اهمیت بازسازی فروشگاه پارچه
بازسازی فروشگاه پارچه در این مدل مغازهها و فروشگاهها امری مهم و ضروری است. در صورتی که ساختمان بنای خوبی نداشته باشد، نمیتوانید ویترین و درون آن را طوری که میخواهید و فکر میکنید تاثیر دارد بچینید. تا وقتی که طراحی و دکور مغازه بر راساس اصول و قواعد آن باشد؛ تجربهی خریدی آسان و لذت بخش را در ذهن مخاطبان به یادگار میگذارد.
قفسهبندی مغازه پارچه فروشی اولین آیتمی است که مشتریان در بدو ورود به مغازه آنها را نگاه میاندازند و سریع میخواهند رنگ و طرح مدنظرشان را پیدا کنند. یک مغازهی پارچه فروشی با قفسههای بهم ریخته، دکوری نامرتب اصلا مورد اقبال و استقبال مشتریان قرار نمیگیرد و خیلی زود باید به فکر شغلی دیگر باشید! در ادامه یک سری نکات مهم و مدل چیدمان مغازه پارچه فروشی را بیان میکنیم و با به کارگیریشان در فروشگاه و یا مغازه پارچه فروشیتان، در طول زمان شاهد افزایش تعداد مشتریان و در نهایت بازده فروشتان خواهید شد و در طولانی مدت، تبدیل به نام و برند در حوزهی خودتان میشوید!
قصد بازسازی فروشگاه خود را دارید؟ این مقالهها مخصوص شما هستند!
اهمیت دکوراسیون در بازسازی فروشگاه پارچه
محصولی که در این مغازهها به فروش میرسد، یعنی پارچه، از تنوع بسیار زیادی برخوردار میباشد و همین یک نقطه مثبت برایتان است. میتوانید از تنوع رنگها و طرحهای پارچهها بهره ببرید و با کمی خلاقیت در بازسازی ساختمان خود یک دکوراسیون بینظیر و چشم نواز را طراحی کنید.
وجود یک کمد دیواری ریلی و یا کمد دیواری با درب ساده در مغازههای پارچه فروشی واقعا الزامی است. برای این که کمد دیواریها علاوه بر اینکه جادار میباشند؛ فضای کمتری را هم اشغال میکنند. شما میتوانید از طراح بخواهید آن را در هنگام دکور زدن بسازد؛ همچنین ویترین پارچه فروشی را فراموش نکنید و تمرکز بیشتری بر روی دیزاین آن بگذارید. از نمونهها و الگوهای به روز استفاده کنید. از آنجایی که مخاطبان اصلیتان، معمولا خانمها هستند و همیشه به دنبال طرحهای جدید، شیک و لاکچری میگردند؛ پس حتما باید ویترینتان را در بازههای زمانی مختلف تغییر بدهید و به روز و مدگرا باشید.
نورپردازی در بازسازی فروشگاه پارچه
نورپردازی و تنظیم آن در هر دکور و ویترینی باید باشد و به آن اهمیت داد. در صورتی که به درستی نیز تنظیم بشوند و بسیار زیبا و خیره کننده میشود. اصول نورپردازی در مغازههای تجاری پارچه فروشی باید اینگونه باشد که نور مستقیم بر روی سطح پارچهها بتابد. در این حالت ظاهری زیبا به مشتری نمایش داده میشود. نورهای زرد رنگ، جلوه و نمایی متفاوت نسبت به سایر نورها دارند و همینطور باید به زاویه نور نیز در هنگام نورپردازی نیز دقت شود.
قسمتبندی دکوراسیون مغازه پارچه
تقسیمبندی در دکور مغازه به دو صورت انجام میشود:
- در مدل اول الگوهایی به کار برده میشود که همه کالاها و محصولات، به صورت منظم در کنار هم قرار میگیرند.
