میز گیمینگ چیست؟

میز گیمینگ چیست؟

انواع میز گیمینگ

در دنیای امروز بازی کردن دیگر تنها یک سرگرمی ساده محسوب نمی شود. بسیاری از گیمر ها و استریمر ها در سراسر جهان از بازی کردن کسب درآمد دارند و این کار به بخشی از زندگی آن ها تبدیل شده است. اگر شما هم به صورت حرفه ای بازی می کنید و یا قصد طراحی دکوراسیون مناسب و استاندارد برای فضای بازی به خصوص میز خود دارید، تا انتهای این مقاله ما را همراهی کنید.

در ادامه ی این مقاله شما را با انواع میز گیمینگ آشنا کرده و شما را در خرید مناسب ترین میز راهنمایی می کنیم.

 

پیشنهاد نویسنده: میز منشی

 

میز گیمینگ چیست؟

انواع میز گیمینگ به طور ویژه و هوشمندانه ای برای راحتی و عملکرد بهتر گیمر ها طراحی شده است. تک تک ویژگی های این میز ها باعث بهبود تجربه ی گیمر ها در بازی می شود. میز های گیمینگ در طرح ها، رنگ ها و تنواع متفاوتی وجود دارند که شما بسته به علاقه و سلیقه و نیاز های خود می توانید از بین آن ها انتخاب کنید.

یکی از ویژگی های مثبت میز های بازی آن است که به شما فضای کافی برای قرار دادن مانیتور و کیبورد های متعدد و همچنین کیس های بزرگ را می دهد. این گونه شما می توانید به راحتی از یک مانیتور به دیگری سوییچ کنید.

میز گیمینگ چیست؟

میز گیمینگ چیست؟

با داشتن یکی از این میز ها شما به راحتی می توانید بر باز تسلط و تمرکز داشته باشید بدون آن که به قسمت هایی از بدن شما فشار وارد شود. این میز ها برای چلنج ها و بازی های آنلاین بسیار راحت هستند.

بسیاری از گیمر ها این واقعیت که میز بازی مناسب باعث بهبود تجربه بازی می شود را تایید کرده اند. میز های بازی دارای قسمت هایی هستند که سیم های بسیار زیادی که برا دستگاه های شما وجود دارد را پنهان می کنند. این موضوع به زیبایی و مرتب بودن فضای بازی شما کمک بسیار زیادی می کند.

ویژگی هایی که هنگام خرید باید به آن توجه کرد

برای خرید یک میز بازی مناسب شما باید همه ی جوانب را در نظر بگیرید و نهایتاٌ بهترین و با صرفه ترین انتخاب را داشته باشید.

 

پیشنهاد نویسنده: دکوراسیون داخلی

 

شکل ظاهری

یکی از مقوله های مهم در انتخاب میز بازی مناسب، شکل ظاهری آن است. میز های بزرگ مستطیلی شکل یا میز های منحنی شکل همراه با یک صندلی مناسب، شما را کاملا از فضای اطراف جدا می کنند و باعث می شوند که تا حد زیادی روی بازی خود مسلط باشید. رنگ میز هم باید با اجزای دیگر دکوراسیون داخلی اتاق شما هماهنگی و هارمونی داشته باشد.

اگر شما فضای مناسبی برا قرار دادن میز های مستطیلی بزرگ و منحنی ندارید، می توانید از میز های ال شکل که در کنج دیوار قرار می گیرند استفاده کنید. میز های ال شکل تا حد زیادی از فضا به صورت بهینه استفاده می کنند.

میز گیمینگ منحنی

میز گیمینگ منحنی

اندازه

قبل از خرید میز حتما ابعاد جایی که میز در آن قرار خواهد گرفت را اندازه گیری کنید. هنگام خرید با دقت و وسواس بالا ابعاد میز را بسنجید. ابعاد میز باید کمتر از فضایی باشد که در آن قرار می گیرد. اندازه گیری مناسب هرچند ساده به نظر برسد، اما بسیار مهم و ضروریست و به انتخاب درست و هوشمندانه شما کمک زیادی می کند.

قیمت

قبل از خرید میز گیمینگ، حتما از خودتان بپرسید که تا چه اندازه می خواهید برای آن هزینه کنید؟ خوشبختانه بعلت گسترده بودن بازار و تفاوت و تعدد مدل ها، قیمت برای انواع میز ها در رنج های متفاوتی وجود دارد. شما بسته به بودجه ی خود باید آن را بررسی کنید.

