کابینت چوبی و کابینت روکش چوبی (بخش دوم)

کابینت چوبی و کابینت روکش چوبی (بخش دوم)

کابینت چوبی و کابینت روکش چوبی؛ بهترین مدل های کابینت آشپزخانه کلاسیک و مدرن ( قسمت دوم )

در مقاله قبلی اطلاعاتی در مورد کابینت تمام چوب در اختیار شما عزیزان قرار داده ایم و در ادامه این مقاله شما را با کابینت روکش چوب آشنا خواهیم کرد با ما همراه باشید.

 

پیشنهاد نویسنده: دکوراسیون داخلی

کابینت چوبی و کابینت روکش چوبی

کابینت آشپزخانه روکش چوبی

بعضی از افراد خواستار استفاده از طرح های خاص کابینت‌چوبی هستند اما به دلیل این که کابینت های چوبی بسیار گران قیمت می باشند ممکن است  با بودجه تمامی افراد همخوانی نداشته باشد در این صورت می توانند  کابینت  های روکش چوبی را جایگزین کابینت های چوبی آشپزخانه کنند.

کابینت آشپزخانه روکش چوبی

کابینت روکش چوب کابینتی با مغزی ام دی اف می باشد که دارای طرح چوب است و روی آن روکشی از جنس چوب پرس می شود و بعد از این قطعه را در بخش‌ های مختلف کابینت مانند دربهای کابینت آشپزخانه و قسمت ‌های قابل رویت استفاده شود.

برای اینکه کابینت های روکش چوبی شباهت بیشتری با کابینت های چوبی پیدا کند از قاب ها و طرح های پیچیده و ساده ای که در روی درب های کابینت چوبی وجود دارد بر روی درب های کابینت آشپزخانه روکش چوبی استفاده می شود.

برای این ایجاد این طرح ها ابتدا طرح مورد نظر بر روی مغزی ام دی اف ایجاد می ‌شود این نقش و طرح ها می توانند شامل یک خط ساده و یا پیچیده تر و منبت باشد که بر روی ورق ام دی اف اجرا می شود و به این ترتیب طرح مورد نظر بر روی متریال نهایی ایجاد می گردد در برخی از موارد سی ان سی سه بعدی نیز بر روی ام دی اف اجرا می شود.

همچنین برای ایجاد طرح های پیچیده تر می توان از قطعات جداگانه ام دی اف یا دیگر متریال ها که از قبل بر روی آن ها طرح های منبت کاری اجرا شده است استفاده کرد و آنها را به ورقه های ام دی اف پرس کرده و برای بخش ‌های مانند پاخور ها ، تاج ها و … از این قطعات استفاده کرد.

به این ترتیب کابینتی طراحی و تولید می‌ شود که کاملاً با کابینت چوبی مشابه بوده و فقط مغزی آن با کابینت چوبی متفاوت میباشد.

برای یونیت های کابینت می توان از صفحه های ام دی اف ساده که روی ان  رنگ شده باشد استفاده کرد. این رنگ ها  می‌ تواند ساده و یا پلی استر باشند اما توصیه می شود که رنگ درب ها و محل های قابل رویت از نوع پلی استر باشد تا  نمای بهتر و زیباتری داشته باشد و علاوه بر آن در مقابل نفوذ آب نیز مقاومت بیشتری نسبت به رنگهای ساده داشته باشد.

نفوذ اب به درب های کابینت باعث پوسته شدن آن قسمت شده و تعویض و تعمیر آن باعث تحمیل هزینه ‌های اضافی به شما می گردد.

 

پیشنهاد نویسنده: کابینت چوب طبیعی مدرن

 

مزایا و معایب کابینت آشپزخانه چوبی و روکش چوب

مزایای کابینت آشپزخانه چوبی

در مورد این مدل کابینت های آشپزخانه باید گفت که کم تر مزیتی در دیگر کابینت های آشپزخانه وجود دارد که این کابینت از داشتن آن محروم باشد. در واقع باید گفت که اصیل ترین و بهترین متریال موجود در بازار می باشد که توجه هر فردی را به خود جلب کرده و در نهایت یک آشپزخانه گرانقیمت و لاکچری برای شما ایجاد نماید.

