لاندری روم چیست؟

لاندری روم چیست؟

لاندری روم چیست؟

آیا شما هم در فیلم ها یا در دنیای معماری داخلی کلمه لاندری روم (Laundry room) را شنیده اید؟ برای معادل فارسی لاندری روم می توان رخت شور خانه یا خشک شویی را به کار برد. که یعنی مکانی برای شست و شوی لباس.

در سال های گذشته معمولا در زیرزمین خانه ها مکانی برای شست و شوی لباس ها یا پرده ها در نظر می گرفتند. رفته رفته ماشین های لباسشویی جمع و جور تر و به یکی از اعضای ثابت آشپزخانه ها تبدیل شدند. اما امروزه در کشورهای غربی و معماری های جدید به طور کامل تری فضایی جدا برای شستن لباس و قرار دادن ماشین لباسشویی و میز اتو در نظر گرفته می شود.

در این مقاله با هم تعدادی از ویژگی های یک لاندری روم را بررسی می کنیم.

ابعاد مناسب اتاق لاندری

فضاهایی که امروزه در طراحی کوراسیون داخلی برای لاندری روم ها در نظر می گیرند بسیار متفاوت است. ممکت است یک لاندری روم به کوچکی زیر پله یا به بزرگی یک اتاق کامل باشد! این مورد کاملا بستگی به بودجه، نیاز و فضای هر فرد دارد و کاملاٌ متغیر است.

مسلم است که هر چه فضا بزرگ تر باشد، المان های بیشتری را در خود جای می دهد. اما در این مقاله ما فرض را بر یک اندازه ی اتاق متوسط می گذاریم.

گریت کابینت | شرکت کابینت آشپزخانه گریت | Laundry room2

محل مناسب قرار گیری لاندری روم

لاندری روم ها بعلت وجود ماشین لباس شویی ها از لحاظ فنی باید به مکانی نزدیک باشند که لوله کشی و دسترسی آب به آن نزدیک باشد. از این رو معمولا اتاق رخت شویی را معمولا در کنار حمام یا سرویس بهداشتی قرار می دهند. همچنین گاهی داخل آشپز خانه ها درب های مخفی برای ورود به لاندری روم تعبیه می کنند.

 

پیشنهاد نویسنده: پارتیشن های شیشه ای

 

وسایل قابل استفاده در اتاق رخت شویی

در یک لاندری روم ایده آل علاوه بر ماشین لباس شویی که عضو اصلی آن است، لوازم دیگری هم مانند یک خشک کن جدا وجود دارد که در ادامه چند مورد از آن ها را شرح می دهیم.

رخت آویز

پس از شسته شدن لباس ها لازم است که آن ها را خشک کنیم. اگر نمی توانید یک خشک کن جدا تهیه کنید، رخت آویز گزینه ی مناسبی است. اگر رخت آویز را در کنار پنجره و مجاورت باد یا در کنار شوفاژ قرار دهید لباس ها زودتر خشک می شوند.

میز اتو و اتو

بعد از تمیزی لباس ها مهم ترین مورد صاف و اتو کشیده بودن آن هاست. اگر شما هم به مرتب بودن استایل خود اهمیت می دهید پس اتو باید خیلی برایتان مهم باشد. قرار گرفتن میز اتو در کنار  لباس های تازه شسته شده می تواند کار شما را خیلی راحت کند.

 

پیشنهاد نویسنده: کمد دیواری ریلی

 

چوب لباسی

پس از شستن و اتو کشیدن لباس ها بهتر است آن ها را روی چوب لباسی قرار دهید و آویزان کنید تا دوباره چروک و کثیف نشوند.

گریت کابینت | شرکت کابینت آشپزخانه گریت | Laundry room3

سبدی برای لباس های کثیف

اگر سبدی مجزا برای قرار دادن لباس های کثیف در لاندری روم بگذارید دیگر لباس ها با هم قاطی نمی شوند و شما بهتر می دانید که چه لباس هایی باید شسته شوند و چه لباس هایی تمیز هستند.

قفسه هایی برای قرار دادن مواد شوینده

اگر قفسه هایی را مانند کمد دیواری یا کابینت برای قرار دادن پودر و مایع های لباس شویی قرار دهید همه چیز مرتب تر می شود و شما به راحتی می توانید به وسایل مورد نیا خود دسترسی داشته باشید و آن ها را پیدا کنید.

 

پیشنهاد نویسنده: کمد دیواری

 

نکات دیگری که در لاندری روم باید به آن توجه کرد

نکات دیگری هم علاوه بر وسایل مورد نیاز هستند که با رعایت آن ها می توانید اتاق رخت شویی خود را به بهترین شکل ممکن در بیاورید.

کف پوش مناسب

کف پوش های یک اتاق رخت شویی ترجیحا اگر سرامیک باشد بهتر است. چرا که همیشه در معرض آب و رطوبت هستند و همیشه خیس می شوند! اگر کف پوش از موکت باشد که خیس می شود و بوی نم می گیرد و اگر هم از پارکت برای کف اتاق استفاده کنید، بعلت خیس شدن زیاد طی مدت ها ممکن است باد کند و ظاهر بدی به اتاق بدهد.

قرار دادن سینک ظرف شویی

در برخی از لاندری روم ها سینگ ظرف شویی تعبیه میکنند چرا که بعضی از لباس ها را به علت حساس بودن جنس پارچه شان داخل لباس شویی نمی اندازند و با دست آن ها را می شویند. اگر سما هم می خواهید در لاندری روم خانه تان سینک قرار دهید حتما باید از افراد متخصص و فنی کمک بگیرید که در آینده مشکلی برایتان ایجاد نشود.

کاهش صدا

همه ی ما میدانیم که ماشین های لباس شویی سر و صدای زیادی ایجاد می کنند. اگر این سر صدا مزاحم شماست به راحتی قابل ححل است. شما می توانید برای لاندری روم از درب های عایق صدا استفاده کنید که تا حد زیادی می توانند انتقال صدا به بیرون را کاهش دهند.

نظافت لاندری روم

با توجه به اینکه همیشه در لاندری روم لباس‌ های آلوده و کثیف جمع می شود، بهتر است در پاکیزگی آن دقت بیشتری کنید.

یکی از نکته هایی که می توانید رعایت کنید آن است که برنامه ای مناسب برای شستن لباس ها داشته باشید تا لباس های آلوده برای مدت طولانی در سبد لباس های کثیف جمع نشوند چرا که باعث ایجاد بوی نامطبوع می شوند. برای رفع بوی بد از خشبو کننده های مختلف نیز می توانید استفاده کنید.

بعد از هر شست و شو حتما در صورت خیس بودن زمین آن را خشک کنید و وسایل خارج شده از کمد را سر جای خودشان قرار دهید.

 

پیشنهاد نویسنده: قیمت کمد دیواری

 

می توانید از طریق لینک های زیر پروژه های مربوط به این مقاله را مشاهده کنید:

 

اگر از این نوشته لذت بردید و تمایل به کسب اطلاعات بیشتر داشتید، می‌توانید با شماره ۰۹۱۲۸۲۵۱۲۵۲ تماس بگیرید و از مشاوره کاملا رایگان متخصصان گریت کابینت در زمینه‌هایی مانند طراحی دکوراسیون آشپزخانه، تعمیرات و بازسازی آشپزخانه، سفارش و خرید انواع کابینت آشپزخانه و هر مورد و سوال دیگری استفاده کنید!

 

 

 

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 0 میانگین: 0]

دیدگاهتان را بنویسید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.