کابینت نئوکلاسیک ،طراحی بی نظیر از معماری کلاسیک و مدرن

طراحی های کابینت آشپزخانه روز به روز در حال گسترش بوده و ما روزانه با انواع متنوع تر و کارآمد تر آن ها مواجه می شویم.

دو سبک اصلی طراحی کابینت آشپزخانه سبک کابینت کلاسیک و کابینت مدرن می باشد که هر کدام طرفداران خود را دارنداما طراحان دکوراسیون داخلی از ترکیب و آمیختگی این دو سبک اصلی نوعی دیگر از  کابینت را ارائه داده‌اند که به آن کابینت نئوکلاسیک می گویند؛

همان گونه که از نام این کابینت پیداست کابینت نئوکلاسیک ترکیبی از دو سبک رایج طراحی کابینت آشپزخانه می باشد و در واقع ویژگی های هر دو را در بر دارد.

 

کابینت نئوکلاسیک

سبک کلاسیک کابینت آشپزخانه

سبک کلاسیک تداعی کننده های خانه های کلاسیک اروپایی و اشرافی می باشد که جلوه ای  فوق العاده مجلل و باشکوه دارد ، در واقع باید گفت که سبک کلاسیک وارد هر فضایی که شود نتیجه آن یک دکوراسیون لوکس ، مجلل و اشرافی می باشد .

کابینت کلاسیک با طراحی بی نظیر و زیبایی که دارد جزو محبوبترین کابینت ‌های آشپزخانه می باشد قیمت کابینت آشپزخانه کلاسیک نسبتاً بالا می باشد زیرا از چوب طبیعی ساخته میشوند البته انواع دیگری نیز وجود دارد که قیمت نسبتا کمتری دارد.

کابینت نئوکلاسیک تصویر دوم

 

کابینت کلاسیک انواع مختلفی دارند که صورت جداگانه تقسیم بندی می شوند اما باید گفت که خصوصیات بارز همه آنها شبیه به هم می باشد در طراحی تمام آنها شاهد تزیینات  پرکار، انواع درب های کنده کاری شده ،انواع مختلف  ستون و سرستون های مجلل و لوکس و دستگیره های زیبا و کلاسیک وجود دارد که ترکیب این ویژگی ها یک آشپزخانه سلطنتی و لوکس را برای شما ایجاد می کند.

 

کابینت نئوکلاسیک تصویر سوم

این کابینت ها عمدتا از جنس چوب طبیعی ساخته می شود و تزئینات آن بیشتر به وسیله هنر دست صورت می گیرد بنابراین ارزش مادی زیادی  دارد. ممبران متریال دیگری می باشد که در ساخت این کابینت ها مورد استفاده قرار می گیرد قیمت کابینت  ممبران نسبت به چوب طبیعی مناسب تر میباشد.

به طور خلاصه باید گفت که اگر شما قصد طراحی یک آشپزخانه اشرافی و یک دکوراسیون سنتی را دارید پیشنهاد می شود که از این سبک استفاده کنید برای آشنایی بیشتر با جزئیات این سبک کابینت ها پیشنهاد می شود مقاله کابینت کلاسیک شرکت کابینت گریت را مطالعه فرمایید.

 

کابینت مدرن آشپزخانه

کابینت مدرن دقیقاً برخلاف کلاسیک به دور از طراحی های پر زرق و برق و تزئینات در کمال سادگی طراحی می شوند و برای افرادی که ترجیح می دهند فضایی ساده و بی آرایش را طراحی کنند بسیار مناسب می باشد که امروزه طرفداران زیادی نیز دارد .

کابینت نئوکلاسیک تصویر چهارم

 

این نوع کابینت ها در انواع متریال های مختلف طراحی و ساخته می شود به عنوان مثال کابینت هایگلاس یکی از انواع پر طرفدار آن می‌باشد که ظاهری بسیار زیبا دارد و برای فضاهای کوچک و آشپزخانه های کم نور توصیه می شود. این نوع از کابینت ها براق میباشد.

کابینت مدرن بسیار ساده طراحی شده و در آن یا از دستگیره استفاده نمی کنند یا از دستگیره های مخفی و یا دستگیره های با طراحی های بسیار ساده استفاده می شوند.

