دلایل طراحی آشپزخانه یو شکل

دلایل طراحی آشپزخانه یو شکل

دلایل طراحی آشپزخانه یو شکل

طراحی پلان آشپزخانه به فرم های مختلفی امکان پذیر می باشد که یکی از کاربردی ترین نوع آن آشپزخانه یو شکل میباشد.

این مدل آشپزخانه ها در مقایسه با آشپزخانه های صاف و کابینت آشپزخانه ال شکل فضای ذخیره سازی و همچنین قرار دادن تجهیزات آشپزخانه بیشتری در  اختیار شما قرار می دهند.

این فرم  آشپزخانه برای فضاهای بزرگ مناسب تر می باشد اما در آشپزخانه هایی که فضای کوچکتری نیز می توانید از این مدل استفاده کنید.

آشپزخانه هایی که فرم یو شکل دارند با قانون مثلث طلایی آشپزخانه هماهنگی برقرار می کنند.

قانون مثلث طلایی بر پایه ایجاد و فاصله ‌ای کافی و مشخص میان سینک ظرفشویی، گاز و  یخچال استوار است به این ترتیب می‌ توان فضایی کاربردی، ایمن و کارآمد در این مکان طراحی کرد در دیگر مدل‌ های آشپزخانه اجرای این قانون کمی سخت تر می باشد.

 

دلایل طراحی آشپزخانه یو شکل

در طراحی این فرم از آشپزخانه معمولا سینک در زیر پنجره قرار می گیرد و به این ترتیب هنگام کار به جای دیوار می توان منظره زیباتری را مشاهده کرد.

زمانی که قصد دارید  رنگ و سبک آشپزخانه خود را انتخاب کنید این کار را باید با در نظر گرفتن میزان روشنایی آشپزخانه و همچنین اندازه فضا انجام دهید.

طراحی آشپزخانه یو شکل

طراحی آشپزخانه یو شکل

به عنوان مثال اگر فضای آشپزخانه شما خیلی کوچک می باشد کابینت کلاسیک برای آشپزخانه ها مناسب نمی باشد و بهتر است به جای آن از کابینت مدرن استفاده کنید و یا در آشپزخانه‌ های کوچک که دارای پنجره مرکزی می باشد میتوان از پالت رنگی سفید رنگ استفاده کرد علاوه بر آن درب های شیشه ای و  سطوح براق مدرن تاثیر چشمگیری دارند.

کابینت هایگلاس سفید رنگ گزینه مناسبی برای اینگونه از آشپزخانه ها می باشد.

در آشپزخانه های بزرگ می ‌توان از سطوح چوبی و رنگ های تیره و سطوح طرح دار نیز استفاده کرد.

آشپزخانه یو شکل

آشپزخانه یو شکل

فرم U شکل معمولا در آشپزخانه هایی که فضای بزرگی دارند بیشتر مورد استفاده قرار می گیرد برای طراحی این فرم از آشپزخانه به سه دیوار متصل به هم نیاز است.

این فرم  برای ایجاد فضای بیشتر ذخیره سازی  و همچنین انجام کار ها بسیار مناسب است.

به طور کلی افرادی که به دنبال فضایی بزرگ، جذاب و کارآمد هستند آشپزخانه یو شکل انتخابی مناسب به شمار می رود.

 

پیشنهاد نویسنده: دکوراسیون داخلی

 

  1. برنامه ریزی برای طراحی آشپزخانه هایی که دارای فرم یو شکل هستند ساده تر است:

در این فرم از آشپزخانه ها در زیر پنجره سینک ظرفشویی طراحی می‌شود و در ضلع دیگر گاز و در صورت نیاز فر قرارداده و علاوه بر آن کشوها و کابینت هایی برای جاسازی اشیا طراحی می گردد و در مقابل یخچال و سایر لوازم برقی قرار می گیرد.

  1. آشپزخانه هایی که فرمی یو شکل دارند از فضا بهترین بهره را می گیرند:

اصلی ترین ویژگی این مدل از آشپزخانه این است که از فضای  موجود به طور کامل استفاده می شود در U شکل  از سه دیوار می توان استفاده کرد به همین دلیل است که این آشپزخانه‌ها بسیار کارآمد تر می باشند.

اغلب آشپزخانه هایی که دارای این فرم هستند کابینت آشپزخانه و بخش های مختلف تقسیم می شود و به بهترین شکل از همه دیوارها بهره می گیرند.

  1. ایجاد دیوارهای خالی در طراحی آشپزخانه های یو شکل:

در آشپزخانه هایی که تنها یک دیوار دارند آشپزخانه یا  های ال شکل برای اینکه برای جاسازی اشیا فضای کافی ایجاد شود هم به کابینت های بالایی و هم به کابینتهای پایینی نیاز است اما در آشپزخانه هایی که فرم یو شکل دارند به دلیل وجود کابینت آشپزخانه کافی در صورت تمایل می توان تنها در ردیف پایین کابینت استفاده کرد و فضای بالای آن خالی بماند به دلیل اینکه کابینت پایینی در طول سه دیوار طراحی و اجرا شدند این امکان را برای شما ایجاد می کند تا دیوارها را خالی نگه داشته و فضای بازتر ایجاد کنید به خصوص اگر دنبال فضایی دلباز هستید این مدل انتخاب مناسبی می باشد.

  1. ایجاد نقطه مرکزی

در صورت تمایل می توانید این فرم از آشپزخانه ها را به صورت تک رنگ و یا با استفاده از مصالح یکدست مثل چوب طراحی کنید اما در بیشتر موارد برای این فرم آشپزخانه از دو رنگ کابینت استفاده می‌شود و در بیشتر موارد یکی از  رنگ ها سفید می باشد زیرا سفید باعث ایجاد ظاهری مرتب تر در آشپزخانه می شود به طور کلی استفاده از رنگ های روشن در بخش بالایی و رنگ های تیره در سطوح پایینی و یا برعکس می تواند آشپزخانه های متفاوت و دلباز برای شما ایجاد کند.

 

پیشنهاد نویسنده: قیمت کابینت آشپزخانه

 

می توانید از طریق لینک های زیر پروژه های مربوط به این مقاله را مشاهده کنید:

 

اگر از این نوشته لذت بردید و تمایل به کسب اطلاعات بیشتر داشتید، می‌توانید با شماره ۰۹۱۲۸۲۵۱۲۵۲ تماس بگیرید و از مشاوره کاملا رایگان متخصصان گریت کابینت در زمینه‌هایی مانند طراحی دکوراسیون آشپزخانه، تعمیرات و بازسازی آشپزخانه، سفارش و خرید انواع کابینت آشپزخانه و هر مورد و سوال دیگری استفاده کنید!

 

 

 

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 0 میانگین: 0]

دیدگاهتان را بنویسید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.