بازسازی مغازه لوازم خانگی

بازسازی مغازه لوازم خانگی

اصول بازسازی مغازه لوازم خانگی

هر وقت نام بازسازی و نوسازی مغازه به میان می‌آید بیشتر فکرمان سمت تغییر ویترین مغازه معطوف می‌گردد؛ اما اصول بازسازی مغازه تنها شامل ویترین نیست. درست است که ویترین مغازه یکی از اساسی‌‌ترین قسمت‌هاست و مشتری با دیدن این قسمت از مغازه تشویق می‌شود که پا به مغازه بگذارد یا خیر، اما بقیه عناصر مغازه نیز هر کدام نقش خود را باید به خوبی انجام دهند تا نهایتا موفق شوند مشتری را دست پر از مغازه و یا واحد تجاری به خانه بفرستند.

هرچقدر که ویترین مغازه شما متفاوت از رقبا باشد و خاص‌‌تر باشد مشتریان متفاوت‌‌تر و خاص‌‌تری را جلب می‌کند و شما را به هدفتان نزدیک‌‌تر می‌کند. هر مبلغی برای ویترین مغازه خرج کنید دقیقا بر روی سوددهی تاثیر دارد، اگر شما هم می‌خواهید از رقبایتان عقب نمانید، به دنبال خدمات بازسازی تجاری هستید، نمی‌دانید از کجا شروع کنید یا هنوز درمورد انجام دادن یا ندادن بازسازی اداری و تجاری مردد هستید، این مقاله از شرکت بازسازی گریت را از دست ندهید!

 

قصد بازسازی مغازه لوازم خانگی خود را دارید؟ این مقاله‌ها را از دست ندهید!

 

 

نقش ویترین در بازسازی واحدهای تجاری

ممکن است شما به تازگی مغازه‌‌ای دراختیار گرفتید، خریدید و یا اجاره کردید که قبلا کاربری دیگری داشته، مثلا پیش‌‌تر شال و روسری فروشی بوده، اما اکنون قصد دارید در آن لوازم کادویی و کریستال بفروشید، یا شاید می‌خواهید در همان شغل و مغازه قبلی خودتان تغییرات موثری پدید آورید، نوسازی کرده و یا طراحی دکور مغازه را عوض کنید. به هر حال نمای مغازه اولین جز بنا است. اولین جایی که ذهنیت مشتری درباره شما شکل می‌گیرد ویترین است.

بازسازی مغازه لوازم خانگی

بهتر است ویترین خوانا و شفاف باشد و دقیقا کار شما نشان دهد، درست است که ایجاد سوال در ذهن مشتری آن‌ها را ممکن است به مغازه شما برای کنجکاوی بکشاند، اما تعداد بیشتری را هم که حوصله پیگیری ابهاماتشان را ندارند از دست می‌دهید.

درهنگام بازسازی تجاری ویترین باید ابتدا به تناسب اندازه و ارتفاع چیزی که قرار است در آن بگذاریم فکر کنید. آیا عروسک‌های مانکنی در ویترین خواهند ایستاد؟ یا فقط چند عدد چوب لباسی قرار است لباس‌ها را نمایش دهند؟ آیا ویترین ما شامل اجناس گرانبهاست و نیاز به قفسه بندی دقیق و ظریف دارد یا خیر؟ پس در ابتدا با توجه به کالایی که قرار است به نمایش بیاید عمق و ارتفاع و اندازه ویترین را تغییر می‌دهیم. ویترین‌هایی که دید به داخل مغازه ندارند معمولا کمتر موفقند، مشتری دوست دارد داخل مغازه را هم کمی از بیرون ببیند. پس می‌توان حداقل در قسمت‌هایی دید را باز گذاشت.

بازسازی مغازه لوازم خانگی

این روزها لایه‌های نورپردازی در طرحی داخلی همه جا را زیبا‌‌تر کرده است و در هنگام بازسازی مغازه، حتما از نورپردازی خوبی در ویترین بهره ببرید. نور، خیره کننده چشم است و انرژی دارد. در این میان از جادوی رنگ و نور و تاثیر این دو روی هم استفاده کنید. وقتی می‌گوییم نور، منظورمان نور شدید بسیار روشن نیست، منظور استقاده از نور متمرکز بر روی قسمت‌های خاصی است که کالا‌ها در آن خواهند درخشید.

