رفع پوسیدگی کابینت های کلاسیک

رفع پوسیدگی کابینت های کلاسیک

رفع پوسیدگی کابینت های کلاسیک

یکی از کابینت هایی که بسیار پرطرفدار است و در سبک کلاسیک ساخته می‌شود که مدل‌های مختلفی از آن را می‌توان به وسیله متریال های ممبران و چوب اجرا کرد کابینت های کلاسیک هستند که محبوبیت بسیار بالایی را در دنیای طراحی به خود اختصاص داده است.

اما تا به حال برای شما پیش آمده که بدانید به کدام یک از کابینت‌ها کلاسیک گفته می‌شود و علت این نامگذاری چیست؟ جواب شما را در ادامه این محتوا خواهیم داد. در ادامه این محتوا با ما باشید.

به طور  کلی نقطه مقابل سبک مدرن کلاسیک می باشد این دو سبک بهترین سبک هایی هستند که در طراحی داخلی از آنها استفاده می‌شود و هر کدام دارای استانداردهایی در هنگام طرحی هستند که نشان دهنده آن می باشد.

رفع پوسیدگی کابینت های کلاسیک

پیشینه سبک کلاسیک

این سبک یک جنبش هنری بوده است که مربوط به قرن هفدهم و منشأ آن در اروپا رواج پیدا کرده است.

کابینت

کابینت

آثاری که به صورت کلاسیک در رشته‌های هنری وجود داشته‌اند که نشان دهنده احساسات نوستالژیک برای ما بودند. اما از این در طراحی دکوراسیون داخلی خانه هم استفاده می شود که امروزه طرفداران بسیاری دارد.

 

کابینت کلاسیک

هنگامی که به این آشپزخانه وارد می‌شویم اولین چیزی که به چشم ما می آید کابینت هایی است که برای بهینه سازی فضا قرار گرفتند که علاوه بر آن ظاهر زیبای آنها هم در زیبایی محیط تأثیرگذار است. اما این کابینت آشپزخانه در زمان‌های گذشته تنها قسمت هایی بودند که با متریال چوب یا فلز ساخته می شدند و تنوع بالایی برای ساخت آنها وجود نداشته است.

همین موضوع باعث شده که طراحی داخلی منازل در کمتر صورت گیرد و افراد کمتری از آن استقبال کنند. اما با گذشت زمان و متدهای روز و دستگاه های پیشرفته که در بازار به وجود آمده است نمونه های متنوعی از متریال ها در دنیای طراحی ورود پیدا کند که توانسته است کابینت آشپزخانه متنوعی را به وجود بیاورد.

کابینت کلاسیک

کابینت کلاسیک

یکی از این کابینت هایی که طرفداران بسیاری هم دارد کابینت کلاسیک است. این کابینت دنباله هنر طراحی داخلی به این سبک را نشان می‌دهد و همه آثاری که در سبک کلاسیک وجود دارد بر روی آن نمایان است.

در سبک کلاسیک معمولاً سادگی و بی آلایش بودن وسیله ها کمتر دیده می‌شود که معمولاً نقش و نگار بر روی این کابینت ها زیاد دیده می شود و استفاده از پاخور و تاج های پر نقش در کنار کابینت ها خودنمایی می‌کند.

برای مثال در کابینت های مدرن تنها از بدنه استفاده می شود دیگر پاخور و تاج های پر نقش ان جایگاهی ندارد.

علاوه بر مواردی که گفته شد و در آشپزخانه های کلاسیک معمولا از بوفه هایی که درب شیشه ای دارند استفاده می شود که وسایل و ظروف دکوری بهتر دیده شود.

از دیگر ویژگی‌هایی که در کابینت های کلاسیک مشاهده می شود قرینه بودن است. به طور کلی طراحی آشپزخانه کلاسیک بر اساس قرینگی اجرا می گردد. همان طور که گفتیم کابینت های کلاسیک معمولاً از جنس چوب یا ممبران استفاده می‌کنند و صرفاً استفاده از کابینت های ی با رنگ تیره نیست که این آشپزخانه‌ها را طراحی می‌کند؛ استفاده از رنگ هایی مانند سفید و مرواریدی و حتی بژ که برای کابینت های کلاسیک ظاهری سنگین و جذاب را به وجود می آورند مناسب هستند.

 

کابینت کلاسیک سفید

همانطور که گفتیم تنوع رنگ بندی کابینت ممبران بسیار بالاست و همین موضوع باعث شده است که نمونه های متنوعی از این کابینت ها در آشپزخانه ها اجرا گردد.

رنگ سفید از دسته رنگ هایی است که به راحتی می‌تواند در ترکیب با سایر متریال ها و المان های موجود در آشپزخانه خود را تطبیق دهد.