این سبک کابینت برای آشپزخانه های کوچک انتخاب مناسبی میباشد و معمولاً طراحی آن به گونه ای است که تا سقف انتقال پیدا کرده و بسیار جادار است و به دلیل داشتن ظاهری ساده فضای شما منظم و دلباز به نظر می رسد.

 

کابینت نئو کلاسیک

حال که با ویژگی های ظاهری هر دو سبک از کابینت های آشپزخانه آشنا شدید راحت تر برایتان قابل حدس می باشد که کابینت نئوکلاسیک چگونه طراحی شده است این کابینت در واقع یک طراحی مابین این دو سبک می باشد و نه دارای طرح های پر زرق و برق و شلوغ کابینت کلاسیک می باشد و نه سادگی و بی آلایشی کابینت مدرن را دارد.

کابینت نئوکلاسیک تصویر ششم

کابینت نئوکلاسیک برگرفته از سبک معماری نئوکلاسیک میباشد و آشپزخانه ای زیبا ،ساده و در عین حال سنتی را برای شما ایجاد می کند که بسیار کاربردی نیز خواهد بود.

کابینت نئوکلاسیک تصویر هفتم

کابینت نئوکلاسیک تصویر اول

اگر بخواهیم این سبک را به طور خلاصه معرفی کنیم باید بگوییم که این سبک به معنای استفاده از سبک کلاسیک در بستر خصوصیات و امکانات سبک مدرن می باشد یعنی شما یک کابینت با خصوصیات کاملا مدرن که ظاهر آن به سمت و سوی کابینت کلاسیک طراحی شده است و در واقع ترکیبی از این دو می باشد.

 

ویژگی های ظاهری کابینت نئوکلاسیک

  1. در این سبک کابینت از طرح های ساده بر روی کابینت استفاده می‌شود و جزئیات به شکل ظریف نمایش داده می شود.
  2. دایره و خطوط منحنی به وفور مشاهده می شود.
  3. این نوع کابینت ها در انواع رنگ های متنوع و مختلفی طراحی می شود اما پرکاربردترین رنگی که مورد استفاده قرار می گیرد رنگ طوسی می باشد.
  4. تقارن جزئی جدا ناپذیر در این سبک کابینت میباشد.
  5. چه فضای آشپزخانه شما بزرگ باشد چه کوچک شما می توانید از کابینت های نئو کلاسیک استفاده نمایید.
  6. معمولا از رنگ های سرد و ملایم استفاده می‌ شود.
  7. رایج ترین متریال که در ساخت کابینت نئوکلاسیک استفاده می شود چوب می باشد.
  8. این کابینت ها کابینت های با ارتفاع بلند می باشند که معمولاً تا نزدیک سقف امتداد پیدا می‌کند و به همین خاطر جز کابینت های جادار به شمار می رود
  9. در این سبک چند ردیف کابینت در شیشه ای نیز استفاده می شود.
  10. معمولاً به ‌عنوان روکابینتی یا پیشخوان از متریال سنگ سفید می شود.

 

استفاده از چوب در آشپزخانه های مدرن

معمولاً در آشپزخانه های سنتی استفاده از چوب رایج می باشد اما این به آن معنا نیست که شما نمی توانید در آشپزخانه های مدرن از ان استفاده کنید در با این که آشپزخانه سفید مدرن بسیار درخشان و شیک می باشد اما شما می توانید با استفاده صحیح و مناسب از المان های چوبی در چنین فضا هایی به ایجاد گرما و صمیمیت در آشپزخانه و علاوه بر آن زیباتر شدن آن کمک کنید.

در طراحی های امروزه استفاده از رنگ‌ های سرد سفید بسیار رایج شده و از جایگاه ویژه ای برخوردار می باشد در فضای این آشپزخانه ‌ها همه چیز روشن و باز می باشد مثل پیشخوان کاشی ‌ها کابینت ها و غیره آشپزخانه سفید رنگ واقعا دلباز و زیباست اما در حین حال ممکن است احساس سرد بودن را نیز به شما منتقل کند حال اگر در کنار این طراحی از چوب نیز استفاده کنید هم فضای آشپزخانه را زیباتر کرده و هم فضا را به سمت گرم بودن سوق می دهید؛

در این مقاله با روش های صحیح و مناسب استفاده از متریال چوب در آشپزخانه های مدرن و امروزی آشنا خواهید شد.

