کابینت های براق در آشپزخانه های مدرن

کابینت های براق در آشپزخانه های مدرن

کابینت های براق در آشپزخانه های مدرن

کابینت آشپزخانه علاوه بر کاربردی که دارد از نظر طرح و رنگ می تواند محیطی دلنشین را در آشپزخانه ایجاد نماید.

معمولاً با نگاه اول به آشپزخانه اولین چیزی که نظر مخاطب را جلب می کند کابینت ها می باشند بنابراین برای انتخاب طرح و رنگ ها کابینت باید دقت کافی را به خرج دهیم.

انتخاب کابینتی که با کیفیت باشد به ماندگاری آن در آشپزخانه کمک بسیاری می کند وبه عنوان یک المان در آشپزخانه وجود خواهد داشت.

ممکن است یکبار مجبور شوید که هزینه زیادی را برای کابینت های آشپزخانه در خانه های مدرن و کلاسیک پرداخت کنید اما این موضوع ارزش این را دارد که ماندگاری بالای آن ها می تواند باعث آرامش خیال خودتان شود.

 

کابینت های براق در آشپزخانه های مدرن

انواع کابینت آشپزخانه

کابینت ها مدل های مختلفی دارند که براساس متریال های متنوع ساخته می‌شود و با روکش های مختلف به بازار عرضه می گردند.

روکش ها دوام و ماندگاری کابینت را تضمین می کنند و زیبایی کابینت را هم تحت شعاع قرار می‌دهند.

کابینت ها معمولاً دارای روکش های براق و مات هستند که در بازار وجود دارد که عبارتند از :
  • روکش پلی گلاس
  • روکش هایگلاس
  • روکش ملامینه
  • روکش اکریلیک
  • روکش پی وی سی
  • روکش یو وی

ما در این مقاله قصد داریم که کابینت هایی که روکش براق دارند و برای خانه های مدرن مناسب هستند را مورد بررسی قرار دهیم تا شما افرادی که به دنبال این کابینت ها هستید بتوانید از این مطالب استفاده کنید و ایده بگیرید.

 

اما در ابتدای کار بهتر است که کابینت هایگلاس را بشناسیم تا بتوانیم درباره روکش آنها صحبت نماییم. کابینت های گلاس چیست؟

کابینت هایگلاس در واقع همان کابینت های ام دی اف هستند که به وسیله روکش های مختلف پوشانده می شود و باعث می شود که دارای ظاهری براق شیشه‌ای باشند و از آنها برای آشپزخانه های مدرن استفاده شود.

نوع دیگری از کابینت ها وجود دارد که به آن پلی گلاس گفته می‌شود این کابینت ها هم دارای مغزی ام دی اف هستند که روکش آن ها به وسیله پلاستیک فشرده صورت می‌گیرد و دارای سطح شفاف می باشند.

کابینت براق آشپزخانه مدرن

کابینت براق آشپزخانه مدرن

معمولا بهترین نوع ام دی افی که به صورت هایگلاس اجرا می گردد مخصوص به ساخت کشورهایی مانند آلمان؛ ایتالیا؛ اتریش و اسپانیا می باشد.

نمونه‌هایی از این کابینت ها را می‌توان در داخل کشور خریداری کرد که البته هزینه آنها بسیار بالا می باشد.

مهمترین ویژگی که کابینت‌ها را از نظر ساخت برندهای داخلی و خارجی متمایز می کند میزان موجی است که در سطح روکش آن وجود دارد.

هرچه که این موج کمتر باشد کیفیت ام دی اف بهتر می باشد و قیمت آن هم بالاتر می‌رود.دقت داشته باشید که این موج‌ها هنگامی که نور بر روی سطح کابینت های گلاس تابیده می شود به خوبی دیده می شوند و این یک معایب به حساب می‌آید به دلیل اینکه هر روز قرار است این کابینت ها را مشاهده کنید و آن را در دکوراسیون داخلی آشپزخانه به کار ببرید.

 

مزایا و معایب کابینت های هایگلاس

اگر بخواهیم از مزایای این کابینه صحبت کنیم باید ساعت‌ها مطالب در خصوص آن بنویسیم.

در این محتوا سعی کرده ایم تا بارزترین ویژگی‌های این کابینت را جمع آوری کنیم و برای شما عزیزان به اشتراک بگذاریم.

استفاده از این کابینت ها می تواند در آشپزخانه های کوچک بسیار مفید و بهینه باشد.

با انعکاس نور بسیار بالایی که بر روی سطح این کابینت های براق وجود دارد باعث می‌شود که فضا حس و حال بهتری داشته باشد و بزرگتر دیده شود. کابینت آشپزخانه هایگلاس سطح صاف و براقی هستند که منبع مناسبی برای نور می باشند.

البته این موضوع هم در نظر داشته باشید که بازتاب باعث می‌شود که رنگ‌های محیط هم منعکس شود و بنابراین اگر سقف آشپزخانه دارای رنگ خاصی باشد می توانید کابینت های خود را با تغییر رنگ به محیطی زیبا تر تبدیل نمایید.

