شیشه بلژیکی در آشپزخانه

شیشه بلژیکی در آشپزخانه

شیشه بلژیکی در آشپزخانه و دکوراسیون داخلی

کشور بلژیک از دسته کشورهایی است که در تولید شیشه های با کیفیت در سراسر دنیا بسیار پیشرو بوده و محصولات خود را به سراسر دنیا صادر می کند.

محصول پرفروش آن ها کریستال بلژیک است که همان شیشه ساده اما با شفافیت بسیار بالا می باشد.

همان طور که می دانید شیشه های ساده یا همان شیشه فولوت، سبز رنگ می باشند که کمی رنگ سبز در آن دیده می‌شود و نمونه های با کیفیت آن بیشتر برای محیط های تزئینی می باشد.

شیشه کریستال بلژیک به دلیل شفافیت بسیار بالایی که دارد در طراحی داخلی منزل استفاده می شود.

برای مثال میز های شیشه ای، سقف شیشه ای و درب شیشه ای از مواردی هستند که می توانند در ضخامت های مختلف مانند ۶ میلی متر، ۸ میلیمتر، ۱۲ و ۱۵ میلی متر و غیره وجود داشته باشند.

 

شیشه بلژیکی در آشپزخانه

 ساختار شیشه کریستال بلژیک

برای ساخت این شیشه معمولاً از ذرات کریستالی استفاده می‌شود که شفافیت بسیار بالایی دارند.

این نوع شیشه ها با توجه به ذراتی که در آن ها به کار می ‌روند قیمت بالایی نسبت به سایرین دارند و به عبارتی می‌توان گفت که اختلاف آن ها به خاطر ذراتی است که در آنها به کار رفته اند.

 

مقایسه شیشه کریستال بلژیک با شیشه کریستال چینی و ایرانی

هر چند کشور چین در تولید شیشه کریستال با کشور بلژیک رقابت دارد اما از نظر کیفیت شیشه کریستال بلژیکی با اختلاف بهترین شیشه هایی است که در سراسر دنیا از آن استفاده می ‌شود.

شیشه بلژیکی

شیشه بلژیکی

این شیشه ها به دلیل ذرات با کیفیتی که درون آن ها به کار رفته است و شفافیت بسیاری بالایی که دارند،  هنگامی که در معرض نور قرار می‌گیرند تفاوت آن را می توان به خوبی مشاهده کرد.

اما در شیشه های کریستال چینی معمولاً ذرات کریستال کمتری در آن وجود دارند که قیمت آن ها نسبت به کریستال بلژیکی کمتر است.

 

پیشنهاد نویسنده: پارتیشن های دو جداره و تک جداره

 

کاربرد شیشه کریستال بلژیک

این شیشه ها به دلیل شفافیتی که دارند می‌توانند برای قسمت ‌های مختلفی در طراحی داخلی منزل و حتی دکوراسیون داخلی آشپزخانه استفاده شوند و موارد استفاده آن شامل موارد زیر می باشد:

شیشه های رومیزی، ساخت میز شیشه ای، اجرای پارتیشن شیشه ای، اجرای ویترین های شیشه ای برای فروشگاه ها، اجرای کف شیشه ای، ساخت آکواریوم های خانگی و اجرایی سقف شیشه ای.

شیشه های کریستال بلژیک به صورت دو جداره هم وجود دارد.

ابتدا دو عدد شیشه کریستال با ابعاد یکسان را برش می دهیم سپس به وسیله اسپیسر های فلزی با فاصله قرار می گیرند و مواد ضد رطوبت بین شیشه ها قرار داده می شود در نهایت هم گاز آرگون تزریق می گردد.

کاربرد شیشه کریستال

کاربرد شیشه کریستال

برای تزئین آشپزخانه می توانید از این شیشه ها برای میز های ناهار خوری استفاده نمایید.

شاید در برخی از موارد برای افراد این سوال پیش بیاید که امکان استفاده آن به ‌عنوان صفحه کابینت وجود دارد یا خیر.

بر روی صفحه کابینت به دلیل اینکه وسایل مختلفی قرار داده می‌شود امکان شکستن و ترک خوردن سطح شیشه می باشد.

پس بهتر است که آن را برای قسمت هایی استفاده کنید که فشار کمتری را قرار است متحمل شوند و تنها از لحاظ زیبایی کارآمد هستند.

همانطور که گفتیم این شیشه ‌ها را میتوان برای کف منزل هم استفاده کرد.

بهتر است که از شیشه های کریستال ۱۶ و ۲۰ میل استفاده کنید به طوری که ابتدا فرم های فلزی کف ساختمان شبکه بندی شوند سپس شیشه ها داخل آن ها قرار بگیرند و اجرای کف شیشه ای صورت بگیرد.

این کار یکی از حساس‌ترین پروژه‌هایی است که در منزل وجود دارد و بهتر است که شیشه مقاومت بسیار بالایی داشته باشند تا در هنگام رفت و آمد و دچار شکست و خرابی نشود.

 

پیشنهاد نویسنده: قیمت پارتیشن شیشه ای

 

می توانید از طریق لینک های زیر پروژه های مربوط به این مقاله را مشاهده کنید:

 

اگر از این نوشته لذت بردید و تمایل به کسب اطلاعات بیشتر داشتید، می‌توانید با شماره ۰۹۱۲۸۲۵۱۲۵۲ تماس بگیرید و از مشاوره کاملا رایگان متخصصان گریت کابینت در زمینه‌هایی مانند طراحی دکوراسیون آشپزخانه، تعمیرات و بازسازی آشپزخانه، سفارش و خرید انواع کابینت آشپزخانه و هر مورد و سوال دیگری استفاده کنید!

 

 

 

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 0 میانگین: 0]

دیدگاهتان را بنویسید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.