طراحی متفاوت کابینت آشپزخانه

طراحی متفاوت کابینت آشپزخانه

طراحی متفاوت کابینت آشپزخانه

تقریباً در همه قسمت های خانه، آشپزخانه به عنوان پر کاربرد ترین مکان به حساب می آید.

آشپزخانه مرکز خانه است که وق زیادی در آن سپری می شود و فعالیتهایی مانند غذا پختن و تمیز کردن صورت می‌گیرد و عضو ارتباطی در مرکز خانه قرار دارد.

هنگامی که  میز ناهار خوری در آشپزخانه وجود نداشته باشد هم معمولاً اعضای خانواده برای صرف غذا ،چای و صبحانه ممکن است در آنجا حضور پیدا کنند.

علاوه بر لوازم برقی و محل ذخیره سازی مواد غذایی در آشپزخانه جای داده می شود برای همین است که مدل کابینت ها در آشپزخانه بسیار اهمیت دارد و باید هنگامی که انتخاب آنها را انجام می دهید با دقت کافی و بررسی شرایط محیط آن را انجام دهید.

زمانی که از طراحی داخلی آشپزخانه صحبت می کنیم کابینت ها جایگاه ویژه‌ای دارند که شکل و چیدمان آنها باید با دقت انجام شود.

کابینت هم از لحاظ ظاهری و مقررات چیدمان داخلی باید کاربردی باشند .فرم ،اندازه آنها بستگی به محیطی دارد که شما قرار است آن را چیدمان کنید.

کابینت های آشپزخانه در ابعاد مختلف وجود دارند که متریال های گوناگون آنها باعث شده است که تنوع بسیاری در طراحی داخلی آشپزخانه ها به وجود بیاید.

مقاله ی طراحی متفاوت کابینت آشپزخانه را مطالعه کنید.

 

طراحی متفاوت کابینت آشپزخانه

سیستم های داخل کابینت

امروزه کابینت های مختلفی با محل قرار گیری در آشپزخانه وجود دارند که نمونه‌ای از آن ها کابینت های ال شکل می باشد.

بخصوص برای آشپزخانه های کوچک این نحوه قرارگیری گسترش پیدا کرده کابینت های ال شکل می‌توانند برای آشپزخانه های کوچک بسیار کاربردی باشند. به دلیل اینکه فضای بیشتری را از لحاظ کانتر و از نظر ذخیره سازی در اختیار افراد قرار می دهند.

کابینت

کابینت

اما موضوع قابل توجهی که وجود دارد این است که در نقطه کابینت قائم که به همدیگر متصل می شوند یک فضای خالی باید در دسترس باشد که در این شرایط استفاده از آن کار دشواری خواهد بود و به عنوان یک نقطه پرت در آشپزخانه وجود خواهد داشت.

همچنین سیستم داخل کابینت بسیار اهمیت دارد اجرا شود .تنها موردی که باید در هنگام طراحی داخلی آشپزخانه برای ساخت کابینت با آن توجه کرد نحوه چیدمان وسایل در درون کابینت ها می باشد.

 

ظاهر مینیمال در آشپزخانه

هنگامی که از طراحی کابینت آشپزخانه صحبت می کنیم قطعاً به مهمترین قسمت آشپزخانه اشاره می کنیم.

کابینت ها به عنوان پوشاننده دیوارهای وجود دارد که بیشترین فضا را در آشپزخانه اشغال می کنند.

کابینت ها به عنوان بیشترین المان‌ها و تجهیزاتی هستند که در آشپزخانه کاربرد دارد. مهم‌ترین ویژگی کابینت ها درب آنهاست که با تعویض درب آنها می توانید فضای آشپزخانه را به کلی تغییر دهید.

آشپزخانه

آشپزخانه

همچنین طرح ها و رنگ های مختلف وجود دارد که در بازسازی کابینت آشپزخانه به شما کمک می کند.

درب های ساده و مینیمال که بدون دستگیره انتخاب می شوند می تواند ظاهر یکدست و ساده را به وجود بیاورد. هنگامی که آن را با سادگی انتخاب می‌کنید قطعاً دیر تر از انواع دیگر برایتان قدیمی می شود .

المان های موجود در آشپزخانه دارای نقش و نگارهای بیشتری می باشند و فضای شلوغی را به وجود می آورند. با این طرح ها شما زودتر خسته می شوید و به فکر بازسازی آن می‌افتید.

اما در آشپزخانه های مینیمال این گونه نیست اگر همه چیز با دقت و سادگی انتخاب شود و به راحتی می توانید یک آشپزخانه جذاب و زیبا را برای سالیان سال در اختیار داشته باشید.

همانطور که گفتیم در کابینت های مینیمال استفاده از دستگیره کمتر دیده می‌شود به دلیل اینکه سطح کابینت ها بسیار ساده هستند و کمترین تجهیزات و جزئیات را بر روی آنها مشاهده می کنیم .

