می‌تواند انتخاب شود.

آشپزخانه

آشپزخانه

کاشی های سفید محبوبیت بیشتری نسبت به سایر  کاشی ها دارند برای همین طراحان داخلی سعی می‌کنند که رنگ اصلی را سفید قرار دهند و سایر رنگها را با این در ترکیب کنند .

برای کابینت و کاشی هایی که از این رنگ استفاده می شوند اغلب افراد ترجیح می‌دهند که از رنگ‌های متضاد مانند مشکی در ترکیب با آن استفاده نمایند.

 

پیشنهاد نویسنده: کابینت مدرن

 

انتخاب کاشی با طرح های هندسی

همانطور که در ابتدای مطلب به آن اشاره کردیم این کابینت هایی با رنگ روشن انتخاب می شوند بیشتر از کابینت های تیره محبوبیت دارند .

اگر کابینت های روشن را انتخاب کرده اید دیگر نیاز نیست که حتما آن را با یک رنگ تیره و متضاد ترکیب کنید به جای آن می توانید طرح های متنوعی بر روی آن به کار گیرید .

برای مثال کاشی هایی که دارای اشکال هندسی هستند دارای ظاهری ساده و شیک می باشند که به آشپزخانه حس و حال دیگری می‌دهند .این مدل از کاشی ها می توانند در خانه های مدرن بیشتر کاربرد داشته باشند.

 

کاشی های طرح دار بین کابینتی

بر اساس طرحی که طرح ها بر روی کاشی ها قرار می دهند معمولاً ترکیب کاشی های طرح دار و رنگی با کابینت های روشن بهترین گزینه بودند .

امروزه استفاده از این ترکیب در طراحی داخلی آشپزخانه بسیار محبوبیت پیدا کرده است.

حتی کاشی هایی که در خانه های کوچک و بزرگ از آن مدل استفاده میشود و محدودیتی از نظر فضا ندارد.برای همین بهتر است که از این متریال برای خانه هایی که مد نظرتان است ایتفاده کنید.

 

در پایان

اگر به آشپزخانه های خاص علاقمند هستید سعی کنید از نمونه های متنوعی که در دنیای طراحی وجود دارد استفاده کنید.

برای خانه هایی که توجه به جزئیات در طراحی صورت می گیرد معمولا افراد حس و حال زیباتری دارند.

زیرا انرژی خود را از محیط زندگی شان دریافت می کنند.

 

پیشنهاد نویسنده: قیمت کابینت روکش چوب

 

می توانید از طریق لینک های زیر پروژه های مربوط به این مقاله را مشاهده کنید:

 

اگر از این نوشته لذت بردید و تمایل به کسب اطلاعات بیشتر داشتید، می‌توانید با شماره ۰۹۱۲۸۲۵۱۲۵۲ تماس بگیرید و از مشاوره کاملا رایگان متخصصان گریت کابینت در زمینه‌هایی مانند طراحی دکوراسیون آشپزخانه، تعمیرات و بازسازی آشپزخانه، سفارش و خرید انواع کابینت آشپزخانه و هر مورد و سوال دیگری استفاده کنید!

 

 

 

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 0 میانگین: 0]

دیدگاهتان را بنویسید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.