استفاده از چوب در آشپزخانه های مدرن

به صورت ترکیبی از چوب در کنار سایر متریال ها استفاده کنید

چوب در آشپزخانه های مدرن - تصویر چهار

طراحی کابینت های تمام سفید و کابینت مدرن این روزها در آشپزخانه ها بسیار رواج پیدا کرده است اما تکرار آن باعث می شود که از زیبایی و تاثیرگذاری این نوع دکوراسیون ها در نگاه اول کم شود و با وجود زیبایی که دارد یک طراحی تکراری باشد که در بسیاری از خانه ها ممکن است آن را دیده باشید شما می توانید با استفاده از طرح های خلاقانه کابینت مدرن خود را به صورت ترکیبی با چوب طراحی کنید به عنوان مثال می‌ توانید در کنار رنگ سفید از طرح چوب با مایع قرمز استفاده کنید تا سردی فضای داخلی شما را کم کند البته این موضوع بستگی به خلاقیت و سلیقه شما دارد اما به طور کلی سعی کنید یک ترکیب رنگی متناسب که دارای هماهنگی و هارمونی می باشد را برای خود انتخاب کنید تا آشپزخانه شما را به سمت صمیمیت و گرمای بیشتر به وسیله چوب  هدایت کنید.

از کفپوش های چوبی استفاده کنید

یکی از راه های ساده ی به کارگیری المان های چوبی در فضای آشپزخانه مدرن و یا سفید طراحی پارکت ها و کفپوش های چوبی می باشد با این کار صمیمیت و گرمای خاصی را وارد فضای آشپزخانه مدرن و سفید خود کرده اید که زیبایی آن را دو چندان کرده است.

پرده آویز چوبی

اگر آشپزخانه شما به گونه ای طراحی شده است که می توانید در ورودی آن یک پرده آویز نصب کنید پیشنهاد می شود که این کار را انجام دهید و از این پرده ها در ورودی استفاده کنید پرده های مختلف که دارای جنس های متفاوت و ظاهر های متفاوت می باشد مثل پلاستیکی ، توری و … وجود دارد اما اگر شما قصد استفاده از عنصر چوب را در آشپزخانه خود دارید می توانید از پرده های چوبی استفاده کنید علاوه بر پرده های ورودی می توانید برای پنجره آشپزخانه نیز پرده هایی که از جنس کرکره های چوبی ساده می باشند استفاده کنید.

قفسه یا شلف های چوبی

یکی دیگر از روش های استفاده از عنصر چوب در آشپزخانه های امروزی استفاده از قفسه های چوبی می باشد که جلوه و زیبایی خاصی را به آشپزخانه شما می دهد طراحی های امروز استفاده از قفسه های چوبی بسیار رایج شده که در طراحی داخلی آشپزخانه های خانه های مدرن و کلاسیک و نئوکلاسیک از این شلف ها استفاده می کنند استفاده از قفسه های به این شکل باعث می شوند که دیوار آشپزخانه شما عمیق تر و عقب تر به نظر برسد و این یک راهکار ساده است که آشپزخانه شما را بزرگتر و عریض تر نمایان کند.

از کانتر چوبی استفاده کنید

طراحی یک کانتر یا همان پیشخوان چوبی در آشپزخانه های مدرن تمام سفید طرح رایج و متداول میباشد که با استقبال خوبی نیز روبرو شده است این ترکیب ظاهر بسیار زیبا و چشم نواز در آشپزخانه شما به وجود می آورد شما می توانید با طراحی یک جزیره چوبی در وسط آشپزخانه حس گرما و صمیمیت بیشتری در آن ایجاد کرده و یک فضای امروزی را طراحی کنید.

آشپزخانه خود از وسایل چوبی استفاده کنید

چوب در آشپزخانه های مدرن - تصویر یک

 

علاوه بر کابینت آشپزخانه و پیشخوان میز ناهارخوری و  …  می توان برای ایجاد هماهنگی بیشتر برخی از ابزار آلات و وسایل آشپزی نیز از چوب استفاده کنید مثلاً ظروف ادویه چوبی و ظروف چوبی دیگر در آشپزخانه خود به کار بگیرید؛

این سرویس از جنس چوب های طبیعی مثل چوب بامبو ساخت می شود علاوه بر ظاهر ساده و زیبایی که دارند مقاومت و دوام بالایی نیز بهره‌ مند هستند.