- در مدل دوم، طراحی ویترین و دکور طوری انجام میشود که همه نمای داخلی مغازه از ویترین کاملا مشخص باشد. با گذر زمان طراحیها به سمت مدرن میروند و بیشتر افراد ترجیحشان این است که وارد مغازه بشوند و با دیدن محصولات و مقایسه آن ها، کالای خودشان را انتخاب کنند.
بازسازی فروشگاه پارچه با طراحی قسمت ورودی
اصلی ترین بخش در همه مغازه ها، قسمت ورودی است. با این تفاسیر باید یک سبک خاص برای دکور آن در نظر بگیرید. یک ورودی مناسب میتواند مشتریان بیشتری جذب کند و مشتریان را وادار به وارد شدن به مغازه میکند. حتما برایتان پیش آمده است که در هنگام ورود به برخی از مغازه ها، یک حس آرامشی را دریافت کرده باشید. در طراحی دکور این قسمت، جزئیات را حتما در نظر بگیرید و استفاده از ترکیب رنگهای سفید و طلایی؛ میل خرید مشتری را بیشتر میکند.
اهمیت دیوار سمت راست در بازسازی فروشگاه پارچه
این امر ثابت شده است که بیشتر افراد، در هنگام ورود به مغازه، به سمت راست نگاه میاندازند و یا از این سمت شروع به گشت زدن در آنجا میکنند. از نظر روانشناسی باید این بخش را هوشمندانه طراحی کنید؛ پس باید یک لاین رفت و آمدی قابل دسترس را درنظر بگیرید. در وسط فروشگاه رگالهایی از محصولات بگذارید و از اطراف با راهروهایی، مشتریان را به سمتشان هدایت نمایید.
چرا دکوراسیون پارچه فروشی مهم است؟
آیا تا به حال سعی کردهاید در مغازههای کسل کننده، بهم ریخته و تنگ گشت بزنید؟ آیا احساس ناامیدی یا ناراحتی کردید؟ تا به حال چند بار مایوسانه از یک فروشگاه خارج شدهاید و دلیل آن خارج شدن سردرگمی و آشفتگی قفسههای نامرتب در دکور مغازه بوده است که نتوانستهاید آن چه را که میخواستید، در بین اجناس پیدا کنید؟ یک مغازهی پارچه فروشی نامرتب به هیچ وجه مورد توجه مشتریان نیست و یافتن و انتخاب پارچههای مناسب را دشوار میکند.
این که آیا شما یک مغازه فروش پارچه به صورت عمده دارید و یا خرده فروشی پارچه را انجام میدهید اهمیت چندانی ندارد، این پنج مرحله مفید درباره بازسازی و نوسازی و طراحی دکور مغازه را حتما بخوانید! اطمینان حاصل کنید که مشتریان شما در خرید از پارچه فروشیتان تجربه لذت بخشی دارند. از آنجا که فروشگاههای آنلاین در رقابت با خریدهای حضوری بسیار عالی عمل میکنند نیاز به داشتن یک دکور مغازه با کیفیت خوب را برای جذب مخاطب افزایش میدهند.
پارتبندی مغازه پارچه فروشی
قفسهبندی مغازه پارچه فروشی اگر به هم ریخته باشد، مشتریان شما به سختی میتوانند انواع مختلف طرحهای زیبا را از هم تشخیص بدهند. به هم ریختگی، کار برداشتن پارچه از قفسه را نیز سختتر خواهد کرد. رولهای پارچهای روی هم چیده شده نیز روی هم سایه میاندازند و مانع دید برخی دیگر خواهند شد. قفسههایی از این دست تنوع شگفت انگیز چاپ، رنگ و پارچههای با کیفیت عالی را که به نمایش گذاشتهاید را نشان نمیدهد.
قفسههای دیواری هزینه ساخت کمتری دارند، قفسهبندی راهی برای نظم پارچههای شماست و فضای کمتری را اشغال میکند. پارچهها روی قفسههای دیواری چیده میشوند. قفسهبندی باعث از بین رفتن پشتههای پارچهای میشود و به شما این امکان را میدهد، پارچههای خود را به صورت مرتب و مرتب نگه دارید. این چیدمان باعث میشود تا خیاطان و خریداران عمده بتوانند در محدودهی خارقالعاده و واضح شما جستجو کنند.
