کمد دیواری مناسب – بخش اول

کمد دیواری مناسب – بخش اول

 کدام کمد دیواری برای فضای شما مناسب تر می باشد؟ ( قسمت اول )

کمد دیواری بخش مهمی از اتاق محسوب می شود و این کمد دیواری ها هستند که به شما در نظم دادن لباس ها و وسایل کمک می کنند و فضای مناسبی را برای نگهداری و نظم بخشیدن به آنها فراهم می کند.

در این مقاله قصد داریم در مورد انواع مختلف کمد های دیواری اتاق و مناسب ترین فضا برای هر مدل از کمد دیواری برای شما عزیزان مطلبی ارائه دهیم.

 

کمد دیواری مناسب

 این مقاله یک راهنمای جامع در مورد انتخاب مدل کمد دیواری اتاق می باشد با ما همراه باشید:

انواع های مختلف مدلهای کمد دیواری

امروزه کمد دیواری ها دارای انواع مختلفی است که برای کاربردهای مختلف طراحی و تولید می شود این کاربرد ها می ‌توانند بسیار باشد و در مواردی که برای خانه ها بیشترین کاربرد را دارد می توان سه دسته کلی را معرفی کرد:

  1. کمد لباس
  2. کمد رختخوابی
  3. کمد closet

 

کمد لباس

کمد دیواری های لباس بسیار متنوع می باشند و می توانند شامل یک لباس ساده باشد و یا اینکه دارای کشو و طبقات با قسمتهای مختلف مانند محل قرارگیری کفش و محل آویز لباس و غیره باشد.

 

برای کمد های لباس برای محل آویز لباس باید ارتفاع بلند تری در نظر گرفت لباس های بلند تر مانند مانتو و غیره به راحتی در آن قرار گیرند و باید دارای عمقی  در حدود ۶۰ سانتی متر باشد تا کت و پالتوهای مردانه به راحتی در آن قرار گیرند.

طبقه بندی داخل کمد لباس به سلیقه شما بستگی دارد و قانون و قاعده خاصی ندارد و وابسته به کاربرد و سلیقه شما  کمد ها می توان قفسه‌ ها، طبقه و کشو های کم یا متعدد در نظر گرفت.

 

کمد دیواری رختخوابی

مدل کمد دیواری رختخوابی  کمد هایی هستند که در خانه های ایرانی بسیار پر کاربرد می باشد و مخصوص قرار گرفتن رختخواب ها می باشند.

اغلب کمد های رختخوابی اتاق دارای درب های لولایی هستند تا بتوانند به صورت کامل باز شوند این مدل از کمد ها معمولاً طبقه ندارند یا اگر برای آنها طبقه در نظر بگیرند معمولاً بین یک تا دو طبقه با فاصله طراحی می شود.

کمد دیواری مناسب

این مدل کمد دیواری ها کاملاً ایرانی است در خانه های ایرانی کاربرد دارد.

این مدل از کمد دیواری ها دارای ارتفاع ۱۵۰ سانتی متر به بالا است و در قسمت بالای آن کمد های دست بالا طراحی می شوند که برای قرار گرفتن وسایل جانبی اتاق مناسب می باشد.

کمد رختخوابی دارای ارتفاع  حداقل ۱۱۰ سانتی متری می باشند تا رختخواب به راحتی درون آنها قرار گیرد.

 

کمد closet

بیشتر کمد های closet به صورت باز می باشند و می توانند دارای قفسه ها و کشورهای متعددی باشد تفاوت عمده این کمدها با کمد های لباس در این است که کمد لباس دارای درب می باشد اما closet بدون درب است از این کمدها برای اتاق لباس استفاده میشود.

 

کمد های دیواری با چه متریالی طراحی و تولید میشود؟

در مورد متریال مصرفی کمد رختخواب و لباس باید گفت که این کمد ها دارای چارچوب هایی با متریال های مختلفی هستند به عنوان مثال می ‌توان از نئوپان روکش ملامینه یا ورق ام دی اف  روکش ملامینه یا هایگلاس اما استفاده از نئوپان روکش ملامینه نسبت به سایر متریال ها کاربرد بیشتری دارد و علت آن هم این است که نئوپان نسبت به ام دی اف  سبک تر می باشد در دیگر کشورها از نئوپان کمتر استفاده می شود و بیشتر کمد دیواری ها را با سایر متریال ها طراحی و تولید می کنند.

علاوه بر چهارچوب بخش های داخلی مانند طبقات  داخل کمد و درب ها را نیز می توان با ورق های نئوپان یا ام دی اف طراحی و تولید کرد.

 

درب کمد دیواری

درب کمد دیواری های اتاق ها می تواند از جنس و متریال های مختلف مانند هایگلاس، روکش چوب، ام دی اف ، ممبران و غیر باشد و محدودیتی وجود ندارد کمد دیواری های درب ممبران مانند کابینت ممبران آشپزخانه طرح های بسیار زیبای کلاسیک هستند و با این وجود که نسبت به ام دی اف قدمت کمتری دارد اما طرفداران زیادی دارد.

اما باید به این موضوع اشاره کنیم که قیمت کمد دیواری ممبران نسبتاً بالا می باشد و این کمد دیواری ها گران قیمت هستند.

درب کمد دیواری

در صورتی که تمایل دارین از چوب به عنوان متریال اصلی و چهارچوب کمد ها استفاده کنید می توان از چوب روسی، چوب نراد، چوب سپیدار و غیره استفاده کرد البته در بین این موارد چوب روسی  خشک برای درب کمد دیواری های اتاق توصیه می شود زیرا این متریال استحکام بالایی دارد.

چوب سپیدار به این دلیل که در گذر زمان تاب برداشته  و برای شما مشکل ایجاد می کند برای استفاده در کمد دیواری پیشنهاد نمیشود.

برای روکش کردن یا رنگ کردن کمد دیواری های چوبی می توان بر روی آن از روکش یا از رنگ استفاده کرد در صورتی که از رنگ استفاده شود روی درب کمد ها رنگ امیزی میشود و یا در صورت روکش کردن روی ان از نئوپان ۱۶ میلیمتر به عنوان لاله دوم و روکش استفاده کرد.

 

پیشنهاد نویسنده: قیمت کمد دیواری

 

می توانید از طریق لینک های زیر پروژه های مربوط به این مقاله را مشاهده کنید:

 

اگر از این نوشته لذت بردید و تمایل به کسب اطلاعات بیشتر داشتید، می‌توانید با شماره ۰۹۱۲۸۲۵۱۲۵۲ تماس بگیرید و از مشاوره کاملا رایگان متخصصان گریت کابینت در زمینه‌هایی مانند طراحی دکوراسیون آشپزخانه، تعمیرات و بازسازی آشپزخانه، سفارش و خرید انواع کابینت آشپزخانه و هر مورد و سوال دیگری استفاده کنید!

 

 

 

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 0 میانگین: 0]

دیدگاهتان را بنویسید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.