برای آشپزخانه های مدرن و ساده ،از کابینت های مینیمال و اغلب از رنگ های مات استفاده می شود به دلیل اینکه جذابیت آن در فضا بیشتر خواهد بود و سری هم به چشم هر بیننده ای را به خود جلب خواهد کرد.

 

انتخاب مصالح مناسب برای آشپزخانه

یکی از مواردی که در انتخاب کابینت ها مورد توجه قرار دارد مصالح است که عناصر را تشکیل می‌دهد.

امروزه تنوع بسیار بالایی در دنیای مصالح وجود دارد که کابینت ‌ها را می‌سازند. برای مثال انتخاب متعدد و کاربردی مانند درب های شیشه ای چوب برای کابینت ها در نظر گرفته می شود.

یکی از متریال های مرغوب که در دکوراسیون داخلی آشپزخانه بسیار کاربرد دارد و از آن برای ساخت کمد و میز و انواع محصولات استفاده می‌شود ام دی اف است.

انتخاب کابینت

انتخاب کابینت

متریال mdf از خرده چوب های طبیعی که از باقیمانده چوب ها به وجود می آید ساخته می شود و به عنوان عنصری که دوستدار محیط زیست است وجود دارد.

قیمت این متریال با توجه به استحکام و مقاومتی که دارد توانسته است در جایگاه اول قرار بگیرد و معمولاً مشتریان ترجیح می دهند که آن متریال را برای ساخت کابینت های آشپزخانه خود به کار بگیرند.

علاوه بر مواردی که گفته شد دارای قیمت مناسب می باشد و با توجه به کیفیت ساخت قیمت آن متغیر می باشد.

 

کابینت های سبک کانتری برای آشپزخانه

کابینت سبک کانتری یکی از محبوب‌ترین صفحه کابینت هایی است که در این سال‌های اخیر از آن استفاده شده بارزترین ویژگی که دارد درب های شیشه ای بر روی کابینت های بالایی می باشد .

معمولا فضای روستایی را به محیط می بخشد و به دلیل دستگیره های خاصی که بر روی آن دارد یک ظاهر زیبا و متفاوت را به وجود می آورد.

 

کابینت هایی با رنگ سیاه در طراحی آشپزخانه

رنگ سیاه از رنگ هایی است که به دلیل ظاهر تیره و دلگیری که دارد معمولا افراد کمتر از آن استفاده می‌کنند اما اگر این رنگ در ترکیب با رنگ های دیگر به درستی استفاده شود می تواند یک فضای متفاوت را به وجود بیاورد.

رنگ سیاه اگر با دقت کافی انجام شود می‌تواند عمق بیشتری به آشپزخانه بدهد .

نکته مهمی که در کاربرد رنگ سیاه برای کابینت ها وجود دارد این است که بهتر است که کابینت ها با دیوار به زمین کنتراست باشند یعنی تضاد رنگی در بین آنها وجود داشته باشد تا همه چیز یکدست و یکنواخت نباشد.

 

کابینت های اضافی برای آشپزخانه هایی که طرح باز دارند

در آشپزخانه هایی که به صورت باز طراحی شده و پلان آنها گسترده می باشد معمولاً یک کانتر در بین فضای آشپزخانه و اتاق نشیمن قرار می گیرد تا فضا را از یکدیگر جدا کند و علاوه بر آن محیطی برای غذا خوردن و فضایی برای ایجاد کابینت های اضافه می باشد.

تزیین کابینت ها به عنوان یک جزیره کوچک استفاده شود و با طراحی مناسبی که در زیر آن قرار گرفته می‌شود فضای بیشتری برای ذخیره سازی اشیای موجود در آشپزخانه به کار گرفته شود.

در سال‌های اخیر کابینت های جزیره به عنوان محبوب‌ترین المان موجود در آشپزخانه شناخته شدند به دلیل اینکه ظاهری در آشپزخانه ایجاد می‌کنند و فضایی برای جمع شدن خانواده در کنار یکدیگر می باشد .

کسی که در آشپزخانه فعالیت می‌کند می‌تواند از آشپزخانه سایر افراد را ببینند و در هنگام کار کردن با آنها گفتگو کند.

کابینت های جزیره می توانند با متریال هایی که بسیار متنوع هستند اجرا شود اما بهتر است که برای آشپزخانه های که باز و گسترده دارند از این تجهیزات استفاده شود.

 

پیشنهاد نویسنده: قیمت کابینت آشپزخانه

 

می توانید از طریق لینک های زیر پروژه های مربوط به این مقاله را مشاهده کنید:

 

 

اگر از این نوشته لذت بردید و تمایل به کسب اطلاعات بیشتر داشتید، می‌توانید با شماره ۰۹۱۲۸۲۵۱۲۵۲ تماس بگیرید و از مشاوره کاملا رایگان متخصصان گریت کابینت در زمینه‌هایی مانند طراحی دکوراسیون آشپزخانه، تعمیرات و بازسازی آشپزخانه، سفارش و خرید انواع کابینت آشپزخانه و هر مورد و سوال دیگری استفاده کنید!

 

 

 

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 0 میانگین: 0]

دیدگاهتان را بنویسید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.