کمد دیواری مناسب – بخش دوم

کمد دیواری مناسب – بخش دوم

کدام کمد دیواری برای فضای شما مناسب تر می باشد؟ ( قسمت دوم )

انتخاب طرح و رنگ در کمد دیواری انتخابی بسیار مهم می باشد که در طراحی بیرونی کمد ها رنگ و طرح درب کمد دیواری است که باید هماهنگ با فضای اتاق انتخاب شود.

 

کمد دیواری مناسب

انواع درب کمد دیواری

کمد های دیواری دارای دو نوع اصلی در هستند:

  1. درب لولایی
  2. درب ریلی

 

کمد دیواری درب ریلی

برای کمد دیواری هایی که دارای درب ریلی هستند فضای کمتری برای باز و بسته کردن درب ها نیاز داریم این درب ها به راحتی بر روی ریل ها جابجا می شود و بهترین گزینه برای اتاق های کوچک است.

کمد دیواری درب ریلی

برای کمد های دیواری درب ریلی باید از  متریال های خیلی خوب برای کمد ها استفاده کرد زیرا در صورتی که از متریال نامناسب استفاده شود ممکن است در اثر مدت زمان کوتاهی استفاده از آنها درب ها دچار قوس شوند و یا درب از ریل خارج شود.

متاسفانه برخی از ریل هایی که با کیفیت کمتر و قیمت ارزان تر در بازار عرضه می گردند پس از استفاده در مدت زمان کوتاهی به دلیل کیفیت پایین که دارند برای خریداران آن ها دردسرهای مربوط به تعویض درب ریل ایجاد می کند.

 

کمد دیواری دارای درب لولایی

کمد دیواری های درب لولایی فضای بیشتری برای باز و بسته کردن درب ها نیاز داریم اما در مقابل می‌توانیم هر باری که درب کمد را باز میکنیم به تمام فضای داخل آن دسترسی پیدا کنیم اما در کمد دیواری های درب ریلی اینگونه نیست و هربار که درب را باز میکنیم تنهام یک طرف از کمد دسترسی پیدا می کنیم و به طرف دیگر آن دسترسی نداریم و برای دسترسی به تمام بخش های آن باید  مداوم درب ها را جابه جا کنید.

کمد دیواری دارای درب لولایی

کمد های درب لولایی برای کمد دیواری های رختخواب کاربردی زیادی دارند.

پیشنهاد می‌ شود که برای لولای این کمدها از لوله های آرام بند استفاده کنید تا هنگام بسته شدن درب فشار کمتری به لولا وارد شود.

 

طراحی داخلی کمد دیواری

طراحی بیرونی کمد شامل درب ها می باشد که با شما عزیزان در مورد آن صحبت کرد طراحی داخلی آن نیز شامل طبقه بندی و همچنین استفاده از اکسسوری ها می باشد.

طراحی داخلی کمد به کاربردی شما برای کمدها در نظر گرفته ‌اید و همچنین مدل کمد بستگی دارد و می‌توانید قسمتهای مورد نظر و کاربرد های مختلفی را که تمایل دارید در کمد شما طراحی گردد سفارش دهید.

طراحی داخلی کمد دیواری

 

پیشنهاد نویسنده: کمد دیواری باکسی

 

طبقه بندی داخل کمد می توانند با استفاده از متریال های مختلفی طراحی شود اما بیشتر از ام دی اف سفید براق و همچنین است نئوپان سفید استفاده می ‌کنند.

طراحی داخلی و کمد کاملاً به کاربرد و  نظر  و سلیقه شما بستگی دارد در قسمت بالایی کمدها که ارتفاع حدود ۱۸۰ سانتیمتر شروع می شود و تا سقف اتاق امتداد پیدا می کند معمولاً وسایلی را که کمتر کاربرد دارند گذاشته می شود.

پیشنهاد ما برای شما عزیزان این است که بخشی از کمد را برای آقایان و بخشی از کمد برای خانمها طراحی شود زیرا اندازه و نوع لباس خانم ها و آقایان با همدیگر فرق دارد بنابراین بهتر است برای آنها طراحی جداگانه در نظر گرفته شود.

بخشی از کمد که برای بچه در نظر گرفته شده است  طراحی آن کاملا متفاوت می باشد و طرح آن متناسب با نیازهای کودک انجام میگیرد در کمد های بچه گانه معمولاً عمق کمد ها تا ۵۰ سانتی متر است.

برای کمد دیواری آقایان ارتفاع ۱۱۰ سانتی متر مناسب میباشد و عمق کمد نباید از ۶۰ سانتیمتر کمتر باشد برای قسمت پایین کمد بهتر است از کشور استفاده شود.

برای بخش زنانه نیز عمق ۴۰ تا ۵۰ سانتی متر کافی می باشد اما ارتفاع قسمت آویز کمد باید از بخش آقایان بیشتر باشد کمد خانم‌ ها نسبت به کمد آقایان  به کشورهای بیشتری نیاز دارد.

کمد های لباس می توانند دارای اکسسوری های خاصی باشد که هر کدام کاربرد جدا و مخصوص خود را دارد به عنوان مثال سبد هایی که به صورت ریلی در داخل کمد قرار می گیرند و قابل جابجایی هستند یک ایده جالب و کاربردی می باشد.

 

پیشنهاد نویسنده: قیمت کمد دیواری

 

می توانید از طریق لینک های زیر پروژه های مربوط به این مقاله را مشاهده کنید:

 

اگر از این نوشته لذت بردید و تمایل به کسب اطلاعات بیشتر داشتید، می‌توانید با شماره ۰۹۱۲۸۲۵۱۲۵۲ تماس بگیرید و از مشاوره کاملا رایگان متخصصان گریت کابینت در زمینه‌هایی مانند طراحی دکوراسیون آشپزخانه، تعمیرات و بازسازی آشپزخانه، سفارش و خرید انواع کابینت آشپزخانه و هر مورد و سوال دیگری استفاده کنید!

 

 

 

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 0 میانگین: 0]

دیدگاهتان را بنویسید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.