از چوب هایی به رنگ قهوه ای تیره استفاده کنید

چوب در آشپزخانه های مدرن - تصویر دو

از چوب هایی که دارای رنگ قهوه‌ای تیره هستند  معمولاً در آشپز خانه های سنتی استفاده می شود البته این یک اجبار نیست تنها این  دکوراسیون ها در بین افراد رواج پیدا کرده است اما شما می توانید با طراحی یک جزیره چوبی قهوه ای تیره دارای کانتر سفید یک فضای فوق‌ العاده زیبا و متفاوتی را برای خود به وجود آورید.

چوب های تیره شکیل و زیبا می باشند یکی از گزینه ‌های مناسب استفاده از چوب های تیره که دارای رگه های افقی و مشکی می باشد در آشپزخانه های مدرن است.

نکات بسیار مهم

چوب در آشپزخانه های مدرن - تصویر سه

  1. چوب طبیعی دارای مزیت ها و ویژگی های بسیاری می باشد که استفاده از آن را توجیه می کند به عنوان مثال قابل بازیافت می باشد، زیبایی فوق العاده طبیعی دارد در فضا صمیمیت و گرما ایجاد می کند انعطاف پذیر بوده و دارای مقاومت بالایی می باشد
  2. پیشنهاد می شود اگر از چوب در آشپزخانه خود استفاده می کنید چوب هایی را به کار بگیرید که همه در یک طیف رنگی قرار داشته باشند
  3. همانطور که در ابتدای مقاله نیز به آن اشاره کردیم چوب در هر جایی که قرار گیرد باعث  ایجاد صمیمیت و گرما در محیط می شود با این حال چوب یک متریال با ارزش و گران قیمت می باشد و ممکن است از نظر اقتصادی متناسب با بودجه همه افراد نباشد برای حل این مشکل می توانید از این متریال به طور محدود و تنها در برخی از فضاها استفاده کنید
  4. طراحی و زیبایی یک دکوراسیون بستگی به هارمونی و هماهنگی موجود در بین عناصر آن فضا دارد لازم نیست که شما از تمام موارد نامبرده در این مقاله استفاده کنید باید با رعایت چند نکته متناسب با بودجه و سلیقه خودتان از این ایده ها در آشپزخانه خود به صورت که هماهنگی لازم را ایجاد کند استفاده کنید

 

پیشنهاد نویسنده: قیمت کابینت آشپزخانه

 

سبک نئوکلاسیک چیست؟

قرن ۱۸: سبک نئوکلاسیک در فرانسه

سبک نئوکلاسیک، که گاهی اوقات Louis Seize یا Louis XVI نامیده می شود ، در دهه ۱۷۵۰ آغاز شد. صنعتگران قرن ۱۸ با خسته شدن از سبک روکوکو ، از هنر کلاسیک الهام گرفتند. این جنبش با اکتشافات باستان شناسی ، سفر در ایتالیا ، یونان و خاورمیانه و انتشار آثار در آثار تاریخی کلاسیک در سراسر اروپا تحریک شد. سبک نئوکلاسیک ، بر اساس خطوط مستقیم و اشکال مستقیم و با استفاده از مجموعه ای از تزئینات کلاسیک ، اولین بار در دهه ۱۷۶۰ در مبلمان فرانسوی اعمال شد. نقوش کلاسیک در ابتدا به مقدار کمی روی مبلمان بدون تغییر اعمال می شد ، اما به آرامی خط منحنی روکوکو با یک طرح خطی ساده تر و شدیدتر جایگزین شد:

پایه های صندلی صاف ، باریک و فلوت شد. کالاها و دیگر وسایل ذخیره سازی دیگر شکل بمبئی نداشتند. مارکت هنوز برای دکوراسیون بسیار مورد استفاده قرار می گرفت و برخی از کابینت ها از جنس آبنوس با صفحات لاک ژاپنی ساخته شده بودند. بول ، که در دوران پادشاهی لویی پانزدهم کار نمی کرد ، به مد بازگشت. تعداد بیشتری از قطعات در این مدت امضا شد (امضا در پاریس اجباری شده بود) و ژان هنری ریزنر ، مارتین کارلین و ژان سونیر تعدادی از کابینت سازان برجسته بودند. چندین صنعتگر آلمانی به دلیل حمایت سلطنتی به فرانسه مهاجرت کردند ، از جمله آبراهام و دیوید رونتگن ، آدام وایسویلر و گیوم بنمن.

