طراحی کمد و کابینت در درمانگاه

طراحی کمد و کابینت در درمانگاه

طراحی کمد و کابینت در درمانگاه

امروزه طراحی داخلی کلینیک و بیمارستان ها باید متناسب با نیاز بیماران و کارمندان باشد که علاوه بر داشتن فضاهای کاربردی باید از لحاظ بصری جذابیت بسیار بالایی داشته باشد و راحتی افراد هم تامین گردد.

با توجه به روند رشد ساخت و ساز های متنوع در سال‌های اخیر طراحان توانسته اند فضاهای درمانی را از لحاظ زیبایی بصری و کاربردی بسیار متفاوت طراحی کنند.

هنگامی که صحبت از خدمات درمانی می‌شود بیماران بیش از هر زمانی  گزینه ای را انتخاب می کنند که در درجه اول راحتی را برایشان به وجود بیاورد.

برای جذب بیشتر بیمار و جذابیت یکی از مهمترین دغدغه‌های پزشکان در کشور طراحی داخلی درمانگاه ها بوده است.

درمانگاه ها دارای قسمت های مختلفی هستند که هر کدام را به طور جداگانه ای طراحان مورد بررسی قرار می‌دهند و طراحی داخلی آن را با شیوه های روز دنیا اجرا می‌کند .

البته این موضوع بستگی به بودجه‌ای که در اختیار دارند هم خواهد داشت .

برای همین ما به قسمت طراحی داخلی کمدها و کابینت هایی که مورد استفاده در درمانگاه ها قرار می‌گیرند رفته ایم و آنها را مورد بررسی قرار داده ایم.

 

پیشنهاد نویسنده: انواع کابینت آشپزخانه

 

طراحی کمد و کابینت در درمانگاه

سالن انتظار

سالن انتظار یکی از قسمت هایی است که مراجعه کنندگان زمان زیادی را در آن می‌گذارند.

برای همین بهتر است که از فضاهایی که بیهوده هستند پرهیز کرد.

می توان در آن قسمت ها کمد و کابینت های قرار داد تا پوشه و وسایل های مورد نیاز را در آن قرار داد. استفاده از کمد و کابینت هایی که در بخشهای درمانی استفاده می شود اغلب از لحاظ کاربردی جاگذاری می‌شود.

کابینت در درمانگاه

کابینت در درمانگاه

اما امروزه با توجه به متریال هایی که در شرکت های کابینت سازی وجود دارد می توان آنها را از لحاظ بصری هم به گونه‌ای طراحی و اجرا کرد که متفاوت از بخش‌های درمانی دیگر باشد.

برای مثال نمونه های خلاقانه در شرکت های معماری وجود دارد که ممکن است کمی هزینه بردار باشد .

اما می توان با انتخاب یک عدد از این کابینت و کمد ها در بخش درمانی یک دیوار را به این کابینت اختصاص داد تا هم از لحاظ زیبایی کاربرد داشته باشند و هم اینکه از لحاظ بصری برای افراد گزینه جدید باشد.

 

پیشنهاد نویسنده: کابینت ام دی اف (MDF)

 

استفاده از کمدهای خلاقانه

داشتن خلاقیت در طراحی کار دشواری نمی باشد تنها با کمی وقت گذاشتن و اندیشیدن به موضوع طراحی افراد می توانند نمونه های هوشمندانه خود را در طراحی داخلی درمانگاه و محیط های مختلف دیگر ایجاد کنند.

در کنار کابینت و کمد ها میتوان گزینه‌های دیگری هم قرار داد در سالن انتظار قرار دادن تلویزیون راه حل مفیدی است که وقت بیماران را پر می کند تا نوبتشان شود .

حتی اگر فضای کلینیک کوچک باشد هم می‌توانید کمد و کابینت هایی را مختص با متراژ که در اختیار طراح قرار دارد طراحی کرد.

 

پیشنهاد نویسنده: کابینت هایگلاس

 

متریال های مورد استفاده برای ساخت کابینت در درمانگاه

انتخاب متریال که برای کابینت های درمانگاه استفاده می شود بسته به بودجه‌ای که در اختیار طراحان قرار می‌گیرد دارد.

برخی با پرداخت هزینه‌های بسیاری تمایل دارند که کابینت های چوبی را انتخاب کنند و برخی دیگر با داشتن بودجه کمتر می‌توانند از کابینت های ام دی اف با روکش های معمولی استفاده نمایند .

اما غالباً استفاده بیش از حد از متریال mdf در کمد ها و کابینت های بخش‌های مختلفی از درمانگاه استفاده می شود زیرا استحکام و مقاومت بالایی دارد و برای محیط های پزشکی گزینه مناسبی است.

کابینت ها بهتر است که دارای عمق زیادی باشند تا وسایل های بیشتری را در خود جای دهند .

برای همین هنگامی که طراحی داخلی درمانگاه انجام می‌شود باید قسمت‌های موردنظر یادداشت برداری شود تا طراحان بتوانند متناسب با آن کابینت هایی را طراحی کند.

 

پیشنهاد نویسنده: قیمت کابینت آشپزخانه

 

می توانید از طریق لینک های زیر پروژه های مربوط به این مقاله را مشاهده کنید:

 

اگر از این نوشته لذت بردید و تمایل به کسب اطلاعات بیشتر داشتید، می‌توانید با شماره ۰۹۱۲۸۲۵۱۲۵۲ تماس بگیرید و از مشاوره کاملا رایگان متخصصان گریت کابینت در زمینه‌هایی مانند طراحی دکوراسیون آشپزخانه، تعمیرات و بازسازی آشپزخانه، سفارش و خرید انواع کابینت آشپزخانه و هر مورد و سوال دیگری استفاده کنید!

 

 

 

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 0 میانگین: 0]

دیدگاهتان را بنویسید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.