کابینت آشپزخانه پی وی سی

کابینت آشپزخانه پی وی سی

کابینت آشپزخانه پی وی سی چیست؟

از آنجایی که آشپزخانه یکی از بخش ‌های مهم خانه محسوب می ‌شود پس دکوراسیون آن نیز از اهمیت ویژه‌ای برخوردار می ‌باشد.

کابینت ها نقشه تعیین کننده و بسیار پر اهمیتی در طراحی دکوراسیون یک آشپزخانه ایفا می کنند و دلیل آن هم این است که کابینت‌آشپزخانه فضای زیادی از دیوار آشپزخانه را به خود اختصاص می‌دهد و به محض ورود به آشپزخانه این کابینت ها هستند که اولین چیز به چشم می خورد و مورد توجه قرار می ‌گیرند.

پیشنهاد نویسنده: دکوراسیون داخلی

کابینت آشپزخانه پی وی سی

اگر بخواهیم درباره ی مزایا و خصوصیات کابینت‌آشپزخانه پی‌وی‌سی به شما توضیح دهیم باید اول بگوییم که این کابینت ها از چه جنسی طراحی و ساخته شده اند ، در واقع  این کابینت ها نوعی از کابینت‌آشپزخانه می باشد که از پلاستیک فشرده ساخته شده اند و دارای ورقهای نسبتا ضخیمی می باشد و یکی از بهترین گزینه های پیش روی شما برای انتخاب و طراحی کابینت آشپزخانه محسوب می شود.

کابینت آشپزخانه پی وی سی - تصویر یک

یکی از ویژگی های مهم و کاربردهای اصلی این کابینت ها استفاده از آنها برای فضاهایی می باشد که در آنجا از آب زیاد استفاده می شود و یا به زبان دیگر مرطوب می باشد و امکان پوسیدگی در کابینت وجود دارد.

کابینت پی وی سی ضد آب می باشد و در برابر آب مقاومت بالایی دارد یعنی برخلاف بسیاری از کابینت های آشپزخانه که زمانی که در معرض آب قرار بگیرند پوسته پوسته می‌شوند این کابینت دوام و مقاومت نسبتاً بالایی در برابر رطوبت دارد و در صنعت کابینت سازی از پی وی سی در ساخت بدنه اطراف سینک ظرفشویی نیز استفاده می شود علاوه بر آن پی وی  سی دارای طول عمر بالای می باشد و هم در برابر مواد اسیدی و هم در برابر مواد قلیایی مقاومت بالایی دارد و تمیزکاری آن نسبت به دیگر کابینتها راحت تر می باشد.

کابینت آشپزخانه پی وی سی - تصویر دو

اگر شما برای آشپزخانه خود ترجیح می دهید از کابینت پی وی سی  استفاده کنید اگر تمام کابینت های آشپزخانه خود را  پی وی سی کابینت طراحی کنید به آن کابینت تمام پی وی سی می‌گویند اما اگر از کابینت ام دی اف که خود دارای معایب و مزایای بسیاری است استفاده نمایید یا کابینت چوبی را برای طراحی خود در نظر بگیرید اما بسیاری از سازندگان کابینت پیشنهاد می دهند که زیر سینک ظرفشویی کابینت را از جنس پی وی سی بسازد.

کابینت آشپزخانه پی وی سی - تصویر سه

یکی دیگر از ویژگی های کابینت پی وی سی وزن سبک آن میباشد که همین باعث شده است که راحت تر و سریع تر است کابینت ها نصب شود.

اگر بخواهیم در مورد مزایا و معایب این کابینت ها توضیح دهیم باید بگوییم که کابینت پی وی سی کابینت های پرطرفدار می باشد در اول  مقاله به مزیت های این کابینت اشاره کردیم حال اگر بخواهیم به معایب آن اشاره کنیم باید بگوییم که این کابینت ها  ایرادی که دارند این است که از جنس پلاستیک ساخته شدن و مصنوعی می باشد و به دلیل تجزیه ناپذیری به طبیعت و محیط زیست آسیب می رساند که البته این ایراد یک ایراد ساختاری نمیباشد و اما مزایای اصلی این کابینت ها این است که نسبت به کابینت ام دی اف و چوب نگهداری آسان تر و ساده تری دارد و کم هزینه می باشد.

پیشنهاد نویسنده: انواع کابینت آشپزخانه

مزایای استفاده از کابینت آشپزخانه پی وی سی

  1. ضد خش میباشد.
  2. ضد آب می باشد و در برابر رطوبت مقاومت بالایی دارد و پوسته پوسته نمی ‌شود.
  3. مراقبت از این کابینت ها آسان می باشد
  4. به دلیل چگالی پایینی که دارد دارای وزن سبکی است
  5. مقاوم در برابر حرارت
  6. نصب آسان و سریع

 

کابینت آشپزخانه پی وی سی - تصویر چهار

پیشنهاد نویسنده: کابینت آشپزخانه

مدل کابینت پی وی سی

کابینت های آشپزخانه پی وی سی دارای انواع مدلهای فوق العاده متنوعی و زیبایی می باشد.

در ادامه باید به این موضوع اشاره کرد که امروزه  کابینت پی وی سی چندان در طراحی  کابینت آشپزخانه استفاده نمی شود دلیل آن خوب و مناسب نبودن کابینتهای پی وی سی نیست بلکه هر محصول جدیدی زمان میبرد تا در بین افراد جا پیدا کرده و استفاده از آن رواج پیدا کند اما کسانی که با این کابینت آشنایی کامل دارند طرفدار آن بوده و در طراحی های آشپزخانه خود از آن استفاده می کنند.

 

قیمت کابینت پی وی سی

عواملی همچون متراژ ،نوع و کیفیت مواد اولیه ساخت جز عواملی هستند که در قیمت کابینت آشپزخانه پی وی سی تاثیر گذار هستند اما باید به این نکته توجه داشته باشید که این نوع کابینت ها کابینت هایی هستند که حتماً باید از یک  طراح و کابینت ساز حرفه ای خریداری و اجرا شود زیرا کیفیت مواد اولیه آن تاثیر چشمگیری در کیفیت کلی  آن دارد.

پیشنهاد نویسنده: قیمت کابینت آشپزخانه

 

می توانید از طریق لینک های زیر پروژه های مربوط به این مقاله را مشاهده کنید:

اگر از این نوشته لذت بردید و تمایل به کسب اطلاعات بیشتر داشتید، می‌توانید با شماره ۰۹۱۲۸۲۵۱۲۵۲ تماس بگیرید و از مشاوره کاملا رایگان متخصصان گریت کابینت در زمینه‌هایی مانند طراحی دکوراسیون آشپزخانه، تعمیرات و بازسازی آشپزخانه، سفارش و خرید انواع کابینت آشپزخانه و هر مورد و سوال دیگری استفاده کنید!

موفق باشید.

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 0 میانگین: 0]

دیدگاهتان را بنویسید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.