این صنعتگران اغلب مستقیماً تحت حمایت پادشاه بودند و کارگاههای خود را در زیرزمینهای لوور داشتند. در داخل مغازه تقسیم کار وجود داشت ، یکی از صنعتگران متخصص در ساخت مبلمان ، دیگری در لاک زدن و غیره. صنعتگران و مغازه دارای مجوز از دولت بودند.

 

سبک نئوکلاسیک در انگلستان

واکنش نئوکلاسیک ، که اندکی پس از ۱۷۶۰ رخ داد ، یک رشته کلاسیک را در زمینه طراحی مجدداً اعمال کرد ، هرچند که از سبک سبک تر و ظریف تری نسبت به کلاسیک های قبلی ، پالادیان برخوردار بود. روبرت آدام ، که نامش به طور جدایی ناپذیری با این جنبش مرتبط است ، مانند معماران قبلی ، در ایتالیا تحصیل کرده بود. در آنجا او از آثار تاریخی دوران کلاسیک و رنسانس الهام گرفت.

وقتی دست او رایگان شد ، او دکوراسیون داخلی و مبلمان را در طرح های معماری خود قرار داد ، یکی از بهترین نمونه ها تغییرات و دکوراسیون مجدد او در استرلی ، میدلسکس بود ، جایی که او حتی برای صفحات قفل و قطعات دودکش نیز طرح های هماهنگ ارائه داد. مبلمان او با محدودیت از تزئینات کلاسیک استفاده می کند. اما paterae (دیسک هایی با نقش برجسته یا تزئینی) ، پوسته (تزئینی قطره ای که از گرد برگ های معمولی معمولاً در سری در حال کاهش است) ، سر قوچ ها و گلدان ها نسبت به خطوط ساختاری متقارن از گویایی کمتری برخوردارند. مارکتینگ ، پایه های اورمولو ، و نقاشی به عنوان تزئین مورد استفاده قرار گرفت. مبلمان آدم توسط کابینت سازان معاصر مانند جورج هپلوایت در کابینت ساز و راهنمای اثاثه ساز (۱۷۸۸) کپی و اصلاح شد.

در ۲۰ سال آخر قرن ۱۸ میلادی تمایل به ظرافت ، سبکی و ظرافت بیشتری در طراحی مبلمان وجود داشت. تقارن فرم و برتری نسبت در بیشتر موارد حفظ شد. پشتی های قلب و سپر روی صندلی ها و صندلی ها و تکیه گاه های مخروطی و مخروطی برای میزها و دیگر قطعات مشخص است. پر ، بلال گندم و صدف در تزئین نقاشی شده و منبت کاری شده برجسته است. این پالایش ، به شدت زنانه است ، در کتاب طراحی کابینت توماس شرایتون و نقاشی اثاثه یا لوازم داخلی اثاثه یا لوازم داخلی (۱۷۹۱) نشان داده شده است.

 

قرن ۱۹

سبک امپراتوری در پاریس در زمان انقلاب شروع شد و به سرعت در سراسر اروپا گسترش یافت و هر کشوری آن را با سلیقه ملی خود تطبیق داد. در انگلستان معمولاً سبک Regency نامیده می شود. دو معمار فرانسوی به نام های چارلز پرسیه و پیر فونتن ، که مبلمان اتاق های ناپلئون را طراحی کردند ، در ایجاد این سبک بسیار نقش داشتند. ایده های آنها در Recueil de decorations intérieures (1801 و ۱۸۱۲ ؛ “مجموعه دکوراسیون داخلی”) گنجانیده و منتشر شد.

اساساً ، سبک جدید ادامه سبک نئوکلاسیک بود ، با تعصب باستان شناسی بسیار قوی تر ، که منجر به کپی مستقیم انواع مبلمان کلاسیک شد. به این مجموعه مجموعه جدیدی از زیور آلات مصری اضافه شد که توسط لشکرکشی های ناپلئون در مصر تحریک شده بود. مبلمان روکش چوب ماهون با پایه های اورمولو شکل صندلی ها و میزهای رومی ، یونانی و مصری ، با تکیه گاه شیر بالدار و ستون هایی با نیم تنه اسفنکس یا برگ نخل به دست آمده بود. در جایی که نمونه های اولیه کلاسیک وجود نداشت ، طرح های معاصر با تزئینات کلاسیک زنده شدند.