رگال پارچه فروشی
آویزان کردن پارچه از در و دیوار را متوقف کنید! نمایش نمونه پارچهها را با ایجاد نمونههایی انجام دهید که مشتریان شما بتوانند به راحتی از طریق آنها تمامی طرحها را ببینند. به این ترتیب مشتریان قادر به دیدن تمام نمونه پارچهها هستند بدون اینکه با کل رول پارچه رو به رو باشند. استفاده از نمونهبندی به شما کمک میکند تا نیازی به نمایش تعداد زیاد رول نباشد. این نوع رگالبندی از به هم ریختگی مغازه جلوگیری میکند و تجربه خرید مشتری شما لذت بخش و به یاد ماندنی میکند.
مدل چیدمان مغازه پارچه فروشی
مدل چیدمان در بازسازی فروشگاه پارچه فروشی اگر سازماندهی شده باشد، جستجوی پارچههای دلخواه را برای مشتریانتان ساده میکند. عکس بالا مدل چیدمان پارچههایی را که براساس رنگ مرتب شده اند نشان میدهد. با انجام این کار، مشتری را بسیار آسان به رنگ و نمونه دلخواه راهنمایی میکنید، بودن نمونههای شبیه در کنار هم بازه خرید مشتری را افزایش میدهد که میتواند مشتری را ترغیب به خرید بیشتر کند. بسیار عالی! شما همین الان یک فرصت عالی برای فروش بیشتر ایجاد کردهاید.
ایده دادن به مشتری در دکوراسیون پارچه فروشی
در روند بازسازی و نوسازی مغازه را با خلاقیتها و ایدههای خود تزئین کنید تا نشان دهید چگونه میتوان از پارچهها استفاده کرد. این یکی از بهترین روشها برای متقاعد کردن مشتریان برای خرید پارچه است. از طریق این موارد میتوانید پارچههایی که با هم ست میشوند و انواع لباسهایی که پارچه برای آنها مناسب است پیشنهاد دهید. پارچهها را روی مانکن به نمایش بگذارید، بهترین و نفیسترین پارچهها را برای دیدن مشتریان به نمایش بگذارید.
چند روش ابتکاری برای نمایش پارچههای خود بیابید و یک فضای سرگرم کننده برای خرید مشتریان ایجاد کنید. با این کار مطمئناً تجربه به یادماندنی را به مشتریان خود میدهید تا آنها به خریداران همیشگی تبدیل شوند. تنها از مانکن استفاده نکنید! چیزی متفاوت و فریبنده ایجاد کنید. جاذبههای مختلف و ابتکاری، توجه مشتریان را به خود جلب میکند. این روش بسیار موثرتر از روشهای معمولی است و پارچههای شما را به روشی سرگرم کننده و خلاقانه به مشتریان نشان میدهد. پارچهها را به یاد ماندنی کنید!
دکور مغازه پارچه فروشی خود را روشن و زنده نگه دارید
دکور مغازه پارچه فروشی روشن به معنای پارچههای پر جنب و جوش و فضایی شاد است! نورپردازی صحیح روی پارچهها بسیار با اهمیت است تا رنگهای غنی واقعی آنها نشان داده شود و مورد توجه قرار گیرد. یک فروشگاه گرم و روشن با ظاهری دوستانه، در جلب نظر خریداران کمک میکند.
اگر از این نوشته لذت بردید و تمایل به کسب اطلاعات بیشتر داشتید، میتوانید با شماره ۰۹۱۲۸۲۵۱۲۵۲ تماس بگیرید و از مشاوره کاملا رایگان متخصصان گریت کابینت در زمینههایی مانند طراحی دکوراسیون آشپزخانه، تعمیرات و بازسازی آشپزخانه، سفارش و خرید انواع کابینت آشپزخانه و هر مورد و سوال دیگری استفاده کنید!