متریال و جنس مواد میز گیمینگ

هنگام خرید میز گیمینگ، متریال آن یکی از موارد مهم به شمار می رود. درست مانند سایر مبلمان منزل، میز بازی هم قسمت مهمی از اتاق است. بنابراین، توصیه می شود گزینه های مختلف متریال های موجود برای خرید را بررسی کنید.  میز های چوبی، شیشه ای، بامبو طبیعی و موارد دیگری در بازار موجود است.

چوب ام دی اف و مواد طبیعی بامبو، دوام بیشتری نسبت به شیشه دارند. علاوه بر این، میز های شیشه ای خراش پذیر تر هستند و در نگهداری آن ها باید دقت بیشتری کنید. میز های شیشه ای زیاد مناسب برای گیمینگ نیستند. بنابراین، جنس میز خود را با دقت انتخاب کنید.

 

پیشنهاد نویسنده: پارتیشن های دو جداره و تک جداره

 

چه مواردی میز های گیمینگ را از بقیه جدا می کند؟

ویژگی هایی وجود دارد که میز های مناسب گیمینگ را از دیگر انواع میز ها جدا می کند. در ادامه آن ها را بررسی خواهیم کرد.

ظرفیت وزن

میز های بازی اکثرا به گونه ای طراحی می شوند که تا حد زیادی بتوانند تحمل وزن های بالا را داشته باشند. قطعا قرار گرفتن چندین مانیتور و کیس های سنگین روی میز فشار زیادی ایجاد می کند. از این رو میز های گیمینگ بسیار محکم تر از میز های معمولی دیگر ساخته می شوند.

توجه به سلامتی

اگر شما قرار است زمان زیادی را پشت مانیتور بگذرانید، باید حتما به تنظیم زاویه دید و جایگیری مانیتور و قد میزتان توجه ویژه ای داشته باشید. اگر به این موارد دقت نکنید سلامتی شما به خطر می افتد.

گیمر ها به دلیل نشستن های طولانی مدت، اغلب با مسائل مربوط به سلامت رو به رو هستند. مشکلاتی مانند کمر درد که با گذشت زمان بدتر می شود و حتی ممکن است . گاهی اوقات درد در صورت عدم درمان غیر قابل تحمل می شود و برای رفع مشکل باید مراحل مختلفی را طی کنید.

اکثر میز هایی که مناسب برای گیمینگ طراحی شده قابلیت تنظیم ارتفاع و تنظیم زاویه دید مانیتور را دارند. با هماهنگی این موارد و با کمک یک صندلی مناسب می توانید این نکات مهم را در قرار دادن میز صندلی و مانیتور خود رعایت کنید.

آزادی حرکت

شکل و اندازه میز های گیمینگ به گونه ای است که قابلیت دسترسی و کار کردن و بازی کردن را برای شما آسان می کند. شما می توانید به راحتی و کمی حرکت از این مانیتور به دیگری سوییچ کنید و زاویه دید باز تری داشته باشید.

انواع میز گیمینگ

میز های بازی دارای انواع مختلفی هستند که در ادامه چند مورد از آن ها را به شما معرفی می کنیم:

  • میز گیمینگ مستطیل (Cubicle)
  • میزهای بازی ایستاده
  • میزهای بازی تاشو
  • میز بازی گوشه ای L شکل صاف
  • میز بازی گوشه ای L شکل منحنی
  • میزهای بازی مستطیلی منحنی

امیدواریم این مقاله در کمک به شناخت بهتر میز مناسب شما کمک کرده باشد. شما با اضافه کردن یک میز مناسب بازی به اتاق خود به وضوح پیشرفت را در خود خواهید دید.

 

پیشنهاد نویسنده: قیمت میز منشی

 

می توانید از طریق لینک های زیر پروژه های مربوط به این مقاله را مشاهده کنید:

 

اگر از این نوشته لذت بردید و تمایل به کسب اطلاعات بیشتر داشتید، می‌توانید با شماره ۰۹۱۲۸۲۵۱۲۵۲ تماس بگیرید و از مشاوره کاملا رایگان متخصصان گریت کابینت در زمینه‌هایی مانند طراحی دکوراسیون آشپزخانه، تعمیرات و بازسازی آشپزخانه، سفارش و خرید انواع کابینت آشپزخانه و هر مورد و سوال دیگری استفاده کنید!

 

 

 

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 0 میانگین: 0]

دیدگاهتان را بنویسید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.