در انگلستان ، توماس هوپ ، طراح آماتور با آگاهی از آثار باستانی ، نماینده اصلی سبک Regency بود و به طور کامل خانه روستایی خود ، Deepdene ، Surrey را در آن تزئین کرد. هنگامی که مد توسط سازندگان کابینت مورد استفاده قرار گرفت ، نتایج اغلب به طرز غم انگیزی ناسازگار بود. از چوب ماهون و چوب گل رز با تزئینات برنزی یا طلاکاری استفاده می شد و منبت فلزی ، تکنیکی ارزان تر ، جایگزین خاتم کاری و مارکتینگ می شد. همراه با این سبک ، شور و شوق دوباره ای برای طعم چینی به وجود آمد ، به عنوان مثال در مبلمان و دکوراسیون غرفه برایتون. در مراحل پایانی سبک Regency ، هر دو طراحی و ساخت مبلمان در انگلستان و در قاره نشانه هایی از سنگینی و همکاری بیش از حد را نشان می دهد که منعکس کننده افول عمومی در سراسر اروپا در قرن ۱۹ بود.

در ایالات متحده این سبک به طور گسترده ای پذیرفته شد. متخصص اصلی بومی آن کابینت ساز نیویورک دانکن فیف بود که در دهه اول قرن مبلمان برای ثروتمندان شهر خود تولید کرد. طرح های او تفسیری منحصر به فرد به ایده های امپراتوری داد. کابینت سازان فرانسوی مانند شارل آنوره لانویر در این زمان به ایالات متحده مهاجرت کردند و مبلمان را به سبک فرانسوی سختگیرانه تولید کردند.

در قرن نوزدهم ، با افزایش کارایی حمل و نقل و ارتباطات ، سبک ها در پذیرش خود جهانی شدند ، اما همچنان تفاوت های ملی و منطقه ای را حفظ کردند.

سبک نئوکلاسیک

سبک امپراتوری ، که در قرن نوزدهم ادامه یافت ، مجموعه ای از سبک ها را آغاز کرد که فرم و تزئینات گذشته را احیا کرد. این تفسیر مجدد اغلب منجر به حذف محصول از اصول سبک اصلی می شود. معرفی دستگاه و روش کارخانه گاهی باعث کاهش کیفیت در تولید مبلمان می شود.

سبک بیدرمایر ، که از آلمان و اتریش سرچشمه گرفته است ، از سال ۱۸۱۵ تا ۱۸۴۸ در خانه های مرفه طبقه متوسط ​​اروپا شکوفا شد. این سبک با سادگی کلاسیک مشخص می شود. صندلی ها دارای پاهای خمیده بودند و مبل ها نیز دستان خود را جمع کرده و اثاثه یا لوازم داخلی آن سخاوتمندانه بود. از روکش ماهون و توس سبک ، خاکستر دانه دار ، گلابی و گیلاس استفاده شد. طراحی و بسیاری از زیور آلات تحت تأثیر سبک امپراتوری ، به ویژه عنصر یونانی بود. این سبک نام خود را از “Papa Biedermeier” ، یک شخصیت ساختگی گرفته است که ستون آن ، با ارائه نظرات در مورد طعم مبلمان ، در روزنامه های اتریش ظاهر شد.

در دهه ۱۸۲۰ سبک گوتیک احیا شد ، که در انگلستان تا حدودی توسط ادبیات رمانتیک مانند رمان های سر والتر اسکات تحریک شد. با از دست دادن تمام سبکی و طنز احیای گوتیک در اواسط قرن ۱۸ ، نقوش سنگین قرون وسطایی به طور فراوان و بی رویه برای هر نوع مبلمان اعمال می شد.

مجموعه ای از سبک های احیای دیگر از گوتیک پیروی کردند. احیای روکوکو یکی از محبوب ترین بود. این عناصر منحنی از سبک لویی پانزدهم فرانسوی ، به ویژه پای کابریول را وام گرفت و آنها را در اصطلاح سنگین تر بیان کرد. تمام وسایل این مبلمان از چوب ماهون ، چوب گل رز و گردو ساخته شده اند و قیمت آن بستگی زیادی به میزان حکاکی روی قاب دارد.