گرما و صمیمیتی که چوب طبیعی وارد یک فضا می کند هیچ متریال دیگری نمی ‌تواند وارد یک فضا کرده و حس طبیعی بودن را در یک آشپزخانه به وجود آورد.

مزایای کابینت آشپزخانه چوبی

درست است که دیگر کابینت ها مانند کابینت روکش چوبی آشپزخانه با هزینه کمتر ظاهری شبیه به آشپزخانه های تمام چوب را ایجاد می کنند اما هیچ کدام از آنها نمی توانند حس طبیعی بودن را وارد فضای آشپزخانه کنند.

درباره معایب این کابینت ها هم باید گفت که اول از همه قیمت کابینت اشپزخانه چوبی بسیار بالا می باشد و ممکن است با بودجه تمامی افراد سازگاری نداشته باشد و مورد بعدی رنگ آمیزی این کابینت ها می باشد رنگ های پلی استر که برای رنگ کابینت های چوب کاربرد دارد قابلیت لکه گیری ندارد و در صورت آسیب دیدن  باید به صورت کامل تعویض گردد.

 

کابینت روکش چوب

کابینت آشپزخانه روکش چوب یکی از بهترین کابینت های آشپزخانه می باشد این کابینت ها از مقاومت و استحکام زیادی برخوردار می باشد و دارای زیبایی چشم نوازی است علاوه بر آن به دلیل استفاده از رنگ های پلی اورتان و پلی استر مقاومت نسبتاً خوبی در برابر آب و رطوبت داشته و در صورتی که خط و خش و خراشیدگی در روی روکش آن ایجاد نشود آب به داخل آن نفوذ نمی‌کند و دچار خرابی نمی شود.

در مورد معایب این کابینت ها نیز باید گفت که یکی از عیبهای آن به نوع رنگ آمیزی آن بر می گردد در کابینت های روکش چوب سفید نمی توان از رنگ مواد دو استفاده کرد زیرا بر روی آن لایه های زرد رنگ تشکیل می شود و باید از رنگ پلی استر یک مواد استفاده کرد. این رنگ در برابر رطوبت و نفوذ آب ضعف داشته و به طور کلی رنگی به نسبت ضعیفی میباشد.

این رنگ در برابر ضربه و خط و خش نیز آسیب پذیری بیشتری به نسبت مواد دیگر دارد بنابراین باید برای کابینت های روکش چوب سفید رنگ به جای این رنگ از رنگ پلی اورتان استفاده کرد.

البته باید گفت که این مشکل تنها برای رنگ سفید می باشد و برای سایر رنگ‌ ها  چنین مشکلی وجود ندارد.

رنگ پلی استر یک رنگی بسیار با کیفیت می باشد اما تنها ایراد آن این است که در  صورتی که رنگ آسیب ببیند به راحتی قابل اصلاح نمی باشد شما نمی توانید تنها قسمت آسیب دیده را رنگ کنید بلکه باید  قطعه را جدا کرده و در کارگاه ان را رنگ کنید و یا در غیر این صورت  برای ترمیم از رنگ‌ های مشابه برای  آن بخش استفاده کنید.

 

پیشنهاد نویسنده: قیمت کابینت روکش چوب

 

می توانید از طریق لینک های زیر پروژه های مربوط به این مقاله را مشاهده کنید:

 

اگر از این نوشته لذت بردید و تمایل به کسب اطلاعات بیشتر داشتید، می‌توانید با شماره ۰۹۱۲۸۲۵۱۲۵۲ تماس بگیرید و از مشاوره کاملا رایگان متخصصان گریت کابینت در زمینه‌هایی مانند طراحی دکوراسیون آشپزخانه، تعمیرات و بازسازی آشپزخانه، سفارش و خرید انواع کابینت آشپزخانه و هر مورد و سوال دیگری استفاده کنید!

 

 

 

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 0 میانگین: 0]

دیدگاهتان را بنویسید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.