 

نوسازی ویترین مغازه لوازم خانگی

رنگ در ویترین بسیار مهم است ویترین را طوری بازسازی کنید که براحتی بتوانید هر از مدتی با رنگ‌ها بازی کنید. در برخی فصول و برخی مناسبت‌ها اگر بخواهید به روز باشید باید ویترین شما قابلیت انعطاف داشته باشد. روز مادر، روز ولنتاین و مثلا فصل پاییز، عید نوروز ایامی هستند که شما با تغییر ویترین، مشتری جذب می‌کنید.

ویترین مغازه‌های کنار را در نظر بگیرید و سعی کنید کاملا خلاق، جسور و متفاوت باشید. ویترین مغازه‌ی شما باید حس خانگی بودن، کیفیت بالا و راحتی داشته باشد. لوازم را در ویترین طوری بچینید که اقتدار برند شما را نمایش دهد و در عین حال رهگذران را به یاد چیدمان لوازم خانگی در خانه انداخته باشد.

 

اهداف بازسازی مغازه لوازم خانگی

شاید هدف از بازسازی استفاده بهتر از فضای درونی مغازه است، قرار دادن محلی بهتر برای پیشخوان و محل تسویه حساب، تغییر محل قرار گیری طبقه‌ها و قفسه‌های داخلی، ساخت مجدد طبقه بندی ها، محلی برای تست کردن لوازم خانگی، نورپردازی بهتر و متمرکزتر روی اجناسی که برای فروش گذاشته‌اید و موارد دیگر.

بازسازی مغازه لوازم خانگی

گاهی هم بازسازی فضای داخلی جهت ایجاد امنیت و جلوگیری از ربوده شدن اجناس است. در این حالت هم پس از شنیدن نیاز‌های کارفرما باید طراحی انجام شود. بهتر است در هنگام بازسازی مغازه از طراح بخواهید شمای سه بعدی آن را به شما نشان دهد تا از هزینه‌های اضافه و دوباره کاری‌ها پرهیز شود.

گاهی فقط خودمان به دلایل شخصی نیاز است تغییر دکور دهیم و گاهی اوقات در یک مجتمع تجاری مجبور به بازسازی عمومی می‌شویم. این بازسازی‌های کلی بیشتر برای رفع خطرات احتمالی از قبیل ریزش ساختمان، بازسازی لوله کشی ها، تعمیرات اساسی مورد نیاز است. بهتر است زمان این بازسازی را اگر فوریت ندارد به زمان رکود بازار مثلا فصل زمستان موکول کنیم تا ضرر مالی کمتری به صاحبان مشاغل برسد.

 

در، دیوار، سقف و کف مغازه

در هنگام بازسازی مغازه می‌توان نوع دیوارپوش و کف‌پوش و حتی نمای سقف را تغییر داد. استفاده از انواع کاغذ دیواری، کاغذ دیواری سه بعدی، کف پوش‌هایی متناسب با کالا و یا خدمات در حال ارائه در مغازه می‌تواند تغییرات خوب و مثبتی را پدیدار کند. به خصوص این روزها کاغذ دیواری‌هایی مخصوص واحد‌های تجاری طراحی شده‌‌اند که جلوه زیبایی به مغازه شما خواهند داد.

بازسازی دفتر مشاور

در هنگام بازسازی مغازه، اگر مقدور است پنجره‌‌ای به بیرون باز کنید تا از نور طبیعی بهترین استفاده را داشته باشید. برای درب ورود هم اگر امکانش هست از درب‌های اتوماتیک استفاده کنید تا هم مشتری راحت‌‌تر وارد و خارج شود و هم مدام مجبور به تمیز کردن درب بخاطر جای دست نباشید.