در نیمه اول قرن ۱۹ (تاریخ دقیق آن مشخص نیست) ، چشمه های فلزی در ساخت مبلمان وارد شدند. ساختار بهاری صندلی ها و مبل ها را بسیار راحت تر از وسایل مورد استفاده در کابینت سازان در قرن ۱۸ نشان می داد.

یکی دیگر از پیشرفت های فنی در طراحی مبلمان استفاده از تخته سه لا بود. تخته سه لا از استحکام و ثبات فوق العاده ای برخوردار است و می تواند پیچیده تر از یک تکه چوب طبیعی باشد. یکی از اصلی ترین نمایندگان این تکنیک در ایالات متحده جان هنری بلتر بود که در سال ۱۸۰۴ در آلمان متولد شد و در وارتمبرگ به شاگردی کابینتش مشغول بود. او در دهه ۱۸۵۰ به اوج محبوبیت رسید. آثار بلتر عمدتا در سبک احیای لویی پانزدهم است.

مایکل تونت ، یک صنعتگر اتریشی ، با خم کردن لایه های روکش در بوپارد آلمان آزمایش کرد. Thonet موفق به تکمیل فرایندی برای خم شدن چوب راش جامد با حرارت به اشکال منحنی شد. صندلی های او ، که در نیمه دوم قرن ۱۹ محبوب بود ، هنوز ساخته می شود.

مبلمان احیای الیزابت و لویی چهاردهم نیز بسیار محبوب بود. باروک که بصورت عمودی پیچ خورده بود یکی از عناصر اصلی مورد استفاده بود. پای راست و چرخیده نیز دوباره معرفی شد. این مبلمان تودوزی شده در سوئیت ها تولید می شد و بر خلاف فرم احیاء روکوکو ، در شکل کلی خود بلوک دار و مربع شکل بود.

سبک لوئی شانزدهم مجدداً در مجموعه ای از مبلمان با پایه های باریک گرد ، پشت بیضی روی صندلی ها و مبل ها و اثاثه یا لوازم داخلی پیچیده دوباره معرفی شد. پایه لویی شانزدهم اغلب بر روی مبلمان روکش راحتی استفاده می شد که ساختار آن عمدتا از یک قاب فلزی انعطاف پذیر یا “ترکی” تشکیل شده بود. تنها چوبی که بر روی این مبلمان قابل مشاهده است در پاها بود و بقیه قاب کاملاً تودوزی شده بود. در چنین مبلمانی هنر اثاثه یا لوازم داخلی با استفاده از تافت ، منگوله ، و بافته به اوج خود می رسد.

ویلیام موریس ، شاعر و هنرمند انگلیسی را پدر جنبش مدرن نامیده اند. او که از بدحجابی کالاهای تولیدی ماشینی در زمان خودش انتقاد می کرد ، برای الهام گرفتن از صنایع دستی قرون وسطی روی آورد و با استناد به کارها و طرح های خود ، سعی کرد احترام به هنرهای زیبا را احیا کند و حس زیبایی شناسی معاصرانش اگر او به جای رویگردانی از دستگاه ، ایده آلهای بالای خود را برای کشف روشی که می تواند از ماشینها به بهترین نحو استفاده کند استفاده می کرد ، اگرچه مهم بود ، اگرچه مهم بود. پیروان موریس در زمینه ساخت کابینت شامل طراحان حرفه ای مانند ارنست گیمسون و خانواده بارنسلی بودند که با همکاری چند دستیار ، مقادیر کمی مبلمان دست ساز با کیفیت بالا تولید کردند ، که مهارت آنها هرگز قابل رقابت نبود. مثال موریس و پیروانش آنقدر در قاره کپی شد که بسیاری معتقدند طراحی مبلمان مدرن منحصراً از آنجا سرچشمه گرفته است.

در طول ربع سوم قرن ، حرکتی در انگلستان به سمت سادگی بیشتر و زیبایی زیبایی در مبلمان صورت گرفت. خطوط مستقیم و ساده طراحی ژاپنی منبع الهام بود. نتیجه ، سبک زیبایی شناختی یا هنری بود. ادوارد گادوین و کریستوفر درسر ، نمایندگان اصلی آن ، که هر دو طرح و مبلمان را تولید می کردند.