استفاده از رنگ سفید در کابینت های کلاسیک یک محیط دلنشین و دوست داشتنی را به وجود می‌آورد و در کنار پنجره های بزرگ و نورگیر یک فضای متفاوت را به وجود می آورد.

 

نگهداری کابینت های کلاسیک

همانطور که گفته ایم کابینت هایکلاس از متریال چوب و ممبران ساخته می‌شوند.

کابینت های ممبران به دلیل اینکه از مغزی ام دی اف تشکیل شدند باید آنها را در برابر رطوبت و آب محافظت کنید البته تا زمانی که شکاف و یا خط و خش بر روی این کابینت وجود نداشته باشد نگهداری آن آسان می باشد. اما به محض اینکه این موارد را روی آن مشاهده کرده اید سعی کنید که آنها را پر نمایید تا رطوبت به درون آن نفوذ نکند به دلیل اینکه رطوبت موجود در ام دی اف باعث می‌شود که به مرور زمان صفحه‌کابینت خود را از دست بدهد و دیگر کاربرد اولیه را نداشته باشد.

نگهداری کابینت

نگهداری کابینت

اما اگر دیر متوجه این موضوع شدیم و رطوبت ام دی اف شما نفوذ کرده بود می توانید به وسیله سشوار  آن را خشک نمایید و یا آن را از قسمت لولا خارج کنید و در مقابل نور خورشید قرار دهید تا کاملاً خشک شود.

آسیب دیدگی اگر در قسمت لولای کابینت ها باشد خودتان به راحتی می توانید آن را تعویض کنید نمونه ای که بر روی درب نصب شده است را به وسیله پیچ گوشتی باز نمایید و مانند آن را از فروشگاه های موردنظر خریداری کنید و سپس دوباره آن را نصب نمایید.

 

نحوه نگهداری کابینت ها

بیشتر کابینت ها با گذشت زمان رو به فرسوده شدن می‌روند و از قسمت های مختلف دچار آسیب دیدگی می شوند. بهتر است در ابتدا مشکلات آن را بررسی کنید و خودتان اقدام به تحویل آنها نمایید.

در ابتدا قفل هایی که خراب شده اند را چم منید به دلیل اینکه کابینت ها زیاد باز و بسته می شوند و ممکن است در زمان کوتاهی آنها خراب شوند.

از متریال با کیفیت ای برای بازسازی آنها استفاده کنید تا دیگر مجبور نشوید هزینه های اضافی را پرداخت کنید.

استفاده از ضربه گیر می تواند صدای کوبیده شدن درب را تا مقدار زیادی کاهش دهد.قسمت داخل کابینت ها را به وسیله ضربه گیرها ایمن کنید و در این صورت می توانید به راحتی و بدون صدا درب کابینت ها را باز و بسته نمایید.

یکی از قسمت های دیگری که باید مراقب آن باشید ریل های کشو است. این ابزار کمک می کند تا درب ها به راحتی باز و بسته شود. اگر فکر می کنید که دیگر باز و بسته شدن درب ها مانند روز اول آسان نیست بهتر است که آنها را روغن کاری کنید و بر روی غلتک آنها روغن مورد نظر را اسپری کنید. اما اگر فرسودگی آنها بیشتر از اینها باشد بهتر است که نمونه جدیدی را خریداری کنید و جایگزین ریل قبلی نمایید.

در برخی از موارد دیده می‌شود که قرار دادن وسایل های زیادی درون کشو و به آن فشار می آورد و در نهایت موجب شکسته شدن آن می شود؛ هرچه سریعتر آن را تعمیر نمایید.

اگر فکر می کنید که نیاز به میخ و بست دارید می‌توانید خودتان به سادگی این کار را انجام دهید در صورتی که نتوانستید آن را به بهترین نحو انجام دهید بهتر است که آن را به افراد با تجربه تر بسپارید.

 

پیشنهاد نویسنده: قیمت کابینت آشپزخانه

 

می توانید از طریق لینک های زیر پروژه های مربوط به این مقاله را مشاهده کنید:

 

اگر از این نوشته لذت بردید و تمایل به کسب اطلاعات بیشتر داشتید، می‌توانید با شماره ۰۹۱۲۸۲۵۱۲۵۲ تماس بگیرید و از مشاوره کاملا رایگان متخصصان گریت کابینت در زمینه‌هایی مانند طراحی دکوراسیون آشپزخانه، تعمیرات و بازسازی آشپزخانه، سفارش و خرید انواع کابینت آشپزخانه و هر مورد و سوال دیگری استفاده کنید!

 

 

 

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 0 میانگین: 0]

دیدگاهتان را بنویسید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.