آیا می توان جنس درب کابینت را با بدنه ای متفاوت انتخاب کرد؟

آیا می توان جنس درب کابینت را با بدنه ای متفاوت انتخاب کرد؟

آیا می توان جنس درب کابینت را با بدنه ای متفاوت انتخاب کرد؟

هنگامی که به یک آشپزخانه وارد می شوید این کابینت ها هستند که نظر شما را جلب می‌کنند و در واقع اصلی‌ترین قسمتی که بر روی کابینت می تواند تاثیر بسزایی در طراحی داخلی آشپزخانه داشته باشد درب آنها است.

برخی از کابینت های آشپزخانه جنس متفاوتی نسبت به بدنه دارند و این کار معمولاً زمانی اتفاق می‌افتد که قرار است هزینه کمتری برای بازسازی و اجرای کابینت ها پرداخت شود. البته این کار به صورت روتین نیست و معمولاً افرادی که ترجیح می‌دهند بودجه محدودی را برای تعمیرات کابینت کنار بگذارند این شیوه را انتخاب می کنند.

به طور کلی متریال های متنوعی برای ساخت کابینت وجود دارند که عبارتند از: هایگلاس؛ ممبران؛ چوب و روکش چوب؛ فلز؛ پی وی سی و پرطرفدارترین آنها یعنی ام دی اف می باشد.

 

آیا می توان جنس درب کابینت را با بدنه ای متفاوت انتخاب کرد؟

درب کابینت با متریال ام دی اف

در مواقعی که قصد تغییراتی در آشپزخانه را دارید به سراغ کابینت سازان می‌روید که بتوانند شما را در این زمینه راهنمایی کنند. یکی از متریال های پرطرفداری که کارشناسان آن را در ابتدای کار به شما پیشنهاد می‌دهند ام دی اف می باشد.

بسیاری از افراد از کابینت های فلزی و قدیمی خسته شده اند و به فکر بازسازی آنها هستند؛ برای همین می توانند کابینت‌های فلزی را در بدنه باقی بگذارند و درب آنها را با متریال ام دی اف و برشکاری هایی که بر روی آن می آید اجرا کنند.

این کار می‌تواند پروسه‌ای مقرون به صرفه باشد به دلیل اینکه تعویض و بازسازی کلی کابینت‌ها زمان زیادی را نیازمند است و میزان بودجه قابل توجهی هم برای آن در نظر گرفته شود.

با توجه به قابلیت هایی که از متریال mdf سراغ داریم و می توان آن را به خوبی طراحی کرد در اکثر خانه ها با سبک های متنوع به خوبی اجرا گردد.

کابینت های ام دی اف از خرده چوب های طبیعی ساخته شده است که استحکام بسیار بالایی در آشپزخانه دارد. استفاده از این متریال می تواند برای درب کابینت هایی استفاده شود که می خواهید هر چه سریعتر آنها را نصب کنید و زمان کمتری را صرف بازسازی کابینت نمایید.

 

درب کابینت از جنس ممبران

مطمئنا اسم کابینت های ممبران به گوشتان خورده است.

این متریال توانسته است جایگزین مناسبی برای چوب باشد؛ البته که چوب دارای حس و حال متفاوتی است که آن را از سایر متریال ها متمایز می کند. برای درب کابینت هایی که از جنس ممبران انتخاب می شوند می توانید ایده های متفاوتی برای اجرای آن داشته باشید به دلیل اینکه منبت کاری؛ معرق کاری و حتی کنده کاری های متفاوتی بر روی آن قابل اجرا می باشد.

علاوه بر آن رنگبندی و ظرافت کابینت های ممبران توانسته است فضای آشپزخانه را به محیطی دلنشین تبدیل نماید. برشکاری بر روی کابینت های ممبران بسیار ساده انجام می‌شود که البته این کار در تخصص کابینت سازان با تجربه می باشد.

در برخی از موارد مشاهده شده است که کابینت‌ها با بدنه چوب وجود داشته اند که به دلیل گذر زمان مشکلات و آسیب دیدگی هایی بر روی درب آنها به وجود آمده است. برای این کار بهترین روش استفاده از متریال های مقرون به صرفه مانند ممبران می باشد که از لحاظ ظاهری شبیه به چوب می‌باشد و قیمت بسیار مناسب تر از متریال چوب دارد.

البته موضوعی که وجود دارد و به عنوان یک نکته بسیار مهم در طراحی داخلی منزل می باشد؛ استفاده از متریالی است که متناسب با دکوراسیون داخلی آشپزخانه باشد.

در برخی از موارد عدم تعادل در بین المان های موجود در آشپزخانه  می تواند بی نظمی را رواج دهد برای همین بهتر است که این تغییرات متناسب با اصول و استانداردهای بازسازی صورت گیرد.

 

قیمت میز منشی

 

می توانید از طریق لینک های زیر پروژه های مربوط به این مقاله را مشاهده کنید:

 

اگر از این نوشته لذت بردید و تمایل به کسب اطلاعات بیشتر داشتید، می‌توانید با شماره ۰۹۱۲۸۲۵۱۲۵۲ تماس بگیرید و از مشاوره کاملا رایگان متخصصان گریت کابینت در زمینه‌هایی مانند طراحی دکوراسیون آشپزخانه، تعمیرات و بازسازی آشپزخانه، سفارش و خرید انواع کابینت آشپزخانه و هر مورد و سوال دیگری استفاده کنید!

 

 

 

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 0 میانگین: 0]

دیدگاهتان را بنویسید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.