 

تعبیه امکانات خاص در بازسازی مغازه لوازم خانگی

در هنگام بازسازی مغازه لوازم خانگی، اگر فضای بزرگی در اختیار دارید می‌توانید به امکانات رفاهی دیگری برای مشترین خود فکر کنید. مثلا قرارداد مبلمان در گوشه‌‌ای از فروشگاه، یا تعبیه یک پارک کوچک بازی برای بچه‌ها که این امر باعث می‌شود مشتریان با خیال آسوده‌‌تر در فروشگاه شما بمانند.

می‌توانید در گوشه‌ای آب‌سردکن و تی‌بگ قرار دهید. گاهی قرار دادن مانیتور هم می‌تواند در هنگام بازسازی مغازه تغییر مثبتی باشد، به عنوان مثال کسی که از تماشای فوتبال خود صرف نظر کرده تا خانواده اش خرید کنند، بسیار خشنود خواهد شد اگر بتواند در زمان خرید آن‌ها، فوتبال را پیگیری کند.

 

عوامل مخرب در بازسازی مغازه لوازم خانگی

  • عدم برنامه‌ریزی درست یا جابه‌جایی زمان بازسازی مغازه لوازم خانگی: یکی از این عوامل، زمان است. شما پیش‌بینی کردید که ظرف مدت سه هفته بازسازی مغازه لوازم خانگی تمام است اما پس از شروع با مواردی مواجه می‌شوید که زمان بازسازی را سه ماهه می‌کند. همسایگان شما شاکی می‌شوند، هزینه‌ها بالا میرود و کار و کاسبی خودتان هم که تعطیل شده. پس مراقب پیش‌بینی درست زمان باشید و دست از خوش‌خیالی بردارید.
  • اشتباهات در محاسبه‌ی بودجه: از دیگر عوامل مخرب در بازسازی، هزینه است. پول کم می‌آورید. فکر می‌کردید برای طبقه بندی نیاز به ۴ صفحه ام دی اف دارید که قیمت آن مثلا ۱۰۰ تومان است بعد از دست بکار شدن متوجه می‌شوید ام دی اف گران شده و ضمنا ۶ صفحه نیاز دارید. همچنین قیمت زیر سازی را هم در نظر نگرفته بودید.
  • تحقیق نکردن و عقد قرارداد با یک شرکت نابلد: عامل دیگر انتخاب اشتباه فرد متخصص است. شخصی را انتخاب می‌کنید که تجربه کافی برای انجام کار شما ندارد. کل هزینه را بر باد رفته بدانید. سرامیکی می‌چسباند بدون ملات کافی، از یکماه بعد سرامیک‌ها یا لق هستند یا لب پر.

بازسازی مغازه لوازم خانگی

  • خوش‌خیالی و نسپردن کارها به یک متخصص: از عوامل مخرب دیگر اعتماد به نفس کاذب است. اگر تخصص کافی برای انجام کاری دارید عالی‌ست. اما وقتی تخصص انجام کار خاصی را ندارید خوب است بودجه خود را هدر ندهید و بجای صرفه جویی، دوباره کاری را مهمان مغازه خود نکنید. کاغذ دیواری مرغوب و بهترین چسب را به فکر این که نصبش آسان است می‌چسبانید. تمام درز‌ها پدیدار است. مقدار زیادی کاغذ هدر داده‌‌اید و اگر چسب‌ها از بین کاغذ‌ها نشت نکند حتما حباب‌های هوایی دارید که کل کار را زشت خواهد کرد. پس لطفا کار را به کاردان بسپارید و از نتیجه کار لذت ببرید. ضمن اینکه مقدار زیادی رنگ، چسب و یا سنگ روی دستتان نمانده است.

بازسازی مغازه لوازم خانگی

اگر از این نوشته لذت بردید و تمایل به کسب اطلاعات بیشتر درمورد بازسازی مغازه لوازم خانگی داشتید، می توانید با شماره ۰۹۱۲۸۲۵۱۲۵۲ تماس گرفته، از مشاوره واتساپی استفاده کرده یا از طریق فرم زیر با ما در ارتباط باشید!

     

     

     

    برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
    [کل: ۱ میانگین: ۵]

    پیام بگذارید

    آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.