کابینت

کابینت

مزایای بعدی کابینت آشپزخانه هایگلاس این است که مینیمال می‌باشد.

مینیمال یعنی همان سادگی که یعنی همان طراحی که بدون دستگیره و بدون تزئینات بر روی این کابینت‌ها صورت می گیرد.

معمولاً اجرای طراحی های مینیمال به وسیله کابینت های هایگلاس در آشپزخانه های مدرن صورت می گیرد.

افراد بسیاری هستند که از تزیینات خانه های کلاسیک رنج می برند و ترجیح می‌دهند که همه چیز را متناسب با سادگی اجرا کنند.

تمیز کردن کابینت ها هم با دستمال میکروفایبر نم دار به راحتی صورت می گیرد.

همیشه سعی کنید که این کابینت ها را به مرور زمان تمیز نگاه دارید به دلیل اینکه چربی و کثیفی بر روی آنها جمع می گردد و تمیز کردن یکباره آنها کار دشواری برایتان خواهد شد.

 

معایب کابینت های های گلاس

یکی از بزرگترین معایب بر روی این کابینت ها براق بودن سطح کابینت ها است به دلیل اینکه سطح براقی دارند اثر انگشت بر روی آنها به وضوح نشان داده می شود.

بخاطر همین موضوع افرادی که نور زیادی در آشپزخانه دریافت می کنند این اثر انگشت ها را به خوبی مشاهده می‌کنند و این یکی از معایب که در این کابینت ها وجود دارد.

برای همین افراد باید مدام کابینت ها را تمیز نگاه دارند تا چهره داخلی آشپزخانه به دور از شلوغی باشد.

مورد بعدی که جزء معایب کابینت های هایگلاس است کثیفی و خراش می باشد که بر روی این کابینت ها وجود دارد.

معمولاً هنگامی که رنگ تیره را برای این کابینت ها انتخاب می‌کنید خط و خراش ممکن است به چشم نیاید اما اگر آب و رطوبت به درون آنها نفوذ کند باعث خواهد شد که به مرور زمان کابینت تخریب شود و زیبایی اولیه خود را از دست بدهد.

برای صفحه کابینت هایی که در کنار کابینت های براق استفاده می کنید از متریالی به کار گیرید که ماندگاری بالایی داشته باشد به دلیل اینکه خط و خش بر روی متریال های مرغوب کمتر دیده می شود و حتی در مواردی هم دیده شده که خط و خش بر روی آنها وجود نداشته است.

اگر می خواهید که کابینت های هایگلاس در مقابل نور مقاومت داشته باشند بهتر است از پرده های ضخیم برای آشپزخانه استفاده کنید به دلیل اینکه این کابینت ها به مرور زمان در برابر نور مستقیم خورشید تغییر رنگ می‌دهند و دچار زردی خواهند شد. برای همین بهتر است که از پرده هایی استفاده کنید که نور مستقیم را به درون آشپزخانه و بر روی سطح این کابینت ها کمتر کند.

 

ایده های متفاوت برای زیباتر کردن کابینت های براق هایگلاس

معمولاً همه افراد تمایل دارند که در محیطی زیبا زندگی خود را ادامه دهند تا حس آرامش از آن دریافت کنند.

استفاده از یکسری از متریال های جدید می‌تواند در آشپزخانه‌ها ایفای نقش کند برای مثال کاشی های استیل و تایل های آینه ای هستند که می‌توانند نقش متفاوتی را در ترکیب با کابینت های مات و نیمه مات به وجود بیاورند و همچنین سرامیک و کفپوش های براق هم از مواردی هستند که در هنگام طراحی داخلی آشپزخانه بر زیبایی آن تاثیر بسزایی می گذارند.

مورد بعدی که در زیبایی آشپزخانه و کابینت های هایگلاس تاثیرگذار است تعویض دستگیره هایی است که قدیمی شده اند و نیاز به تعمیر دارد. آشپزخانه هایی که از کابینت های های گلاس براق استفاده می‌کنند معمولاً از دستگیره استفاده نمی‌کنند به دلیل اینکه سادگی سطح کابینت ها نشان دهنده سبک‌ مینیمال و مدرن می باشد.

 

پیشنهاد نویسنده: قیمت کابینت آشپزخانه

 

می توانید از طریق لینک های زیر پروژه های مربوط به این مقاله را مشاهده کنید:

 

اگر از این نوشته لذت بردید و تمایل به کسب اطلاعات بیشتر داشتید، می‌توانید با شماره ۰۹۱۲۸۲۵۱۲۵۲ تماس بگیرید و از مشاوره کاملا رایگان متخصصان گریت کابینت در زمینه‌هایی مانند طراحی دکوراسیون آشپزخانه، تعمیرات و بازسازی آشپزخانه، سفارش و خرید انواع کابینت آشپزخانه و هر مورد و سوال دیگری استفاده کنید!

 

 

 

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 0 میانگین: 0]

دیدگاهتان را بنویسید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.