هنری ون د ولده ، معمار و طراح بلژیکی ، راه ویلیام موریس را دنبال کرد و مبلغ آگاه سبک آرت نوو بود که از حدود ۱۸۹۳ تا ۱۹۱۰ رونق گرفت. اشکال ارگانیک و طبیعی و چاپ ژاپنی که در اروپا در سه ماهه سوم قرن ۱۹ بسیار محبوب بود. مبلمان Van de Velde اغلب به صورت اختصاصی طراحی شده است تا جلوه ای کلی از یک اتاق را نشان دهد. فضاهای داخلی خانه ای در بروکسل ، که توسط معمار بلژیکی دیگر ، ویکتور هورتا ایجاد شده است ، به خوبی منحنی و اشکال طبیعی مورد استفاده طراحان هنر نو را نشان می دهد. این جنبش در فرانسه نیز پذیرفته شد ، جایی که هکتور گیمارد یکی از نمایندگان اصلی آن بود. یک نوع سبک در مبلمان تولید شده توسط معمار اسکاتلندی چارلز رنی مکینتاش دیده می شود. سبک آرت نوو در طراحی مبلمان در انگلستان یا ایالات متحده به اندازه قاره محبوب نبود.

 

سبک نئوکلاسیک در ایالات متحده

کلاسیک گرایی جدید روبرت و جیمز آدام در جمهوری های اخیر در سالهای پایانی قرن رواج یافت. مالکان کشتی ها و بازرگانان سالم ، بوستون و نیویورک عمارت خود را با آثار ساموئل مک اینتایر ، جان سیمور و دانکن فایف مجهز کردند که هریک تفسیرهای جداگانه ای از حالت هپل وایت-شرایتون ارائه دادند. این سبک فدرال اولیه با طراحی مستطیل در مقیاس کوچک و ترجیح دادن به تکمیل چوب با رنگ روشن مشخص می شود. سطوح عموماً شکسته نشده اند اما با بندها و خاتم چوب های متضاد تزئین شده اند ، یا در مورد Phyfe با کنده کاری های کم نقش به شیوه آدم. معمولی ترین قطعات عبارتند از بوفه (قطعه ای از مبلمان اتاق ناهار خوری با محفظه و قفسه هایی برای ظروف) و میز منشی کوچک ، که هر دو شکل خاصی آمریکایی داشتند.

 

می توانید از طریق لینک های زیر پروژه های مربوط به این مقاله را مشاهده کنید:

 

سوالات متداول مشتریان درباره‌ی کابینت نئوکلاسیک

به چه کابینتی نئوکلاسیک می گویند؟

کابینت های نئوکلاسیک سبکی در میانه‌ی کابینت های مدرن و کلاسیک دارند.

ارتفاع این کابینت ها چقدر است؟

این کابینت ها کابینت های با ارتفاع بلند می باشند که معمولاً تا نزدیک سقف امتداد پیدا می‌کند و به همین خاطر جز کابینت های جادار به شمار می رود.

این کابینت برای چه سبک دکوراسیونی مناسب است؟

کابینت های نئوکلاسیک برای خانه هایی که سبک آن ها نه کاملا کلاسیک است و نه مدرن، مناسب هستند.

سبک نئوکلاسیک از کجا آمده است؟

این سبک اولین بار در قرن ۱۸ میلادی در کشور فرانسه مورد استفاده قرار گرفت و سپس در انگلستان نیز رواج یافت.

چوب به کار رفته در کابینت های نئوکلاسیک چه نوع هستند؟

در این کابینت ها معمولا از چوب طبیعی استفاده می شود. البته شما می توانید نوع چوب را خودتان انتخاب کنید.

قیمت این کابینت چگونه است؟

این کابینت ها، کمی گران قیمت هستند اما با توجه به کیفیت و خدماتی که ارائه می دهند، بسیار مناسبند.

 

جهت درخواست مشاوره به صورت رایگان فرم زیر را تکمیل فرمائید.

پس از تکمیل فرم زیر، کارشناسان ما با شما تماس گرفته و در صورت تمایل، در محل شما حضور میابند

 

    برای دریافت مشاوره ی رایگان برای دریافت خدمات با شماره ی ۰۹۱۲۸۲۵۱۲۵۲ در تماس باشید.

    نظرات خود را برای ما بنویسید.

    موفق باشید.